ממשק גרפי לציטוטים חלק רביעי

quotes_windowבין מספר פרוייקטים, בעיות רשת, ועוד מספר דברים, החלטתי בסופ"ש האחרון לחזור ולהמשיך עם פיתוח הממשק לציטוטים (זה כמובן תחביב שלי, ונכתב בראש ובראשונה עבורי, אבל אתם גם יכולים להנות מזה).

הגעתי למספר תובנות, בהם הממשק הגרפי עוד צריך להשתנות קצת, והעברתי את הUI של חלון החיפוש להיות דומה יותר למה שמוזילה הציגו לנו ב Firefox, ועכשיו כולנו מעתיקים את הרעיון 🙂

אבל לפני כן, עוד עשיתי ניסויים שונים עם יכולות החיפוש, והחלטתי בהתחלה להשתמש בספריית Regex כלשהי לבצע את החיפוש. לשם כך, הייתי צריך לבחור בין 2 ספריות המגיעות בברירת מחדל עם FPC, אחת ישנה, שגם אני בין הכותבים המקוריים שלה (גרמתי לה לתמוך בתחביר POSIX ב2005), או בספרייה חדשה יותר ומומלצת יותר לשימוש. בחרתי בסוף בחדשה יותר.

עכשיו במקום למחוק את החלון של החיפוש, הפכתי אותו לחלון מסוג TFrame. חלון זה, הוא חלון אשר אינו עומד בזכות עצמו, אלא צריך "מסגרת" כלשהי להיות בה. במקרה הזה, החלון הראשי.

אז למה בעצם יצרתי frame ? ובכן, אני מנסה להפריד רשויות, לוגיקה וכו'. אני עושה את זה במגוון דרכים, אבל גם עושה את זה בגישת DRY. כלומר נגיד ומחר ארצה בעוד דרך להשתמש באותו חלון באפליקציה, ובכן באמצעות ה frame זה אפשרי בלי לשכתב קוד.

הframe עדיין לא עד הסוף כמו שאני רוצה. אני חושב לשנות אותו במעט, שיהיה קרוב יותר למוזילה. למשל להשתמש בצבעים במידה וטקסט קיים או לא קיים. כרגע אני משתמש ב label אשר יגיד רק כאשר טקסט לא קיים, בעוד שבמידה והוא קיים אני משמיע לכם bell של המערכת על מנת שתדעו שקרה משהו, ותבינו כי הטקסט נמצא. לא הכי טוב, אני יודע. זו הסיבה שאני רוצה לשנות.

עוד דבר שנוסף (אשר למראית עין הוא מאחורי הקלעים), הוא שקובץ ההגדרות עכשיו שומר את מיקום קובץ הציטוטים. מה שאומר שבמידה והוא לא נמצא/קיים, אני מאפשר לחפש אותו ולפתוח אותו. כלומר הסרתי את התמיכה בקובץ ציטוטים במיקום שהוא hard-coded. יש גם מספר בדיקות שהוספתי שיוודאו שאם המידע לא נטען, אז התוכנה לא תמשיך לרוץ, אבל תדווח על כך למשתמש לפני.

עוד מספר פיטצ'רים שחשבתי להוסיף:

  •  לשלוח ציטוטים לרשת חברתית (או יותר נכון מספר רשתות חברתיות).
  • להוסיף צלמית ל system tray, וגם לשלוט משם.

נראה עוד בפרק הבא מה יהיה, בנתיים אתם כמובן מוזמנים לקבל את הציטוטים וקוד המקור של הפרוייקט מ github.

מחשבה אחת על “ממשק גרפי לציטוטים חלק רביעי

  1. פינגבק: Display Quote v1 | לראות שונה

להשאיר תגובה

