מהם הדגשים שצריך בעת תכנון סביבה גרפית ?

אחד הדברים הבעייתים ביותר שיש הוא צד המשתמש. תכנה יכולה להיות מצויינת, אבל אם המשתמש הפשוט אינו יודע או מבין כיצד להשתמש בה, אז היא לא שווה הרבה.

כיום יש מספר סביבות גרפיות שצריך לקחת בחשבון: אתרי ווב, שולחן עבודה, טלפון סלולרי ("חכם") ומחשבי לוח (למינהם). כל אחד מהם דורש גישה שונה. ואם זה לא מספיק חמור, אז כל סביבה גרפית מכילה הוראות עיצוביות משל עצמה, שלרוב אינם דומות למערכת אחרת. כלומר משהו שנכתב עבור גנום 3, לא זהה בהוראות העיצוביות לגנום 2, שלא דומה ל KDE או Windows וכו' … גם בWindows ההוראות האלו משתנות לפי כל גרסת מערכת (מאז 95, כבר נכתבו מספר מדריכים של מיקרוסופט בנושא, אחד לסביבות ה95, אחד לסביבות הXP אחד לvista ואחד ל7 ובקרוב גם ל8).

אז איך אפשר ליצור תכנה אחת שתשרת הרבה סביבות, זו לא הבעיה. הבעיה היא איך להתאים את העיצוב לכל סביבה, ועדיין לגרום להדיוטה המצוי בקרבנו להצליח לעבוד עם התכנה, ויותר מזה, גם במספר סביבות שונות. הנה דיון מעניין בנושא.

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s