דרושים: תותחי מכירות

התחלתי בחודשים האחרונים לשים לב על צורות מכירה של עסקים שונים המנסים למכור לי או לאחרים סביבי דברים שונים. כאשר אני מסתכל "מהצד" על מה שעושים לי, אני מגלה הרבה דברים מעניינים ומבין למה הם לא מצליחים למכור לי שום דבר לא משנה כמה אנרגיה וזמן הם משקיעים בניסיון.

הדבר העיקרי שאני רואה זה שמרבית אנשי המכירות אוהבים לשמוע את הקול של עצמם במקום להקשיב ללקוח, ואם זה לא מספיק פטאלי בשביל להפסיד עסקאות, אז הם גם אוהבים להתווכח ולתקוף אותך במקום לזרום איתך ולהוביל אותך לכיוון שכדאי לך לתת להם את כספך, על ידי הקשבה לצרכיך ולדאוג שהם יקבלו מענה מושלם.

למעשה אנשי מכירות שדוחפים כל דבר בלי להבין את הלקוח הם אלו שיצרו שם רע לאנשי מכירות, אשר נחשבים לאנשים חלקלקים, לא מהימנים שיעשו כל דבר בשביל להצליח במכירה, כולל למכור את משפחתם שלהם, בשביל "להמתיק" את העסקה (הדובדבן של הקצפת, הוא ביטוי נפוץ).

אבל איש מכירות טוב זה אדם שיודע להקשיב. למעשה הוא יותר מקשיב מאשר מדבר. הוא יודע להתאים את המוצר לצורך והמענה של הלקוח, ודואג שהלקוח יהיה מרוצה גם אחרי שהעסקה נסגרה (לקוח מרוצה, בד"כ זה לקוח חוזר, שיוציא אצל אותו איש מכירות עוד כסף).

אם איש מכירות יגרום לאנשים להרגיש טוב, ויראה התעניינות והבנה בלקוח וברקע שלו, הוא יצליח להתקרב יותר ללקוח, אבל אם הלקוח מדבר על משהו מסויים, ואותו איש מכירות מתעלם, יורה המון מידע ובנוסף לא מבין את הצורך שלך בתור לקוח, אז אותו איש מכירות הפסיד את העסקה עוד לפני שהתחיל והוא סתם משקיע אנרגיה לחינם.

להשאיר תגובה

