תפוצה

קיבלתי הזמנה מגיא שפר להיכנס ל‎‏Diaspora* או תפוצה בעברית. אז אתם בטח שואלים את עצמכם מה זה בדיוק… ובכן תפוצה היא ניסיון של חבורת אנשים ליצור פייסבוק קוד פתוח שאמור להיות עם יותר פרטיות ועם שליטה טובה יותר של המשתמשים מאשר פייסבוק. אה והיא כתובה בRails, למרות שבמקור דיברו שהיא תהיה כתובה בPHP, אבל זה לא קושר 🙂

המערכת לפי המפתחים בשלבי אלפא, אם כי אני הייתי אומר שאפילו הרבה לפני, אבל כנראה שיש דברים שלא נלמדו מצוקרברג ומעולם הקוד הפתוח של release soon and release often.

המערכת משתמשת בהרבה מאוד Javascript ו HTML5 בעוד שFacebook משתמשת המון בJavascript אבל אין בה תכונות של HTML5 שאני גיליתי.

סה"כ המקום די נטוש, ומרגיש כמו מרתף חשוך, לפחות בנתיים, ואפילו אין להם API כלשהו אפילו לא REST בשביל שאצליח לכתוב קליינט לשליחת סטטוסים עבורם. פשוט מאכזב, אבל אל דאגה, אמור להיות טוב יותר בעתיד …

7 מחשבות על “תפוצה

    1. ik_5 מאת

      הקוד שלהם היה משוחרר כל הזמן עד כמה שאני מבין…

      בקשר ל"פזורה" בד"כ אומרים "יהדות התפוצות" ומשם לקחתי את הרעיון לכותרת ולשם בכלל.

  1. שלומיל

    אני הייתי קורא לזה בשם יותר מעיק – "גלות" – תחילת הגלות מרצון מפייסבוק.
    בכל אופן, אני לא שם מבטחי בפרוייקט הזה. יש פרוייקט אחר שתפס את תשומת ליבי – AppleSeed. הוא כתוב ב-PHP. הוא גם בשלביו המוקדמים אבל פיתוחו החל לפני Diaspora.
    Diaspora הצליחו ליצור הייפ מטורף ולגייס המון כסף אבל עד כה נראה שהם לא מצליחים לספק את הסחורה. הנה משהו שמעניין לקרוא על הנושא:
    http://downloadsquad.switched.com/2010/05/21/diaspora-social-network-fail-kickstarter-facebook/

      1. שלומיל

        זו אפליקציית ווב בדיוק כמו פייסבוק ודיאספורה שמחייבת תחזוקת שרת.
        השרתים השונים ברשת יכולים לתקשר אחד עם השני בעזרת פרוטוקול מיוחד כדי לשתף בינהם מידע ולספק שרות מבוזר. הועלתה הצעה שאולי תאפשר בעתיד הצפנה מקצה לקצה ואולי תדרוש פלאגין מיוחד לדפדפן אבל כרגע זה עוד לא ממומש ורק בשלב הרעיוני.

  2. עירא

    מכל המעט שקראתי עד היום על "פזורה", מדובר במשהו שלא יכול להכנס ללבבות האנשים. הרעיונות המבוזרים-עוד-יותר שמסתובבים אבל לא מצריכים רובי/ריילס הם בעלי יותר סיכוי. אני אישית בעד שזה יבוא בצורת הרחבה בסגנון באדי-פרס על גבי וורדפרס ודומיו.

    http://r2.reallysimple.org/howto/radio2/

    https://github.com/thedod/Flocks

להשאיר תגובה

