מיליארד סינים לא טועים ?

הקוד הפתוח זה דבר די מוזר למען האמת. למשל אם תציג טכנולוגיה שלא נמצאת בשימוש הרוב, יתקפו אותך על זה ויגידו שיש סיבה לזה שהרבה אנשים משתמשים במשהו, אבל אם תגיד שלינוקס כמעט ולא נמצאת בשימוש, אז יסבירו לך שרק אנשים איכותיים משתמשים בלינוקס ועוד מליארד סיבות אחרות. אם הייתי סרקסטי הייתי אומר משהו עוקצני לגבי זה. מזל שאני לא…

לינוס טרובלדס אמר פעם שמילאירד זבובים יכולים לטעות. הוא מעדיף לאכול צלעות כבש מאשר חרה/זבל.

לאחרונה נפתח פורטל חדש ללזרוס בסין. נראה שיש ביקוש גם שם לעבוד עם הסביבה. האם מליארד סינים יכולים גם הם לטעות ?

5 מחשבות על “מיליארד סינים לא טועים ?

  1. אילן שביט

    הי עידו
    הבעיה עם לזרוס היא די דומה לבעיה ממנה סובלת לינוקס בתחום של שולחנות העבודה: הוא די בשל אבל מעטים משתמשים בו (ולכן כל אדם חדש חושש להיכנס לתחום ובטח אומר לעצמו: בטח יש סיבה למה לא משתמשים במוצר ולכן אין סיבה שאטרח ללמוד אותו… ).

  2. ik_5 מאת

    מסתבר אבל שבארצות כמו ברזיל, צפון ומזרח אירופה וסין יש הרבה יותר שימוש בטכנולוגיות כמו לזרוס, firebird וכו' מאשר בארץ לדוגמא, שכאן הטכנולוגיות של מיקרוסופט שולטות.

    לפני כמה שנים מישהי ביקשה ממני עזרה במסרים מיידיים לנגן סרט ב Media Player. אני הייתי בטוח שהיא מדברת ב MPlayer ולקח איזה רבע שעה עד שקלטתי שמדובר בווינדוז, ואז אמרתי לה "ווינדוז ?! עוד מישהו משתמש בזה ?!" מסיבה פשוטה כי אני לא משתמש במערכת הזו והעולם שלי התקדם למערכות אחרות (לטובה או לרעה) ולכן קשה לי מאוד לראות את הדברים האחרים. זו אותה הבעיה לדעתי בכל דבר כאן. אלא אם יש לך סמן מסויים שיהיה לך שווה לנסות טכנולוגיה, הסיכוי שתנסה טכנולוגיה שבאמת תשנה את הצורה שאתה עובד ובאמת תספק לך יכולות לעשות דברים טובים יותר תישאר בחושך בשבילך, כי אתה לא באמת מוכן לקחת צעד אמיץ ולנסות טכנולוגיה שאולי היא טובה יותר למה שאתה צריך.

  3. Tzafrir Cohen

    עידו, אתה מערבב בין שני הטיעונים הסותרים שלך.

    מבין מיליארד הסינים יש קבוצה מספיק גדולה (נניח, כמה אלפים) של משתמשי לזרוס. זה מספיק בשביל לגרום להם להרים אתר. זה לא מספיק בשביל להגיד "מיליארד סינים לא טועים"

  4. ik_5 מאת

    צפריר, אז לא הבהרתי את כוונותי מספיק טוב.
    היו לך פעם פרסומות "מליאד סינים לא טועים" בזה שהם בוחרים מוצר. מן הסתם לא מדובר במליארד סינים המשתמשים במוצר וכו'… יכול להיות אפילו 100, אבל זה לא משנה. מה שמשנה זה שכאשר נוח לאנשים, הרוב תמיד צודק וכשזה לא נוח, אז הרוב לא מצייג כלום וזה הטיעון שלי כאן. אלו שאומרים לי שאין מספיק אנשים שמשתמשים בלזרוס ולכן לא שווה להיכנס אליו או אף אחד לא עובד בטכנולוגיה X מול מצב שהוא די שונה במציאות,
    העניין הוא שאף אחד לא יהיה מוכן לרדת מהעץ שהוא טיפס עליו, גם אם אני אוכיח שיש לך נגיד עשרת אלפים חברות באירופה (אני סתם זורק מספק לדוגמא) שמשתמשות במוצר, עדין אלו שלא קרובים לאיזור שזה מתרחש לא יראו את זה.

    קרה לי בדיוק ביום ראשון האחרון מקרה, בו הייתי בפגישה עם מישהו שלא אמור להיות אדם טכני. כאשר הוא הבין שאני מתכנת, הוא שאל אותי אם במקרה יצא לי לעבוד בדלפי. ככה סתם בלי שום מקום, ואחרי שהשקענו חצי שעה מהדיון המקורי בדלפי, הסתבר שבעברו הוא היה מנתח מערכות ואחרי ניסוי של המון כלים, דלפי היה הכלי היחיד שנתן לו מענה מדוייק לצרכים שלו כולל היכולת להרחיב את הדברים מול שאר הטכנולוגיות, וזה עשה עליו כל כך הרבה רושם שעכשיו בעסק שלו העצמאי, הוא רוצה לחזור ולכתוב כלים בטכנולוגיה הזו וכמובן שהזכרתי את לזרוס כמה שיתן לו כיום מענה למה שהוא מחפש (כי ה .NET זה לא מה שהוא מחפש).

    העניין הוא שלי זה קורה הרבה מאוד בארץ. אני נפגש עם הרבה אנשים שאכשהו או עובדים או עבדו עם דלפי ומחפשים איכשהו למצוא עוד פעם כלי כזה, והם מרגישים שזה מאוד חסר להם. אתה לעומת זאת לא תתקל כמעט בכלל באנשים כאלו, כי אתה מגיע מעולם אחר.
    זה כמו שיש לך נגיד סובארו, אז אתה תראה הרבה סובארו על הכביש ופחות תתיחס למכוניות אחרות, ולא תראה נפיצות של סוגים אחרים, אבל אם עכשיו אני אשאל אותך כמה חיפושיות צהובות יש על הכביש פתאום תראה הרבה יותר.

  5. פינגבק: לזרוס בשפה זרה « לראות שונה

להשאיר תגובה

