n900 – עכשיו גם אני

טוב* אז במזל טוב גם אני נהייתי היום בעלים של n900 מקסים. אם לא הייתי יודע מראש, בחיים לא הייתי מנחש שזה לינוקס. הוא עובד, אינטואיטיבי ושורת הפקודה נחבאת אל הכלים. כך שלמעט העניין של השורת פקודה אי אפשר לדעת אם זה לינוקס או לא, כי בעיני לינוקס מאוד אינטואיטיבי 🙂

אבל הנה כמה דברים שלא מספרים לכם על  n900 לפני שאתם קונים:

  • ישראל לא קיימת כאיזור זמן. לבנון קיימת, ירדן קיימת, מצריים קיימת, אבל ישראל ? לא ! אז מה עושים ? בוחרים את ארה"ב בהתחלה (אח"כ משנים לבריטניה בשביל לעבוד במטרים וכו') ובמקום בחירה אוטומטית של זמנים, עושים בחירה ידנית, בוחרים את ישראל מהמפה עצמה מכוונים בכוח את השעון והתאריך, ויש !
  • אם תנסו להגדיר פרופילי wifi, תגלו שסתם בזבזתם זמן. הרשת שהוא מגלה כרגע והחלטתם להתחבר אליה לא משתמשת בהגדרות ששמתם מראש. אבל אחרי שהתחברתם פעם ראשונה הוא זוכר את הסיסמאות וכו'. אז אל תגדירו פרופילי רשת, חבל על הזמן שלכם (לפחות לפני השדרוג firmware לא בדקתי אחרי).
  • אתם חייבים אינטרנט בשביל להשתדרג, ובניגוד למוקו (אחד הדברים שאני מוצא את המוקו טוב יותר לשם שינוי), אי אפשר לעשות ip forwarding לn900 ולכן או אינטרנט סלולרי (אין לי 3g וגם אם היה זה סתם יקר)או wifi בלבד. אשמח לגלות שפספסתי משהו וכן אפשר.
  • האקסולמטר שלו בברירת מחדל כבוי. אין לי מושג איך מדליקים אותו. אשמח לעזרה בנושא.
  • זה לא אופן מוקו וזה לא אנדרואיד. אפילו אל תנסו לדמיין שהוא קרוב לאיפון כי אני מבטיח שתשלמו על זה  (הרבה כסף – על האיפון כמובן).

אחרי הנקודות האלו, חשוב להבין כי n900 הוא משהו בין netbook לטלפון. או בין טאבלט לטלפון. הוא multi-tasking אמיתי, ואם המסך היה גדול יותר היה עוד יותר מהנה, ואני חייב לציין שזה אחד מהטלפונים היחידים שאני באמת נהנתי לשחק איתם ולהשתמש בהם, מכל הטלפונים ה"חכמים" למינהם. אבל אם לא היתה לי דרישה לסוג טלפון כזה מלקוחות מסויימים, אז עדיין הייתי ממשיך להסתפק בטלפונים פשוטים שעולים גג 500 ש"ח במקרה הרע…

* זהירות קצת סרקסטיות והומור מוזר, אם לא הבנתם זה בסדר, כנראה שמשהו אצלי לא תקין 🙂

7 מחשבות על “n900 – עכשיו גם אני

  1. רם און

    לא יודעת מהיכן הקטע של חייבים אינטרנט. לדעתי אתה יכול להוריד ידנית את החבילות של השידרוג ולשדרג. הבעיה בשידרוג שלעיתים הוא ניתק, לכן עדיף להיות באיזור עם קליטה טובה.

    לגבי מד הנטיה, זה לא שהוא כבוי, אלא שהאפליקציות מתעלמות ממנו. יש לך אפשרות בתפריט האפליקציה עצמה להגדיר התייחסות לזה. אבל העדפתי לוותר על האופציה. הטלפון אנכי, כל השאר אופקי.

    יש סרט ב- הארץ עם תצוגת תכלית של מערכת ההפעלה הבאה. חבל"ז.

  2. ik_5 מאת

    קניתי בחנות שנקראת eline. אני מכיר אותם כבר כמה שנים, ואחד הסניפים שלהם גם קרוב יחסית (20 דקות נסיעה +-) לאיפה שאני גר.
    הזמנתי מראש אבל, כי אין להם אותו במלאי.

  3. עירא

    אקסלרומטר דולק, אבל לא כל האפליקציות משתמשות בו באותה הצורה.

    קובץ TZ של ישראל נמצא ולונקק ודרך על /etc/timezone בלי בעיות.

    להגדיר WIFI במקום גילוי אוטומטי – למה?! איפה ראית מישהו עושה את זה בפלאטפורמות אחרות?

    "אי אפשר לעשות ip forwarding לn900" שטויות במיץ. אני גולש דרך חיבור ה-USB כל הזמן. חפש הוראות בויקי של מיימו איך להגדיר את זה בהפצה האהובה עליך. לא בדקתי אם יש לחלונות.

    3G לא יקר באורנג'. לפחות 60 ש"ח לא נראה _לי_ יקר.

    זה יכול להיות אנדרואיד. למי שנמאס ממיימו, אפשר להתקין אנדרואיד או מיגו נייטיב. למעשה אנשים אפילו עשו דואל-בוט. אני לא מדבר על פסיכוזות אחרות כמו הרצת WIN98 בתוך חלון אמולציה.

  4. ik_5 מאת

    גיליתי הרבה דברים מאז שכתבתי את הפוסט. אני סה"כ מאוד מאוד אוהב את הטלפון/מחשב הזה, אם כי עדיין יש כמה דברים מציקים, אבל עוד לא היה לי זמן לחקור אותם לעומק

  5. ik_5 מאת

    יצרתי 2 טיפים בוויקי של המקור בנושא.
    ולצערי אין לי זמן לחקור באמת מה שאני רוצה לחקור בטלפון, אבל למעט דבר אחד שאני רוצה שיעבוד ולא עובד וזה לבצע שיחות סקייפ של להתקשר למשתמש סקייפ ולא דרך הטלפון, כל מה שאני צריך עובד לי כמו שצריך.

להשאיר תגובה

