עזרה בהקמת חברת הזנק חדשה

טוף זהו הגיעו מים עד נפש, ואני חושב שהגיע הזמן לעשות משהו בנידון.

אני מכיר יותר מידי אנשים שמתגלים כצופי תוכניות ריאליטי, ואני צריך כלי מסויים שיזהיר אותי מפני האנשים האלו שאני פוגש.

כלומר נגיד ואתה יוצא לדייט ראשון עם משהי, אז כבר שם תוכל לגלות שהיא צופה בתוכניות ריאליטי כמו ה"אח הגדול", ותוכל לסיים את הדייט מהר, במקום לגלות אחרי 5 דייטים את זה בצורה הכי לא נעימה שיש (סיפור אמיתי שקרה לי). מסתבר שהרבה אנשים שנראים למראית עין בלבד נורמאליים, חולים במחלה חשוכת המרפא הזו שנקראת "טשטשת ההיגיון", או "איי קיו חסר" או משהו כזה.

איך אפשר לעשות אאוטינג לאנשים כאלו ללא שיחה אפילו, פשוט כמו סוג של אות קיין כזה על המצח או משהו ? אשמח לשמוע רעיונות.

20 מחשבות על “עזרה בהקמת חברת הזנק חדשה

  1. sijp

    פשוט אתה צריך לשאול אותם מה דעתם על X מתוכנית ריאליטי Y. אם אתה רואה עיניים מבריקות אז הוא מכור.

    ככה זה עובד בלוד בכל אופן.

  2. ik_5 מאת

    אצלי מה שקרה זה שהתחלתי לצאת עם משהי, אמרתי לה שאני לא רואה את הדברים האלו והיא נשבעה שגם היא לא, ובסוף היא הודתה שכן אחרי כמה דייטים בייחד.

    אבל זה קורה עם עוד אנשים שפתאום אני מגלה שהם רואים את הזבל הזה

    1. a

      טעית טעות טקטית: במקום להודות שאתה שייך לכת החשוכה שאיננה צופה בזבל הזה, תנקוט בטקטיקה ש sijp הציע, ותציג את עצמך כאחד "משלהם". התגובה שתגיע תהיה חד משמעית.

      1. ik_5 מאת

        אבל זה אומר שאני צריך לראות את הזבל הזה בשביל לדעת מי ומה יש שם, ומעולם לא ראיתי את זה, אז אין לי מושג ירוק

        1. TREW

          כשרוצים לחסן מפני נשיכת נחש משתמשים בנסיוב.
          כשרוצים לחסן מפני חיידק מזריקים חיידק מוחלש כדי לייצר נוגדנים.
          כשרוצים להכיר צופי ריאלטי צופים טיפונת כדי לדעת לזהות אותם.
          כלי שבטבע כבר שנים…

      2. ManicQin

        בעיה…. אם אתה נופל על בן/בת זוג שהם אנטי תוכניות ריאליטי (או במילים אחרות האישה המושלמת) הניסיון שלך להפיל אותם בפח יפיל אותך בפח…
        ואחר לך תוכיח שאין לך אחות

  3. ארתיום

    עידו,

    דבר ראשון אני מסכים איתך שתוכניות ראליטי נוסח האח הגדול הן זבל…

    אבל אם אתה מסתכל על זה נכון הן נותנות לך חוויה אנטרופולוגית מעניינת.

    אתה רואה National Geographic? אפשר לראות את זה כמשהו דומה רק עם בני אדם. תכל'ס – "האח הגדול" זה גן חיות לקופים שהולכים על שניים.

    לא הייתי פוסל אדם רק על סמך זה שהוא/היא רואים ראיליטי

    1. meir

      אין בין זה לבין חוויה אנתרופולוגית קשר – ה"ריאליטי" הוא מילת קוד לעריכה מגמתית והתערבות הפקה.

      די מסכים עם עידו.

  4. Tal

    סלח לי מאוד,
    אני בגישה מעט יותר קיצונית משל ארתיום.
    מה שאני קורא פה דוחף אותי לחשוב שאתה רוצה שאנשים שרואים ריאליטי ילכו עם תלאי צהוב, אולי גם תשלח אותם למחנות ריכוז?

