מרוב תקלות ואבסורד לא רואים את היער

בשבועיים האחרונים הייתי עסוק על באג מאוד מעצבן באסטריסק שגרם לקוד שעובד אצלי כבר למעלה מ3 שנים להפסיק להתנהג כמו שצריך.

היות והשרת מחובר לציוד של הוט (צירי PRI), החשד הראשוני שלי היה עליהם, היות ויש לנו היסטוריה מאוד ארוכה עם בעיות הנובעות מהם כשהם לא מוכנים להודות בזה, אבל איכשהו במטה של קסם אם מציקים להם מספיק זמן, הבעיות נעלמות בלי שאתה תעשה דבר בנושא.

אחרי שהצלחתי להבין כי לשם שינוי הוט היו בסדר (זה לא דבר שקורה הרבה אני חייב לציין), ישבתי והתחלתי לחקור את הנושא ב4 רמות שונות. כאשר הכל נכשל, החלטתי לעשות test case ואז גיליתי את הגורם לבעיה. לאחר מכן דיווחתי על זה באג, והאדם האמון על הנושא שקשור לבאג הזה, היה עם אצבע מהירה על ה"סגור" וסיפק תחושה בסגנון של "עזוב אותי באימשך, מה אתה מדווח באגים, זה בכלל פיטצ'ר". בזכות צפריר הבאג נפתח שוב, אבל היות וכל המידע בפנים, ורק צריך לעשות copy paste למה שכתבתי ולקבל את הבאג, אין לי הרבה מה להוסיף, אבל האדם שאחראי על הבאג יותר מעניין אותו הכותרת ששמתי לבאג מאשר כל המידע ששפכתי על הבאג לאחר הכותרת.

בזמן העבודה על הבאג, גיליתי כמה דברים (מחדש) על ג'אווה, אחרי שלמעלה משנתיים וחצי לא נגעתי בשפה (כאילו שזה היה משהו רע). הנה כמה דוגמאות:

איך משווים בין מחורזות בג'אווה (הנה כמה אפשרויות) ?

"a" == "a"

"a".equals("a")

"a".compare("a")

ובכן, 2 השורות הראשונות זהות, והן מבצעות השווה של האם instance זהה. התשובה השלישית היא התשובה שאנחנו מחפשים לביצוע השוואה של מחרוזות.

אבל זה לא נגמר כאן. נגיד ואתה מעוניין לעשות wait בתוך טרד רץ. ובכן תאורטית אתה צריך לטפל בחריגה אחת. הבעיה היא שבפועל יש לך עוד חריגה שצריך לטפל בה. ואם היא מתרחשת, אי אפשר לעשות wait אלא Thread.sleep אשר שונה לגמרי בגישה שלו מ wait.

יש לי עוד המון מה להגיד על הזוועה הזו שנקראת ג'אווה אבל הזמן קצר והזעם רב.

יש לי לקוח אשר מחזיק router + ips בכלי אחד של Fortigate. יש לי כמה שרתי לינוקס אצלו ברשת (למעשה שרתים שלו שאני היחיד שנוגע בהם) והשאר זה הכל Windows. נטוויז'ן שמנהלים לו את הכלי הזה, החליטו ש ssh זה פרוטוקול לא מאובטח ולכן אני מחוייב להתחבר ב ssl vpn ואז משם אני יכול להתחבר לאן שאני רוצה ברשת, אם זה rdp או ssh.

כמה בעיות בגישה הזו:

  1. שניהם עובדים על אותו סוג מנהרה
  2. אני עדיין יכול לעשות מה שאני רוצה בתוך הרשת שלו
  3. יש לי עוד שכבה שיכולה/עושה בעיות ומאיטה את הרשת
  4. בשניהם אפשר להחליט איזו סוג הצפנה (עד כמה שאני יודע) אפשר להשתמש
  5. ב ssh אפשר לשים עוד כמה הגנות שאני לא יודע אם אפשר להכניס אותם ל ssl vpn

ככה שאני מאמין בלב שלם שנטוויז'ן טועים בקטע הזה.

בכל מקרה, אני מתחיל להישמע כמו זהבי עם הרבה מאוד עצבים, אז אסיים בזה.

4 מחשבות על “מרוב תקלות ואבסורד לא רואים את היער

  1. shahar

    אחלה פוסט…
    אבל רק שתדע – SSH לא נחשב מאובטח כשהוא סתם חשוף לעולם.
    בגלל שברוב המקרים סינים\קוריאנים\וכ"ו מנסים לפרוץ אותו ב"כוח גס"

  2. ik_5 מאת

    זה כבר שאלה אבל איך אתה מגדיר אותו.
    אני יכול להגדיר אותו שיעבוד עם תעודות הצפנה שבנוסף דורשות סיסמה, כשאי אפשר להיכנס בתור root ושיש רק 3 נסיונות חיבור בפורט "לא תקני" (כלומר לא 22), וכבר העלתי את רף ההגנה של ssh.

כתיבת תגובה

