הקנס בשימוש במוצרים של אורנג'

בשורה התחתונה:

לפני שתקראו את השאר תפנימו אל תרכשו שירות מחברת פרטנר (אורנג') לא בצורת ההתנהלות הנוכחית של החברה.

הסיפור הוא כזה. רכשתי ביום רביעי האחרון (19/11/2010) מחברת פרטנר (מותג אורנג' הבין לאומי) מודם וSIM ללא הגבלה – לגלישה וזה עבור העסק שלי. כאשר חיברתי את המודם למחשב גיליתי שהוא לא מצליח להתחבר. ניסיתי את אותו ה SIM בטלפון הסלולרי שלי ואותה התנהגות בדיוק. התקשרתי למוקד של חברת פרטנר והועברתי למערכת הData שלהם. שם הסבירו שיש בעיה "קטנה" עם הSIM ויחזרו אלי בשעה הקרובה כאשר יפתרו את הבעיה. לאחר שראיתי אחרי שעה שלא חזרו אלי, הרמתי שוב טלפון, ושם הוסבר שיש בעיה והבעיה תיקח בין 4 ל8 שעות לפתרון, ובמקרה הרע ביותר עד שבוע. אז שאלתי לסיבת התקלה, והסבירו לי שיש תקלה בAPN (ניסו לגרום לי לרדת מהנושא).

הפירוש של תקלה ב APN אומר שעכשיו כל מי שמנסה לגשת לרשת סלולרית לא יכול, כלומר זו תקלה שיכולה לקבור חברה שלמה, 4-8 שעות לפתרון כזה, צריך גם להגיע עם יציאה לעיתונות כי בערך כמעט כל לקוח של החברה אשר משתמש בData יצלצל אליהם בצורה מיידית שהוא לא מצליח להחבר. אבל אם תשאלו באותו הזמן אנשים אחרים אשר השתמשו ב Data של החברה, תגלו שהם התחברו כמו שצריך,אבל זה לא העניין כאן כי לא כאן הסתימה הפרשה.

ביום חמישי התקשרתי שוב לאחר ניסויים להתחבר ועברו למעלה מ16 שעות אחרי שפניתי למוקד (זוכרים פתרון בין 4 ל8 שעות). שם ענה לי אותו מוקדן מיום רביעי והסביר שעדיין יש את התקלה, אז שאלתי איך זה יתכן שכל לקוחות החברה סובלים מגישה ל Access Point שלהם, וכאשר הוא הבין שהוא לא יצא עם התירוץ הזה שוב, פתאום הוא "גילה" כי יש עוד 2 בעיות על הקו המדובר, וזה יקח בין יומיים לשבוע של עבודה לפתרון.

ביום שישי הגעתי בבוקר לאחת מנציגיות אורנג', וביקשתי לבטל את העסקה היות והם לא הצליחו להפעיל לי את השירות ואני לא רוצה להסתמך עליהם כי הם לא מספיק אמינים עבורי. יבשו אותי רבע שעה כאשר הנציגה עזבה את המקום והלכה "לברר" את הנושא וחזרה רק להסביר כי לא ניתן לבטל את השירות כי יצאתי מהמקום לאחר שקיבלתי את המודם, וזה למרות שבהסכם שהם סיפקו לי מדובר בכך שיש 2 מקרים בהם כן ניתן לבטל עסקה, וזה כאשר השירות לא הופעל במלואו ונקרא "עסקה מתמשכת". עסקה מתמשכת מוגדרת בצורה הבאה:

"עסקה מתמשכת" – עסקה לרכישה של טובין או שירותים באופן מתמשך, לרבות כל שינוי בעסקה או תוספת לה שאינם מהווים עסקה חדשה, והכל בין אם העסקה היא עסקה לתקופה קצובה ובין אם היא לתקופה בלתי קצובה, ולמעט עסקה להספקת גז בין צרכן גז לספק גז;

היות ואני לקוח אורנג' משנת 2002, ולא לקוח חדש, המידע נכנס כעוד שירות בנוסף, וכאמור השירות שאני מקבל הוא שירות מתמשך לתקופה קצובה ולכן הוא עומד בהגדרה הזו. אבל למה להסתפק בזה, חוק הגנת הצרכן (האפשרות השנייה בחוזה) אומר שאם אני מחזיר עד 14 יום את המוצר באריזתו המקורית ואין נזק או שימוש בו (במקרה שלי לא הייתי יכול להשתמש בו בכל מקרה, ולא עברו 4 ימים, אז אני עומד גם בקריטריון הזה), אז הגוף שממנו רכשתי חייב להחזיר לי את כספי ולבטל את העסקה.

