ליצור ממשקים יפים גם בלינוקס

ממשק יפהאחת התלונות שיש על ממשקי עבודה בלינוקס הם שהממשקים מאוד מכוערים כאשר משווים אותם לסביבות עבודה כדוגמת זו של מיקרוסופט או של אפל.

העניין הוא שממש לא חייבים ממשק מכוער בלינוקס, אפשר גם ליצור ממשקים ממש יפים אם רוצים, וזה כמובן אם משתמשים בכלים הנכונים🙂 ד"א, הכלים האלו הם לא רק חוצי פלטפורמות, אלא גם יעבדו גם עם GTK2 וגם עם Qt4.

התמונה בצד ימין נוצרה עם רכיב בשם BRGAControls בלזרוס, ואם השם BGRA מוכר לכם משום מה, אז זה בגלל שהזכרתי את "בד הציור" (Canvas) בעבר כאן בבלוג. השם שלו הוא BGRABitmap והוא מאפשר לנו ליצור הרבה מאוד דברים באמצעות תמיכה מלאה באלפא בנוסף לתמיכה ב RGB הרגיל, ואפשר גם להשתמש בו לציור שכבות ועוד, וכאמור יש בו שימושים רבים כדוגמת הרכיבים שאתם רואים בתמונה בצד ימין, שאלו הם:

  • TBGRAImageList
  • TBGRASpeedButton
  • TBGRAButton
  • TBGRAPanel

למשל הרקע המדורג נעשה על ידי באמצעות TBGRAPanel, בעוד שהשאר הם כפתורים, והצלמית של האפליקציה.

ניתן גם לראות גלרייה של דוגמאות של עיצובים שונים שניתן לעשות (שמעט יפים יותר מהיכולות הגרפיות שלי אני חייב לציין, למרות שאתם בטח לא תשימו לב). הגלרייה גם מכילה שורות קוד איך להשיג את התוצאה הרצוייה.

אז למה אתם מחכים ? תתחילו ליצור ממשקים יפים יותר בלינוקס🙂

23 מחשבות על “ליצור ממשקים יפים גם בלינוקס

    1. ik_5 מאת

      ככה אתה לא אוהב את האומנות שלי שעשיתי בלילה ללא כתיבת קוד ?😦
      אני יודע שזה לא יפה, אבל אני לא גרפיקאי כמוך, ואין לי מושג ירוק לגבי צבעים וכו'🙂

      זה רסטורי, אבל ניתן להמיר את זה לווקטורי🙂

      1. sijp

        מצטער… פשוט הכותרת היתה "ממשקים יפים" ואז ראיתי את התמונה הזו🙂
        בכל מקרה ווקטורי זה טוב. מהי רמת התמיכה הפונקציונלית אגב?
        למשל אילו תכונות זה מציע שאין נגיד ב־Cairo ?

  1. דייב

    מסכים עם הבחור למעלה. המנשק ממש מכוער. סליחה לכותב🙂
    דוגמא למנשק באמת יפה היא תוכנת Soluto. תוכנה של סטארט-אפ ישראלי. זה לחלונות אבל אפשר לקבל מזה רעיון לאיך מנשק משתמש באמת יפה אמור להיראות.

    1. ik_5 מאת

      אוקי, כמו שאמרתי, אפשר לעצב כאן כל מה שרוצים, אני רק מעצב כל כך טוב, שרק אחרי שאמות כנראה ידעו להעריך את האומנות שלי🙂

    1. ik_5 מאת

      צודק צריך במקום שפה שמתעסקים בכל מה שלא חשוב כמו בניית make, configure וכו' במקום להתעסק בעיקר שזה פיתוח של מה שאתה באמת צריך.

      נו טוב, החיים קשים, ותמשיכו לסבול סתם אם אתם לא רוצים לפתח בשפות נורמאליות.

      1. אבגד

        מה?
        אתה חייב להסביר לי את התגובה שלך.
        אני לא הזכרתי configure או make או שפה ספציפית (חוץ מפסקל) אבל נראה לי שאתה מכוון לסט שפות ספציפי.

        הייתי שמח להשתמש בלזרוס בפיתוח ממשק ווב (HTML5+JS).

          1. ik_5 מאת

            אתה מוזמן לכתוב תוסף. יש תמיכה בצביעה לפיתון, כל מה שנשאר זה לגרום להשלמה אוטומטית, וליצור פרוייקטים ולפתוח אותם בשפה הזו, ולגרום ל codetools לפרש את השפה.

  2. קובי

    1. בקישור שנתת לויקי יש באמת פקדים יפים.
    2. הכפתורים שאתה מציג למעלה מכוערים.
    3. בשביל להציג יכולות של לזרוס לא צריך ללכלך על ערכות פיתוח אחרות. גם gtk וגם qt מאפשרות עיצובים יפים מאוד, וגם לזרוס.

    אני עובד הרבה שנים עם גנום כסביבת עבודה, אנשים שעובדים איתי לא חושבים שגנום פחות יפה מחלונות או מק, רובם חושבים שגנום הרבה יותר יפה. באובונטו על הדשא לפני שבוע, הראו לי את kde , אני חושב שהוא עוד יותר יפה מגנום (שכאמור רוב האנשים שאני מכיר חושבים שהוא יותר יפה מחלונות ומק)

    1. ik_5 מאת

      מה שאתה רואה כאן בתמונה זה GTK2 אצלי על הלינוקס, כך שאני לא כל כך מבין את מה שאתה מנסה להגיד.

      זה פשוט בנוי מעל GTK ולא ה GTK עצמו.

      1. קובי

        אני מנסה לסתור את מה שכתבתה:
        """אחת התלונות שיש על ממשקי עבודה בלינוקס הם שהממשקים מאוד מכוערים כאשר משווים אותם לסביבות עבודה כדוגמת זו של מיקרוסופט או של אפל."""

        אתה טוען כאן שהממשקים המקובלים gtk ו qt מכוערים יחסית לחלונות ומק. לפי נסיוני, הממשקים המקובלים בלינוקס נחשבים יפים יותר. לא שמעתי כבר הרבה מאוד שנים את הטענה לגבי אסתטיקה של ממשקי משתמש,

        1. ik_5 מאת

          כן החום שכולם התלוננו באובונטו עד שהתחלף, הסביבה של יוניטי שיש כאלו שמתים עליה וכאלו שמתעצבנים עליה.

          יש סקינים יפים בלינוקס, אבל לרוב לא בברירת מחדל אלא צריך להתאמץ לזה, ויש לך תוכנות עם גימור ממש מדהים בווינדוז ומאק מבחינת עיצוב שאני לא רואה דברים דומים בלינוקס וחבל.

    2. sijp

      אובונטו על הדשא?
      חשבתי שזה היה רק מיתוס😦
      (עד שהצלחתי לצאת מהעבודה ולהגיע כבר לא היו שם אף אחד😦 )

      1. קובי

        אני באתי ב 6:30 בערך ונשארנו די מאוחר, אני חושב שלא מצאתה את השולחן הנכון😦
        חוץ מ 4-kde , גם ראיתיגם איך משתמשים בסינפיג לעשות סרט עלילתי של קוביה כחולה זזה מימין לשמאל, היה דיון בנושאי רפואה אלטרנטיבית ואכלנו את הפיצה המסורתית לארוע.

        1. sijp

          הגעתי בסביבות 7 לדעתי. חוץ מאיזה שני אנשים שעשו שם על האש, כל מה שראיתי שם היה דשא רטוב😦.
          חבל, זה נשמע כמו משהו שהיה מעניין אותי.

כתיבת תגובה

