כסף כסף כסף, שורף לי את קצה היד …

אחת הבעיות הגדולות כרגע בעידן האינטרנט שאנחנו רוקדים וואלס. צעד קדימה 3 אחורה. בשנות ה90 ותחילת שנות ה 2000 היה חשוב להגיד באיזה דפדפן האתר תומך. וכיום שוב פעם חזרנו לנושא הזה, גם כאשר אין סיבה טובה ומתאימה באמת לזה.

למשל תומר כהן, וגם בוריס דיברו על כך בבלוגים שלהם. שניהם מעלים מידע מאוד חשוב, אבל לצערי ממש לא רלוונטי. מה שהם כתבו מזכיר לי את הבדיחה של:

אדם התרומם בבלון פורח ונסחף עם הרוח עד אשר פוגש באדם למטה ומנסה לברר את מיקומו ועוד יותר חשוב כיצד לנחות. הוא שואל את אותו אדם היכן הוא נמצא, והאדם עונה לי כי הוא נמצא בנ.צ. של 41.300 על 53.204 בגובה של 10 רגל ובמשקל של כנראה 60 ק"ג. אותו אדם התקוע בבלון אומר לו "אה, אתה בטח מהנדס", אז האדם למטה שואל "איך אתה יודע ?" והוא ענה: "ניסיתי לברר איפה אני נמצא ונתת לי הרבה מידע טכני טוב, אבל לא עוזר לי בכלל להבין את המיקום שלי". אז האדם על הקרקע עונה לו: "נו אז אתה בטח מנהל". האדם בכדור הפורח שואל אותו "איך אתה יודע ?", והאדם למטה עונה: "ובכן עלית עם אוויר חם ונסחפת עם הרוח, אתה שואל שאלות ולא יודע להתמודד עם התשובות, ואיכשהו עכשיו אתה גורם לזה להראות כאילו זו הבעיה שלי".

ובכן הבעיה שבוריס ותומר מציגים מדוייקת להפליא, אבל עצומות ופניות "רגילות" לא יעזרו במאום. מה כן יעזור ? ובכן לפי הכותרת שלי התשובה היא כנראה כסף… אם מי שמבקש אתר יבין כי הוא מפסיד כסף בעצם זה שהוא לא יוצר אתר תקני, ואם חברות בוני האתרים יבינו כי הן מפסידות כסף על חוסר בנייה בטוחה של אתרים, אז ורק אז נראה שיפור אמיתי בנושא.

הרי גם בבניין (אם נשתמש באנלוגיה של בוריס), אם יראה קבלן כי חיסכון בתקנים יגרום לו לרווח נוסף, אותו מר קבלן יחסוך את הכסף הזה. אבל הם הוא יתפס בזמן הבנייה או אחריה ויפסיד הרבה יותר כסף ממה שהרוויח ולא יוכל להרוויח כסף בעתיד, אז ורק אז הוא יעדיף לבנות בניין לפי התקן, כי אחרת הוא יפסיד יותר כסף מאשר ירוויח.

אה, וכסף זו לא התשובה לכל הדברים, ויש מצבים בהם הוא רק יחמיר את המצב, אבל לדעתי לא במקרה הזה.

דרך אגב, הכותרת כמובן לקוחה משיר של רמי פורטיס בשם "אין קשר".

2 מחשבות על “כסף כסף כסף, שורף לי את קצה היד …

  1. ירון שהרבני

    פורטיס השתמש בשורה הזאת גם בשיר "הכול זה פה קומבינה" יחד עם קוואמי דה לה פוקס (איל פרידמן) וקוטג׳ (אדם בכור בעברו, מקורות אחרים מוסרים ששינה את שמו בתעודת הזהות לקוטג׳) וניתן להאזין לה בסרטון הבא:

    כסף הוא לא הבעיה, חזירות היא הבעיה, זה הגיוני שתקבל תמורה בעבור משהו שעשית, זה לא הגיוני שתקבל כסף בעבור משהו שלא עשית או יותר מדי כסף בשביל דבר פעוט שעשית (בלא ניצול של כישורים מסוימים או ניסיון כלשהו).
    קפיטליזם גם יכול להיות טוב, החזירות וצרות העין שנלוות אליו הן הבעיה האמתית של החברה.

  2. ik_5 מאת

    בישראל יש לך מצב מאוד לא טוב בו מיקרוסופט השתלטה על המדינה, ולמרות שחוקית היא עונה על ההגדרה של מונופול, הרשות להגבלים עסקיים לא מוכנה לתת לה את התואר הזה.

    בגלל שמיקרוסופט חדרו כל כך עמוק לישראל, הרבה מאוד מקומות לא מודעים בכלל שיש משהו אחר. למעשה אם ה iPhone לא היה עושה באזז כמו שהוא עושה, אז לא היו חושבים שיש משהו שהוא לא IE שאיתו אפשר לגלוש.

    כעסק אתה הולך איפה שאתה תרוויח את הכסף ולא איפה שאתה לא תרוויח. בגלל זה בארץ מפתחים דברים ראשון ל IE רק אז לשאר. אם מבינים שמפסידים כסף אז מפתחים גם לשאר וזה בדיוק מה שאני אומר כאן בפוסט.

    אם מיקרוסופט תתפס בישראל כמונופול ויכול עליה הרבה מאוד הגבלות הנטייה של המדינה יהיה ללכת ולחנך אנשים להשתמש בקוד פתוח ולגלות חלופות אתה תראה שכל השוק ישתנה בהתאם.

כתיבת תגובה