כלומר יש 2 חוקים במדינת ישראל אשר נכנסו לתוקף כאשר ביקשתי לבטל את העסקה, ושניהם נדחו על ידי הנציגים של אורנג' בטענה שהם לא תקפים. בגלל הזלזול ואי עמידה בחוזה שלהם, ביקשתי לראות מנהל, ולא הסכימו לתת לי לראות אחד, היות והנציגה החליטה כי הדבר לא דורש מנהל ובכלל "הוא עסוק", והיא מוכנה לזכות אותי על הימים שבהם לא גלשתי, וביום ראשון יפתרו לי את הבעיה אצלהם ב Data. אני עדיין ביקשתי לבטל את העסקה ועדיין התעקשו שלא ניתן לבטל את העסקה והתחלתי לדעתי בפעם הראשונה להרים את הקול שלי ולהתעצבן. מי שמכיר אותי יודע שאני אדם מאוד רגוע ומאוד לא ניתן להוציא אותי ממוד "משועמם" כאשר מדובר בדברים כאלו, אבל כאן הגעתי למבוי סתום ובנוסף לשקרים שקיבלתי במוקד הטלפוני, ממשיכים לשחק איתי משחקים.

בשל הרמת הקול, הגיע מנהל, והגיע מאבטח למקום המנהל הואיל בטובו לקחת את הנושא לטיפול מולי (פתאום הוא לא היה עסוק ויש צורך בהתערבות מנהל ?), ולמאבטח אמרתי שהיות ואני לא נוקט באלימות אין לו שום סמכות להגיד לי מה לעשות אלא אם מגרשים אותי מהמקום, והתעלמתי מהמשך נוכחותו במקום, אז הוא עזב והמשכתי לצעוק.  אותו אדון מנהל, פתח ב CRM שלהם את כל הפרטים עלי והיה המום, מעולם לא היה רשום שאני עצבני או משהו כזה, ואני מוגדר כלקוח ותיק אז הוא לא מבין מדוע אני עצבני. הנציגה עדיין המשיכה לספר לי סיפורים שמדובר בבעיות טכניות, אז התחלתי לדבר איתה במושגים טכניים והזכרתי Access Point וניסיתי לשאול אם היא מסוגלת לגלוש אחרי שהיא ניסתה להסביר שהבעיה משפיעה על כולם, והתשובה היתה מן הסתם שכן, ולכן הם הבינו שדיבור טכני לא יעזור (אני חושב שזה בגלל שהם הבינו כי אני יודע יותר מידע טכני מהם, ומבין איך דברים עובדים), בייחוד אחרי שהסברתי שאני מגיע מעולם הטלפוניה וכאשר הם ניסו לחקור, הסברתי להם שאני מפעיל גם צירי PRI שלהם, ופתאום כל ההתיחסות אלי השתנתה (כאילו שהם פחדו שאצליח לקחת מהם לקוחות נוספים גם בעולם העסקי).

עכשיו המנהל הרים טלפון למוקד ה Data שלהם לנסות להבין במה מדובר, לאחר מכן הוא לקח את ה SIM אל הטלפון האישי שלו, חיבר אותו וראה באמת שאין יכולת להתחבר אל הרשת. אז הוא ביטל את ההפעלה של ה SIM וביצע הפעלה מחודשת, והוא לקח את ה SIM לטלפון האישי שלו בשנית והפלא ופלא הData עובר והגלישה מתבצעת כמו שצריך. פתאום אין בעיה ב Access Point אבל החזרת המוצר תוך 14 יום נהיתה בעייתית היות ועכשיו היה שימוש במוצר.

כמו כן, שאלתי אם הם מבצעים "מצערת" על המידע, היות ואני עובד הרבה עם VoIP והתשובה היתה שאם אני לא מוריד עכשיו סרטים או מוזיקה מהאינטרנט אין לי מה לחשוש.

אני עדיין רוצה להחזיר את המוצר, אבל אני יודע שחברת פרטנר המשווקת את Orange אינה עומדת בחוזים אותם היא עצמה מוציאה, ואינה מאפשרת להתנתק מהשירותים שלה. אני אחכה את ה18 חודשי התחייבות, כי אני כן עומד בהסכמים וחוזים, אבל לאחר מכן, הכל יבוטל, וכנראה שבימים הקרובים אעביר את הטלפון שלי לספק טלפוניה אחר במקום.

