שלום ולא להתראות גוגל+

ניסיתי היום כהרגלי בזמן האחרון להתחבר לגוגל+, וקידמה אותי בפתח הודעה (באנגלית) של "אנחנו לא בטוחים שהשם שהזנת הוא השם האמיתי שלך, וההנחיות של השירות מחייבות שם אמיתי" עם הרבה יותר מלל… ואז נתנו לי 3 אפשרויות:

הראשונה לשנות את השם ששמתי שם, השנייה היתה למחוק את החשבון, השלישית היתה למחוק לגמרי את כל החשבונות שלי מגוגל.

בחרתי למחוק את החשבון שלי מגוגל+, ולא לשנות את השם. אני מאמין כי לכל אחד יש את יכולת הבחירה איך הוא רוצה לראות את הפרטיות שלו, ואם שירותים כמו גוגל+ ואפילו פייסבוק לא מוכנים לתת לי לשלוט על כך (לבחור את השם שלי למשל), אז אין לי סיבה להיות שם. כמו שכבר אמרתי לא מזמן, אני כבר לא מוצא סיבה אמיתית לרשתות חברתיות. יכול להיות שהתבגרתי קצת, אבל אני חושב שתקשורת בין אנשים צריכה להעשות בצורה קצת יותר רצינית מאשר על דף HTTP עם Javascript. זו הסיבה שאני גם יוצר מערכות בין היתר אשר מאפשרות לאנשים לתקשר עם אנשים אחרים בצורה הרבה יותר "אנושית" – צורה שהמוח שלנו נבנה אליה.

אני רוצה להודות לגוגל שאפשרו לי לבחור, ולא להיות באמת אלימים כמו שתיארו אותם (למרות שגם זו סוג של אלימות), אבל גם אם גוגל ישנו את מדיניות השמות שלהם, אני לא חוזר לשם. התנתקתי כמעט לגמרי מפייסבוק, ואני לא נמצא שם כבר למעלה מחצי שנה, ואני לא מרגיש רע עם זה. גם גוגל+ עכשיו מאחורי. אני נשאר כרגע רק ב Diaspora. היא רשת חברתית בקוד פתוח, ולא מפעילה שום מדיניות דרקונית, אבל מצד שני אין שם תזוזה או פעילות בכלל כי אין משתמשים כמעט שם. זה סוג של ביצה ותרנגולת, אם תצטרפו בסוף תהיה תנועה ותעבורה שם.

9 מחשבות על “שלום ולא להתראות גוגל+

  1. אורן

    אתה יכול לפרט קצת על המצב של דיאספורה? חשבתי שהיא אפילו לא קרובה לשמישות (למרות שהפרוייקט פעיל כבר בערך שנה). אני טועה?

    1. ik_5 מאת

      היא בפיתוח מתמיד, והממשק מידי פעם משתנה, אבל אפשר להשתמש בה לדעתי, אם היה מול מי להשתמש.

      עד כמה שאני יודע, כרגע אפשר להגיע לשם רק עם הזמנות (נשארו לי 150 מהם ד"א).

  2. nadavvin

    חזק ואמץ, לצערי עדיין אין לי את האומץ הזה…

    אם כי השגתי התקדמות בכך שהסרתי את המשחקים שהיו לי בפייסבוק, שלצערי זה רק הורדת הרשאה ועדיין הפרופיל שלי קיים אצלם….
    מפייסבוק אפשר אולי למחוק חשבון, אני מצטער שהתחברתי לאפליקציה כלשהיא…

  3. פינגבק: Facebook do not understand their users | לראות שונה

כתיבת תגובה

