"צריבה" מחודשת של ה N900

ביום ראשון הפעלתי את הn900 וגיליתי שהוא לא מצליח לטעון את הסוללה באמצעות מטען החשמל. יותר מזה, התצוגה לא התעדכנה כמו שצריך, והדיבורית (אוזניות) עושות הרבה רעש בשיחה. למזלי אבל, כאשר מדובר בכבל בין המחשב לטלפון, הוא עובד ללא בעיות.

נכנסתי לערוץ ה IRC של maemo, ואני חייב לציין שהוא ערוץ המכיל אנשים ממש נחמדים ללא קשר. וכאשר הסברתי את הבעיות שיש לי, הם הציעו לי לצרוב (flash) מחדש את הטלפון. אז לפני שנכנסתי להרפתקאה, גיביתי (שוב, אני מגבה בד"כ פעם בחודש, הפעם גיביתי פעמיים החודש הזה) את המידע שאני שומר על הuSD והעתקתי גם למחשב שלי (ליתר ביטחון) והתחלתי לצרוב.

הצריבה נעשת על ידי הקשה על מקש ה u כאשר מדליקים את הטלפון והוא מחובר למחשב עם הכבל usb, עם תוכנת הצריבה של נוקיה. התוכנה של נוקיה מחפשת במחשב את הממשק USB כלומר הכתובת שלו בחומרה שהוא מקבל מהקרנל ומתחיל לעשות מה שביקשנו.

החלטתי ללכת על תמונה גלובלית ולא של המזרח התיכון, היות ואף אחד לא ידע להגיד לי את ההבדלים האמיתיים שם.

כאשר הטלפון סיים ואתחל את עצמו, גיליתי שהכל מותקן כאילו רק עכשיו הגיע מהחנות. אז הלכתי לגיבויים שלי ושיחזרתי את הגיבוי האחרון שביצעתי, ולאחר אתחול נוסף והוא ביקש להתקין תוכנות (אשר לא הסכמתי להתקין) ויש מכשיר עובד. כמעט מרגיש כמו ווינדוז כל האתחולים האלו, אבל לפחות עובד … 🙂

עדיין הוא לא מזהה את כבל החשמל, עדיין האוזניות עושות רעשים, אבל למעט זה, הוא מגיב יותר טוב ומהר. יותר מזה, כמה תכונות שלא עבדו לי בגרסה שהגיעה עם הטלפון (למרות שעברה שדרוג) התחילו לעבוד לי עכשיו, כדוגמת היכולת לחייג לאנשים בסקייפי (לחשבון שלהם), וכאשר יש להם מצלמה, אני יכול לעשות איתם שיחות ווידאו.

אחרי שאמרתי ש2 הבעיות החמורות יותר עדיין קיימות ב IRC, הסבירו לי שיש בעיה ידועה במטען של נוקיה לטלפון הזה היות והמטען מתחמם מידי ואו שהוא נשרף או שהוא פשוט עוצר את עצמו מלהמשיך לתפקד. יש עוד בעיות שיכולות להתרחש כמו חוסר יכולת לטעינה בכלל במכשיר בעקבות בעיות כאלו (לא המקרה שלי) והסבירו בעיקרון שאפשר לחבר נגד, אבל לא ידעו להסביר יותר טוב כמה אום צריך הנגד ובין מה למה במטען צריך לחבר.

היום כבר ביצעתי שיחות סקייפי מהטלפון עם לקוחות דרך הרשת האלחוטית, היות וגיליתי כבר מזמן שסקייפי על המחשב הנישא שלי גורם לי קצת לבעיות. בהתחלה חשבתי שזה גם קשור לרוחב פס, אבל זה לא, היות וברגע שעברתי מהמחשב לטלפון (עבור סקייפי), הפסיקו הבעיות ורוחב הפס בשימוש במחשב עלה, למרות שיש עוד מכשיר עכשיו שהיה מחובר עליו.

אז כרגע אני תקוע עם 2 בעיות, אבל למעט זה הטלפון עובד מהר וטוב יותר ממקודם עם כמה תוכנות חדשות שלא היו לי.

3 מחשבות על “"צריבה" מחודשת של ה N900

  1. osh

    גם לי זה קרה אמרו לי שיש בעיה כנראה במגעים של המכשיר כי החיבור של הusb לפלאפון שונה משל המטען זה פינים שונים

להשאיר תגובה

