לראות שונה – ההרצאות בTED

רציתי לדבר באוגוסט פנגווין 2010 בהרצאה חצי פילוסופית על "לראות שונה", כלומר מה שבעצם הבלוג והתפיסת עולם שלי מנסים להביא לעולם.

מי שהיה, יודע שזו לא ההרצאה שהעברתי בסוף, היות וההרצאה היתה על מסד הנתונים MongoDB, אבל הרעיון לבצע הרצאה על הנושא עדיין נשאר.

ואז היום ראיתי הרצאת TED מאוד מעניינת של אישה בשם Noreena Hertz על "מומחים" והגישה של בני האדם בכלל אודותיהם, הרצאה אשר ממשיכה בגישה שונה את ההרצאה של דן אריאלי בנושא של בחירה של אנשים מדברת בדיוק על מה שאני מדבר כאן בבלוג, רק אני בלוג טכני והוא פסיכולוג שמדבר על כלכלה, ואני גם לא יועצת כלכלית/חברתית.

העניין הוא שהרבה אנשים מנסים להצדיק את הבחירה שלהם על ידי זה שכולם עושים ובוחרים במה שהם בוחרים, ולכן זהו הבחירה הנכונה, אבל אם ניקח את השוק הכלכלי, נראה שזו בדיוק הבעיה שגרמה לקריסת השוק האמריקאי בשנות ה20-30 (סוף שנות ה20) של המאה הקודמת, ומה שגרם לבעיה הנוכחית ב2008, וגם מה שקורה כאשר יש בועות בעולם במקומות בהם הכלכלה שלטת בגישה המקובלת בשוק.

המטרה של הבלוג הזה הוא להציג ולהראות שיש עוד בחירות, הן הרבה פעמים פחות פופלריות, אבל לא פחות טובות – להפך, לפעמים הבחירה בהן דווקא תקל על החיים שלכם בטווח הארוך, אבל זה לא מפריע לאנשים לתקוף אותי על הצגת דרך שונה, או במקרה היותר טוב להפוך את זה להומור.

אצלי למטבע יש אין סוף צדדים ולא 2 (או אחד), והכוס לא חצי ריקה או חצי מלאה, אלא הזווית שלנו לא רואה את כל מה שאנחנו צריכים, וזו למעשה הגישה שלי של "לראות שונה".

כתיבת תגובה