בנתיים תזכרו:

אל תבצעו עסקאות עם חברת פרטנר (Orange):

הם לא עומדים בהסכמים וחוזים (אפילו שהם יצרו אותם), כאשר אלו אינם מתאימים להם

הם משקרים ללקוחות שלהם

הם משחקים משחקים עם הלקוחות שלהם

9 מחשבות על “הקנס בשימוש במוצרים של אורנג'

  1. elcuco

    חחחחחחחחחחחחח
    חחחחחחחחחח
    חחחח

    רק שכולם ידעו שאני צוחק עליך בג'ימייל כמה יומים. טלפניה זה כמו סוכן שמוכר סמים, זין יוותרו עליך עכשיו. אתה צריך לעשות ביטול עיסקה בצורה מסודרת וזה לוקח מלא זמן. דבר ידוע.

    כלל ברזל (ורע מאוד, חבל שאין באפשרותינו בתור צרכנים לשנות אותו): מרגע שיצאת מהחנות – זאת חתונה קתולית. אין אפשרות לבטל.

  2. פינגבק: Tweets that mention הקנס בשימוש במוצרים של אורנג’ « לראות שונה -- Topsy.com

  3. עפר פרידמן

    כל מילה אמת! רק מה, שאין חלופה:
    סלקום עשו לי תרגילים (כשביצעתי התחיבות שאלתי באיזה תאריך צריך להודיע על סיום העסקה בכדי לא לשלם עוד חודש, וכמובן שחוייבתי על עוד חודש, עיפתי).
    פלא פון, לא צריך לעשות יותר מלחפש בבלוגיה, בעיות ותענון.
    אז מה? כנראה שלצערי הרע במיעוטו.

  4. Oldie

    הייתי במצבך לפני מספר חודשים. אם תניח את הבאות תחסוך לעצמך תסכול מיותר:
    – הנציגים שעומדים מולך לא מקבלים מספיק כסף כדי להתאמץ
    – אין לנציגים שום ידע טכני מינימלי
    – אף חברת טלפונים לא תתן לך שרות טוב. סיפורי בלהות יש על כולם
    – לא אכפת להם ממך, אתה עוד הכנסות פוטטנציאליות שיש לממש
    – שום דבר לא נפתר בטלפון. רק התייצבות במרכז שירות
    – הם מצפים ורגילים לצעקות. לא תצעק לא יזיזו.
    כשיגמר החוזה תבדוק ותעשה שיקול כספי בלבד. עזוב את הכעס. אם בפרנציפ תעבור לחברה אחרת יותר ביוקר, תעניש את עצמך לא אותם.
    שבת שלום.

  5. Tal

    כל החברות אותו הדבר, היה לי סיפור דומה עם 012 ושדרוג חבילת גלישה לחבילה מהירה יותר. אפילו שזה בוצע בעסקה טלפונית ולאחר שלא הצליחו להפעיל את השירות במשך כיומיים – כאשר ביקשתי לבטל את העסקה אמרו לי שלא ניתן.

  6. Vedder

    יש בישראל גוף שעושה את עבודתו בצורה מצויינת :
    המועצה הישראלית לצרכנות http://www.consumers.org.il/

    פשוט שולחים אליהם מכתב ועורכי הדין שלהם יטפלו בנושא
    בנוסף אני ממליץ לשלוח פקס לחברת אוראנג' שאתה מעוניין להתנתק מהשירות עם עותק למועצה הישראלית לצרכנות.

    יש תיעוד במערכת ה CRM של אוראנג' שסבלת מבעיות בשירות וניגשת אליהם וביקשת להפסיק את השירות תוך פחות מ14 יום.
    אני בטוח שהמועצה תוכל לעזור לך בנושא זה.

  7. a

    אני מסכים עם oldie, רק אוסיף פרט קטן.
    לדעתי, עכשיו שהרמת את קולך, וזה כמובן נרשם ב CRM, היחס אליך ישתנה. מדי פעם צריך לחזור על ה"תרגיל", כדי שזה לא יהיה חד פעמי. אין ברירה – אלו כללי המשחק, ואין תחלופה הולמת.

  8. De-Panther

    כמו שאמרו לפני, כולם אותו דרעק.

    במשפחה אנחנו שנים עם סלקום.
    ועכשיו חברים שלי שפתחו חברה הסתדרו איתם טוב על מודם סלולרי וכמה דונגלים של יואסבי להתחברות גם כן.

    תעשה איזשהו סקר שוק לגבי הצרכים שלך, ותראה מה עדיף.
    זה נכון גם אם אתה רוצה להשאר בחברה איתה אתה עובד, תמיד טוב לדעת מה בצד השני כדי שלא יעבדו עליך.

    ותאכלס, יכול להיות מעניין לראות אותך מתעצבן

כתיבת תגובה

