אורנג' איפה הערך המוסף ?

בסוף 2009 דיברתי עם אורנג' במטרה להוזיל את עלויות התקשורת שלי. בסוף הצלחתי להוריד את העלויות ולהעלות את דקות השיחה שלי. מאז אני מקבל אחת לחודש מכתבים ממש מושקעים מחברת אורנג' (למעשה חברת פרטנר נציגת אורנג') המציעים לי לשדרג מכשירים.

קיבלתי למשל מעטפה עם מגנט ודף יתרונות של Black Barry, ממש אהבתי את ההשקעה והעבודה שמחלקת השיווק ומחלקת האומנות עשו, אבל הגרגרים האלו לא מתאימים לי.

לפני שבוע קיבלתי שוב פעם מכתב פרסום של כ5 או 6 מכשירים, אשר 2 מהם מתחילים להיות מעניינים מאוד, אבל עדיין לא מה שאני רוצה. אז הרמתי את הסלולרי שלי וחייגתי למוקד של אורנג' ודיברתי עם איש מכירות שיחה של רבע שעה לערך על מכשירים. הסברתי לו שאם מכשיר חדש דרכם אז אני מעוניין ב N900 המבוסס קוד פתוח, אבל מסתבר שאורנג' אינם מוכרים את המכשיר (כנראה פתוח להם מידי).

התחלתי להתעניין ב2 מהמכשירים שהוצאו לי, והעלות שלהם אחרי הנחה (בגלל שאני לקוח ותיק וללא התחייבויות ולכן נמצא בתוכניות שימור לקוחות) עולה בערך (הבדל של 30 ש"ח פחות או יותר) כמו מכשיר שאני אקנה עכשיו בחנות רגילה, רק ההבדל הוא ששם אני לא צריך להתחייב לבין 16 ל36 חודשים, אני לא אהיה נעול ב SIM כך שאוכל להשתמש בכל SIM אשר מספק את תדר השידור המתאים לי, ואני גם לא אהיה חייב לקבל USIM עבור דור 3, כך שלא אחויב להשתמש בדור 3 לשנה וחצי. שאלתי את האיש הנחמד ממחלקת המכירות, והוא הסביר לי בטוב ליבו כי זה לא נכון שאין להם ערך מוסף, אלא אני יכול לפרוס את תשלומי המכשיר ליותר זמן, ובנוסף במידה ואדבר במחיר (שאני לא רוצה לשלם כל כך גבוה עבור השיחות שלי) מסויים ומעלה אקבל החזר חלקי בחודש על המכשיר.

דבר ראשון מי שמכיר אותי, יודע שאני בטוח שאין כזה דבר מתנות חינם, בייחוד בעולם הקפיטלסטי בה חברה כמו פרטנר צריכה להרוויח כמה שיותר, אז כנראה שהם רוצים להרוויח פחות על המכשיר אם הם ירוויחו ממני מספיק על השיחות (אולי בעלות האמיתית שלו ולא באחוזים של כמה עשרות אם לא מאות אחוזי רווח).

כך שלסיכום, אני לא רואה אפילו ערך מוסף אחד לקנות מכשיר באורנג'. וחבל על הזמן, הכסף והאנרגיה שלכם לרכוש דרכם מכשיר אם הם לא יספקו ערך מוסף אמיתי, אני בנתיים אולי אקנה במחיר של המכשירים שהם הציעו לי את N900 רק בלי התחייבויות כלשהם.

מחשבה אחת על “אורנג' איפה הערך המוסף ?

להשאיר תגובה

