בעיות ברשת

כבר למעלה מחודש שאני אוכל סרטים עם בעיות רשת בכל הנוגע למחשב הנישא שלי. האשמתי את לינוס שעדכון קרנל שלו פגע לי ברשת. האשמתי את NetworkManager והחלפתי אותו בwicd וכל זה לא פתר את הבעיות.

היום חצי יום הלך לי בגלל הבעיה. עד שפתאום אני שם לב למשהו מוזר: אני בטעות נגעתי במתג שיש בצד ימין מקדימה (לא מולי, אלא צד הימין של הלפטופ אבל קרוב אלי ולא רחוק), ופתאום הרשת חזרה לה. לא הזזתי אותו, אלא סתם נגעתי בו. פתאום המודם הסלולרי חזר, הwifi חזר, ואפילו הניסויים שלי עם שיני המלך הכחולות פתאום חזרו לעבוד. אבל ממש למספר קטן של שניות, ואז שוב פעם התקשורת נעלמה. אחרי משחק של למעלה משעתיים עם המתג, הבנתי כי יש שם בעיה.

לנובו האלו פשוט הגזימו הפעם. אין לזה פיתרון, אני לא מבין מה קרה לכך שהמתג הזה, למרות שאני מעולם לא נגעתי בו לפני כן, הוא זה שעושה את הבעיות (כלומר הוא תמיד על "דלוק" ואף פעם לא העברתי אותו למצב "כבוי" עד פיזית היום).

אם לצטט את "סגול עמוק": Sometimes I feel like screaming

אז מצטער לינוס, לשם שינוי אתה לא אשם. וגם בווינדוז זה היה קורה, וקוסנם לנובו.

5 מחשבות על “בעיות ברשת

    1. ik_5 מאת

      ראיתי את זה בקרנל, אבל לא הבנתי את המשמעות. גם rfkill לא עזר הרבה. הוא הראה שהתקשורת לא זמינה, ותמיד הצליח לעלות חזרה רק את ההגדרות תוכנה ולא החומרה לזה.

      העניין הוא שראיתי גם יש בעיות כלשהם בדריבר שרק עכשיו אני מבין למה:

  1. shirbi

    מזכיר לי את בעיית הנתב שלי:
    הייתי מוריד קבצים בטורנטים בלינוקס ותוך כדי ההורדה משהו במחשב היה נדפק, ופרט להורדת הטורנטים לא היה ניתן לגלוש באינטרנט, באף דפדפן, עד שהייתי מכבה ומדליק מחדש את הנתב. האשמתי את לינוקס, עד שעברתי להוריד טורנטים בוינדוס, ונתקלתי שם בתופעה זהה.
    כנראה שהנתב לא מסוגל להתמודד עם אופן התעבורה של הטורנטים, ללא קשר למערכת ההפעלה.

  2. עידו גנדל

    מערכות הפעלה ותוכנות יוצרות כל כך הרבה קונפליקטים ותקלות, שקל לנו לשכוח אפילו את עצם האפשרות של בעיית חומרה. היה לי דבר דומה עם הנייד הקודם שלי, שהיה "קופא" המון ושיגע אותי לגמרי: אחרי המון זמן גיליתי, די במקרה, שהבעיה היתה איפשהו במשטח המגע. כשניתקתי אותו פיזית מלוח האם (גם ככה אני משתמש בעיקר בעכבר רגיל) הכל חזר לתפקד…

  3. ik_5 מאת

    הגיעו מ IBM, בדקו את המחשב ומצאו בעיה בכבל. ומזמינים חדש.
    קיבלתי שירות ממש טוב מהם, מאוד נדיר במחוזותינו. תודה !

להשאיר תגובה

