ממשק פיתוח גרפי עבור ExtJS

במידה ואתם מפתחים תוכנות מבוססות Web, אז בטוח שנתקלתם באיזשהו שלב ב ExtJS, אשר נועדה להיות ספרייה המספקת תמיכה ברכיבים גרפיים ב DHTML DOM וכמובן איך אפשר בלי: AJAX.

העניין הוא שכל הדברים האלו צריכים להיכתב על ידי המפתחים וזו סתם עבודה שחורה שאפשר לעשות אותה בצורה אחרת.

אותה צורה אחרת היא סביבת פיתוח גרפית בה גוררים עצמים על חלון כאשר התוצר הסופי הוא לא תוכנה שולחנית, אלא סביבת CGI שיוצרת בצורה אוטומטית בהתאם לצורך את האפליקציה שמשתמשת ב ExtJS.

הסביבה הגרפית הזו משוחררת בקוד פתוח, והיא כמובן חוצה פלטפורמות, מאפשרת להתאים את הסביבה הגרפית הסופית לפי גודל תצוגה ועוד הרבה מאוד אלמנטים שאני אפילו לא התחלתי לגלות.

הנה סרטון חביב המציג את הסביבה, ואני מקווה שאתם תהנו ממנה.

את החבילה שאפשר להתקין לסביבת הפיתוח אפשר למצוא כאן.

עוד סרטונים בנושא הפעם שמדריכים בקול איך ליצור, אפשר למצוא בוויקי של הפרוייקט.

פיתוח מהנה.

6 מחשבות על “ממשק פיתוח גרפי עבור ExtJS

  1. אבי

    שאלה הקשורה חלקית "בנושא פיתוח גרפי" האם אפשר או כדאי לחשוב על כיוון של delphi 2010 בנושא פיתוח משחק מחשב (3D) שחלקו בשולחן העבודה וחלקו ברשת. לגבי שולחן העבודה delphi. וברשת – עם ספריות שאני אמצא.

  2. ik_5 מאת

    עזבתי את דלפי לפני הרבה שנים, ככה שאני לא יודע.
    בעיקרון דלפי מגיע עם תמיכה ב .NET וגם תמיכה של WinAPI ככה שתאורטית אתה יכול לעשות את זה ויש כלים ממש נחמדים לעשות את זה.

    אישית אני לא אוהב לעבוד עם שפה שמהדרים אותה (כדוגמת פסקל או C) לבניית אפליקציות מבוססות web בכלל (למרות שאני מציג כאן כזו), בגלל שאני מאמין שהן מסוג התוכנות שעוברות המון שינויים ובד"כ נוח וקל יותר לעשות את אותן השינויים בשפות כדוגמת רובי ופרל אשר לא דורשות הידור.

    אבל אם זה לא מפריע לך, אז אני לא רואה סיבה למה לא לבחור בדלפי לצורך העניין.

  3. אבי

    תודה על התשובה.

    עבדתי קצת עם delphi לפני 5 שנים, כתבי אפליקציה אחת (P2P) והיה נחמד מאוד. אין לי בעיה עם השפה, היא נחמדה למרות ששפת האם שלי היא C.

    אני יודע שרוב המשחקים שמפתחים היום ובכלל כתובים רובם ב- c / c++ אני יודע שלא תיהיה בעיה להפעיל DLL's ב delphi. בסופו של דבר יש exe אחד וקבצים נלווים כך שהשפות וה IDE הם סוג של "תפאורה" השחקנים האמיתיים הם שפת המכונה ושירותי מערכת ההפעלה.

    פיתוח ב- web זה סיפור אחר. התוכנה יושבת בסרבר וממשק המשתמש בתוך תוכנה (דפדפן – שיש כאלה שחושבים שזו מערכת ההפעלה…) כך שאפשר לכתוב בכל שפה – CGI אני כרגע משתמש ב PHP זה עונה לצרכי. בנושא הגרפיקה, אז יש flash, ספריות גרפיות ב javascript ומתחילה תמיכה ב html 5 בקרוב (אולי כבר התחילה) זו לא גרפיקת desktop אבל מספיקה למשחקי 2D ואולי ל- 3D (לא בטוח)

  4. meir

    וכמו תמיד הבעיה ב-bidi ברמת ה-lcl, בשכבת ה-cgi שהוזכרה כאן וב-ExtJS עצמו שלא איכפת להם כלל מהנושא למרות שעשיתי להם את רוב העבודה בתמיכה ב-RTL).

  5. ik_5 מאת

    דווקא ברמת ה LCL הבעיה פחות חמורה, כי אם אתה מגיש פאטצ'ים בנושא הם מתקבלים ויש מספיק מודעות לזה (שזאהר ואני עושים בנושא), וקיבלתי כבר תגובות מכמה אירופאיים שהם מבינים את הצורך הזה ושמחים לראות שיש התקדמות בנושא, לרמות שכל מה שהם יודעים זה שפות לטיניות.

    בקשר ל ExtJS, עשיתי ממש מעט משחקים איתו, הוא מתאים רק לאפליקציות ולא לאתרים גלובליים יותר, ולכן עדיין לא מתאים לי לשום דבר (אולי בעתיד כן).

  6. פינגבק: חלון ל HTML « לראות שונה

כתיבת תגובה