  5. תומר

    הבעיה היא לא עם כל אותם אנשים שצופים בתכניות הללו, אלא אם אנשים שממהרים ומקטלגים את כל הצופים בכל מיני סטיגמות. אני לא מחזיק מעצמי כצופה הדוק, אבל אני מודה שאני צופה מידי פעם בתכנית זו או אחרת, ואתה תתפלא לדעת כמה הרבה אתה יכול ללמוד על עצמך ועל אחרים מצפיה בתכניות ריאלטי, שלדעתי הן לא יותר מניסוי פסיכולוגי בו מכניסים קבוצה של אנשים שונים לתוך חדר ובוחנים איך הם מתמודדים ומסתדרים אחד עם השני. לראות תכניות ריאלטי זה לא פשע, כשם שאין שום פסול בצפיה באופרות סבון, או לדעת לדקלם את שמות כל הסרטים של סטארטרק לפי סדר הופעתם.

  6. עידו גנדל

    לדעתי, חולצה עם הכיתוב "אם את/ה צופה בתוכניות ריאליטי, את/ה טמבל/ית" תעשה את העבודה (ותחסוך לך אפילו את הצורך לשאול)😉

    מדהים כמה אנשים משתמשים בצידוק שמדובר ב"ניסוי חברתי" או "ניסוי פסיכולוגי". כאוטוריטה מסוימת בנושא (בכל זאת, מ.א. בפסיכולוגיה קוגניטיבית), אני יכול לומר חד משמעית שלא, זה לא ניסוי פסיכולוגי – לא יותר מהכנסת שני גמלי שלמה רעבים לאותו הכלוב. ובכלל, ממתי אנשים מתעניינים עד כדי כך בניסויים פסיכולוגיים? עובדה שאני הייתי צריך לשלם לנבדקים כדי שיבואו לניסוי של חצי שעה, אבל מאה אלף או יותר שילמו מכיסם בשביל לצפות ב"אח הגדול" 24 שעות ביממה…

    אף על פי כן, לשפוט אדם בחומרה כזו לפי צפיה בריאליטי זה מוגזם. מה, אנחנו לא שרפנו אלפי שעות בצעירותנו על כל מיני זבלים מיותרים? יש אנשים שזה עובר להם קצת יותר מאוחר, יש כאלה שזה יעבור להם עם דחיפה קטנה… תן להם צ'אנס.

  7. יוחאי

    באופן אישי לי נשמע שהבעיה הכי גדולה פה היא שהיא שיקרה לך, קודם נשבעה שלא ואז חשפה שכן ? זה יותר גרוע :S

    אבל ישום מעשי יכול להיות ישום שישלוף לך את השם של הפרק האחרון ששודר באחד מסדרות הריאלטי, יתן לך שם הסדרה וזמן השידור ואז תוכל לשאול משהו בסגנון של "מה דעתך על הפרק של X ששודר בY ?" אם תקבל תשובה של טוב\רע או אני מעדיף את -הכנס שם של סדרת ריאלטי אחרת- קיבלת תשובה.
    לחלופין תקבל תשובה בסגנון של "אני לא צופה ב-הכנס מילת ביקורת שלילית- הזה-" ואז תוכל לומר "מעולה!" ולהמשיך הלאה.

  8. יורם

    אומרים שיותר מדי שעות של "האח הגדול" צורבות את הלוגו על המסך.
    זה לא צורב אותו גם על רשתית העין ? נשמע כמו אמצעי זיהוי מעולה, לפחות כדי לזהות מכורים כבדים.

  9. ג'וני בוי

    אוי בחייך, זה משתנה כל כך אקראי שאני לא מבין על מה כל המהומה? אני יודע שמהנדסים (אנשים טכניים באופן כללי) אוהבים לחשוב שהם בראש סולם האינטילגנטציה וריאלטי מזכיר להם 10 בסולם האקסלי, אבל בחייאת מסעות צלב על בסיס משתנה שלא חקרת ואין לך מושג איך הוא עובד? אני עצמי לא אוהב תוכניות ריאלטי בכלל (אחרי שצפיתי בפרק בשעמום שנקרא האח הגדול), ואין לי גם בעיה עם גישה מיליטנטית משהו לאמונות, רעיונות ומירעין בישין באשר הם. אבל עד עכשיו לא ראיתי ביקורת עברית עניינית אחת כנגד הנושא הזה כאשר כולם ממשיכים להתרעם ולשפוט אנשים על בסיס דבר כל כך שטחי. אחת הידידות הכי טובות שלי שתחשב למבריקה בכל קנה מידה צופה הדוקה בתוכנית בשם היפה והחנון, איך אפשר לשפוט אותה על הנקודה הזו? מה זה מפריע לך שאדם עושה את זה? אתה לא אוהב, לא אומר שכולם צריכים לא לאהוב.

