מקמפל אורז

לאחרונה אני מוצא את עצמי יוצר הרבה חבילות (יחסית) עבור Arch Linux אשר קצת חסרות לנו במאגרים הרשמיים, ומוסיף אותם ל AUR במקום. את החבילות האחרונות שאני מוסיף כמו שאתם בטח מנחשים, הוספתי עבור Firebird SQL, אשר בניגוד לדביאן, שם יש יצירה רשמית של החבילות, כאן ההפצה של Arch לא תומכת במסד הנתונים וחבל.

את החבילות שלי אפשר למצוא כאן.

אני חייב לציין שיצירת חבילות זה עסק מאוד לא פשוט למרות שהוא נראה לפעמים כזה. הרי מה הבעיה לקחת תוכנה מסויימת להגיד לה את הוראות ההידור השונות ולמצוא אותה בתוך החבילה שתותקן נכון ? ובכן, זו הפשטה מידי של הפעולה.

למעשה יצירת חבילות זו עבודה שדורשת הרבה מאוד זמן, סבלנות ולפעמים הרבה ניסויים (כולל דיווחי באגים) עד אשר יש גרסה טובה, יציבה שמוכנה ובנויה כמו שצריך.

אחרי היומיים שאני משקיע בבניית החבילות, שזו הפעם הראשונה שאני בונה חבילות בצורה כללית ולא נקודתית לצרכים מדוייקים שלי בלבד, אני חייב לציין שיש לי הרבה יותר הערכה לאורזים השונים והעבודה שהם עושים.

11 מחשבות על “מקמפל אורז

  1. a

    אתה יכול קצת לפרט? נשמע מעניין.
    מה גם, שאולי מתוך דיון על הנושא, ניתן יהיה לפשט אותו ו/או ליצור כלים שיסייעו בתהליך.

  2. ik_5 מאת

    אסף, התחביר והדרישות מאוד פשוטות בArch, בניית חבילה זה לא רק תחביר, זה דורש הרבה יותר. למשל ניהול תלויות בנייה מול תלויות של החבילה עצמה. הפרדה לפעמים למספר חבילות, היות ונגיד ספרייה מסויימת יכולה לשמש הרבה תוכנות, אבל שאר התוכנה שצריכה את הספרייה הזו, לא תמיד בשימוש כולל.

    לפעמים הספריות שאתה התקנת אצלך, מול הספריות "מתחרות" המספקות אותו הדבר שונות, וההתנהגות שונה, ואתה צריך לדעת להתמודד עם זה. לחייב להתקין ספריות שאתה החלטת שאתה רוצה לעבוד איתם לא תמיד הפתרון. למשל אני לא עובד עם xinet, אבל חבילה אחת שבניתי כן משתמשת בה, וצריך לבדוק שדברים עובדים והרשימה עוד ממשיכה…

  3. meijin

    ברור, אין לי ספק, התנסתי מעט בעצמי בבניית חבילות בארצ'. מצד שני, לא הגעתי לחבילות מורכבות כמו של FireBird.
    אגב, השארתי לך הודעה תחת libhdate-ik.

    אם בא לך, נשמח אם תרשום קצת על בניית pkgbuild לוויקי של Archlinux-ישראל, כדי שהידע ישמר.

    אסף.

  4. ik_5 מאת

    אני עדיין לומד לבנות חבילות, אבל אכתוב משהו בוויקי בסופ"ש.

    אני לא בטוח שהבנתי כל כך את ההערה שלך. libhdate היא ספרייה משותפת לפיתוח בלבד. הספרייה הקיימת היא deprecated וישנה מידי, וזו הסיבה שיצרתי גרסה חדשה. העניין הוא שאני לא יכול לדרוס חבילה של מישהו אחר ב AUR, ובגלל זה יצרתי את הIK שם, בשביל שתהיה עוד גרסה חדשה יותר.

  5. meijin

    סבבה, מעולה 🙂
    בכל מקרה, ממליץ להשתמש בnamcap כדי לבדוק את הpkgbuild לשגיאות – אצלך יש 4 אזהרות (לא שגיאות 🙂

    אסף.

  6. Tzafrir Cohen

    GuySoft, בד"כ יש לרנדי אינטואיציה לא רעה, אבל שם הוא פיספס. אני מצליח לדמיין חבילה כזו נכנסת לאיזשהו PPA או ל־AUR. אבל זה די בלתי־אפשרי להכניס אותה למאגר הראשי של דביאן. ה־FTP Masters ידועים כשומרים קנאים, מקפידים ומפחידים.

  7. פינגבק: חבילות התקנה – מידע כללי « לראות שונה

כתיבת תגובה

