העץ של ג'יסון

"The best time to plant a tree was 20 years ago.  The next best time is now." — Chinese Proverb

יש לי מנוע שאני עובד איתו ליצור כל מיני דברים שקשורים לאסטריסק, והוא מקבל JSON כמיפוי מה לעשות. הבעיה היא שהפרוייקט האחרון שאני יוצר, היה לי שבוע שלם בעיות עם העץ ולא הצלחתי לשים את היד מה הבעיה שם, היות ועל פניו המידע נראה תקין, אבל בפועל הוא לא התאים לצורת העבודה שלי, ובגלל שמדובר בלמעלה מ500 שורות של מידע (רק המידע, בלי כל הדברים מסביב), כמעט בלתי אפשרי להבין מה לא בסדר במידע, שעל פניו נראה תקין.

השתגעתי, והתחלתי לחפש כלים שונים שידעו להציג לי ניתוח של JSON, אבל במאגרים מצאתי רק ספריות לעבודה עם הפורמט, אבל לא כלי שיעזור לי "לדבג" את המידע. החלטתי שאולי הגיע הזמן לממש כלי אחד שיעזור לדבג את המידע, אבל החלטתי לפני שאני אעשה צעד כזה דרסטי, לשאול אם מישהו מכיר כלי כזה מוכן, ווינסנט ענה לי תוך 5 דקות ברשימת הדיוור של לזרוס, כי יש מימוש קיים ללזרוס של כלי אשר מציג את המידע של JSON כעץ גרפי, וזה בעצם בדיוק מה שחיפשתי.

הכלי הוא סוג של עורך JSON המאפשר טעינה של קובץ או הדבקה מלוח הגזירים מידע של JSON ומציג את העץ של המידע. בנוסף הוא משמש גם כסוג של עורך JSON (לא מושלם עדיין) שמאפשר ליצור, להוסיף, למחוק ולשנות מידע ואף לשמור את השינויים.

התוכנה עצמה היא Stand Alone כלומר לא תלויה בלזרוס לאחר ההידור, והיא מאוד חדשה (בקושי קיימת חודש), ועדיין מכילה כמה באגים שאני גיליתי בשימוש בה כדוגמת בעיות בחיפוש מידע, אי עדכון של כמות האובייקטים במערך/אובייקט כאשר מוסיפים או מוחקים מידע, אבל היא עדיין הרבה יותר טובה מכל כלי אחר שלא הצלחתי למצוא כיום, והכלים מבוססי ה Web שמצאתי לא כל כך עזרו לי, ולכן לדעתי זו כרגע התוכנה הכי טובה לעבודה עם JSON כאשר צריכים להבין את ייצוג המידע והאם המבנה באמת תקין.

8 מחשבות על “העץ של ג'יסון

  1. ik_5 מאת

    הקובץ כקובץ json היה תקי, המבנה שלו מבחינת איך שאני מפרש לא היה תקין. העץ עזר לי לראות שיצרתי רמה אחת יותר מידי של המידע, כלומר עץ בתוך עץ למרות שלא הייתי צריך עוד עץ, וזו הסיבה למה הדברים לא הסתדרו כמו שצריך.

    הוא עבר כל בדיקת תקינות של JSON עצמו.

  2. ברק

    לא הכי פשוט לעשות evel ב JS , מה שנותן לנו אובייקט JS תקני, ואז לדבאג בפיירבאג (אפשר להוריד, להוסיף, לראות את ההיררכיה וכו')

  3. ik_5 מאת

    ברק אם אתה עושה eval על מידע, אז הלוואי ויהיו לך הרבה בעיות אבטחה במחשב שלך. תזכור – eval = evil
    ולא, זה לא יותר קל, היות ואני לא משתמש כאן בכלל בHTTP וזה היה אחד מהפתרונות האחרונים ביותר שרציתי לעשות, אם כי אם הייתי כותב מימוש בעצמי, אז הייתי מיישם אותו עם איזה webapp בסינטרה שיעשה בדיוק את זה רק בלי eval.

    אור, רובי אני אוהב, אבל גוגל לא העלה אותו כשאני חיפשתי וכאמור גם לא arch😦

  4. פינגבק: באג שהתגלה כפיטצ’ר « לראות שונה

כתיבת תגובה