  10. ירון שהרבני

    אני משתמש בשיטה מאוד פשוטה: מסתכל על העיניים.

    על פי רוב הן אומרות הכול, אתה לא צריך לשאול כלום אתה רק צריך לספר על דברים שבאמת מעניינים אותך ותוך כדי להתמקד בעיניים שלה.

    אם היא מתעניינת רואים את זה בעיניים, הן ממוקדות בך ולא מטיילות, אם המבט קפוא או בוהה יותר מדי כלפי מעלה יכול להיות שאתה מאוד משעמם אותה (תסיק מזה מסקנות לבד) או שהיא לא מסוגלת להיכנס לעומק הדברים שלך.

    אם זה לא פנים אל פנים אז צריך להשתמש בטכניקות ניפוי קצת יותר משוכללות, זה כבר מורכב יותר.

    בהצלחה בהמשך ☺

  11. J2F

    (1) מסכים אם הכותב בצפיה בזבל הינה מדד לתכונות הדייט. מציצינות רדודה לצד חוויות אנטרופולוגיות שונות (אני לא מוסמך להביע דעה מעבר לזה, לא צופה בשום דבר מלבד משחקי כדורסל וגם זה אצל חבר כי אין לי טלביזיה)

    (2) בחינת המועמדת לגבי עמדתה תמיד צריכה להעשות מעמדת סוכן מדיח, קרי להציג סימפטיה למדיה: "ראית איזה מדהים היה שנוקי משמוקי, איך הוא דפק את פוקי"… אנליזה למועמדת שלך לאחר מכן פשוטה להפליא
    (*) לא יודעת מי זה שנוקי – ציון חיובי ראשון, חכה זה רק ה IF הראשון בתרשים הזרימה שלנו
    (*) אוהבת את שנוקי כי לא כזה ממזר חלקלק, איך הוא דפק את פוקי – אתה הבא בתור להדפק… הוצא את הסטופר
    (*) שונאת את שנוקי, ככה לא מתנהגים ולא יפה איץ שהוא דפק את פוקי מאחורי הגב – OK… אז היא רואה זבל אבל לפחות מבחינה מוסרית היא לא מתחברת לסוציופטים אלא מראה ערכים… לשקול באוםן חיובי

    (**) למי שלא מכירה את שנוקי מהתוכנית שמוקי צריך לבצע BUFFER OVERLOAD עם קוקי מהתוכנית "בישלתי אותך טורבו"… עכשיו תדע אם הרג'קט הקודם היה נפילה על נקודה סינגולרית או שתקבל עכשיו רג'קשן כללי בסיגנון: "אני לא רואה דברים כאלה, מה זה כל מה שיש לך בראש?" – הציון חיובי, אבל עכשיו אתה צריך להתחיל לתפס החוצה מהבור שחפרת, שכן הציון שלך אצלה מגרד את תחתית בארות הנפט בים הצפוני הקפוא. יש לי תוכניות חילוץ.

    (3) רעיון לסטארט-אפ
    זה פשוט, פשוט מידי אפילו… שלח לה SMS מורעל.
    ה-SMS פותח אפליקציה על הסמרטפון החדיש שלה כזו שבשעות המיועדות (שעת תחילת התוכנית, שתי דגימות אמצע וסוף) הטלפון פותח את המיקרופון לשתי דקות ומקליט את הסביבה (יכול להעשות במקביל לשיחות הלטפון במרבית המכשירים שאינם אייייי-זבלפון).
    עכשיו כל שנותר לעשות זו הרצת פילטר אוטו-קורולציה כנגד דגימת הקול של התוכנית מהערוץ הנתון…
    יש לי עוד כמה רעיונות יצירתיים בנושא, אם תרצה.

    J

כתיבת תגובה

