פרוייקט תחביב – ted.rb

התחלתי החודש ליצור פרוייקט תחביב חדש, בשם Ted-Parser המאפשר להוריד ממקור ה RSS של TED הרצאות שונות. כידוע, ההרצאות של TED מגיעות ברישיון CC כך, שההורדה שלהם חוקית, כל עוד אני לא אומר שההרצאות הם שלי.

התחלתי את הפרויקט במטרה לחדש את בנק ההרצאות אצלי בדיסק הקשיח לאחר שהלך לי הדיסק במחשב הנייד, ואינני זוכר בעל פה במה צפיתי ובמה לא., והמטרה של הפרוייקט הוא לחדש עבורי את כל ההרצאות שאיבדתי.

אז התחלתי לכתוב, והבנתי שאני יכול לעשות את זה טוב יותר, אז עשיתי refactoring ראשון לקוד, ויצרתי מודול עבור API ומחלקה אשר מממשת את מה שצריך עבור ה API שאני יוצר.

החלק הבא יהיה לכתוב את מימוש התכנה עצמה. כנראה שאחלק את ה API לקובץ נפרד, ואת מימוש התכנה לקובץ ראשי.

אחד הדגשים שרציתי לתת בפרוייקט ובפועל אני לא עושה לצערי, הוא להשתמש ב cucumber בשביל לפתח. כלומר קודם לכתוב תסריט cucumber ורק אז לכתוב קוד שיגרום לו לעבור. בפועל אני לא מצליח לחשוב בגישה הזו, אלא קל לי יותר לכתוב קוד ורק אז לכתוב תסריטי בדיקה עבורו.

בהתחשב בעובדה כי אני עובד בעיקר במערכות שאי אפשר לכתוב להם תסריטי בדיקה (מערכות טלפוניה), אלא רק לקוד מסביב (לא לבדוק קלט או משהו כזה, רק מה קורה אחרי), התרגלתי לפשט דברים בצורה הכי נקייה ופשוטה שאפשר, ובזכות שפת רובי, יש יותר מדרך אחת לבצע את אותו הדבר, כך שקל יחסית לכתוב קוד עובד מההתחלה, אם כי זה לא אומר שאין באגים אשר מתחבאים ומתים לצאת החוצה (עדיין לא המציאו תרסיס נגדם אה ?).

השתמשתי גם ב PRY בשביל לבדוק קוד לפני כתיבה, כך שמה שאני כותב בד"כ עובד כאשר כתבתי אותו, רק לא כתבתי לו תסריט אוטומטי שבודק אותו.

בראש יש לי כבר רעיון מה לעשות הלאה לגבי הקוד, כלומר לגרסה 0.3 ,וזה למרות שאני בגרסה 0.1 עדיין, אשר עוד לא שוחררה. אני רוצה להגיע למצב בו יש לי "מנהל הרצאות" ממש כמו "מנהל חבילות" אשר יודע לנהל לי הרצאות TED לא משנה מאיזו שנה ואם זה ב RSS או מהאתר עצמו.

אשמח לפידבקים וגם תרומות קוד. כמו כן, אתם מוזמנים להוריד ולנסות את התכנה בעצמכם 🙂

3 מחשבות על “פרוייקט תחביב – ted.rb

    1. ik_5 מאת

      אני משתמש בgpodder ל caasts שאני שומע/רואה בד"כ, אבל הפרויקט הזה נכתב כתחביב ורצון לעשות משהו שונה מאוד ממה שאני עושה בד"כ.

      השימוש ברובי הוא כי זה היום מאוד טבעי וקל עבורי להשתמש בשפה לעשות דברים כאלו.

  1. פינגבק: אותותרבות #6: ישראלים ופלסטינים חוגגים יחד את עצמאות פלסטין ביום חמישי – CTRLALTNEU.NET

כתיבת תגובה

