ביי פדורה, חזרתי לארץ'

לפני מספר שבועות, עדכון של libc בארץ', גרם למערכת להשבר. בניגוד להרבה אחרים, משום מה אצלי הוא לא צעק אלא פשוט התקין עצמו ונשבר באמצע (מרגיש פגוע).

עשיתי התקנת חירום למחשב עם פדורה 17, ומאז היו לי המון בעיות. חלק מהבעיות הזויות לגמרי וחלקן האחר סתם מעצבנות.

למשל לא הצלחתי לבצע גיבויים לדיסקים חיצוניים (כל מיני בעיות שגרמו לדיסקים לעשות remount לעצמם בזמן הכתיבה). הזיכרון שלי השתגע כל הזמן והתנהג כאילו יש דליפת זיכרון רצינית (הגעתי למצב של 90 אחוז ram תפוס ו50 אחוז swap), הייתי צריך להתפשר מאוד על התצוגה, ובפדורה 17, מי שמתקין מ0, מקבל מערכת שמשנה את הצורה שanti-aliasing נעשת (זו לא תחושה, אלא משהו שמציק להרבה אנשים).

היו לי בעיות עם systemd, אשר למרות שעבדתי לפי ההוראות, דברים לא עבדו שם חלק, ופשוט חלק מה"שדונים" עלו למרות שהגדרתי אותם לא לעלות בהתחלה. ד"א גם בארץ' אני משתמש ב systemd, ושם אין לי את הבעיות האלו. אני לא מבין כל כך מה שונה בהתנהגויות האלו.

המרדף אחרי מאגרי חבילות שיכילו עוד דברים שאני צריך לעבודה שוטפת אשר קיימים בארץ', גם עצבנה מאוד.

KDE התנהג לגמרי שונה מארץ'. אינני יודע מה הם שינו בקוד, אבל היו שם כמה דבריים ממש נחמדים, אבל הם תפסו הרבה יותר זיכרון. להתחיל לעבוד עם 20 אחוז זיכרון תפוס (מול 8-10 עם ארץ'), זה המון. זה מסביר מדוע ניצולת הזיכרון במערכת לא הגיונית אולי.

בקיצור, כל הזמן היו לי רק צרות, אשר חלקן באמת שיבש את העבודה, וחלקן נגמרו בשל חוסר הרגל להפצה, קיבעון על ארץ', או אלי משהו אחר, אבל ההפצה לא בשבילי (אם כי עם גרסה 15, דווקא הסתדרתי ממש טוב, ולא היו לי תלונות בכלל, נהפוכו, מאוד אהבתי אותה).

אז הורדתי את iso ההתקנה החדש של ארץ'. ומסתבר ששם הם שינו לרעה את צורת ההתקנה. אם מקודם היה ממשק שעושה דברים בשבילך, כאן אתה עושה הכל ידנית. ללא ממשק מסודר.  אז אתה יוצר לבד את מערכת המחיצות. ואז יוצר מערכת קבצים, ובסוף מעגן אותם לבד, להגדיר (עם תסריט מוכן) הורדת החבילות תתבצע למה שמעוגן תחת mnt, ואז להיכנס ל chroot, ולהמשיך להגדיר דברים. בסוף להגדיר את grub2 (עדיין אני לא מבין אותו). ואחרי שהכל עובד, לאתחל את המחשב, ולהתחיל להתקין את המערכת המועדפת עלייך מבחינה גרפית וכו'. וככה מצאתי את עצמי מ8 בערב ועד 3:30 לפנות בוקר מתקין הכל מ0.

היום המשכתי להתקין דברים, ופחות או יותר הדברים החשובים ביותר לעבודה מותקנים.

5 מחשבות על “ביי פדורה, חזרתי לארץ'

  1. Assaf Sapir

    הם שינו את ההתקנה כי פשוט לא היה מי שיכתוב קוד לתוכנת ההתקנה. באופן כללי, כרגע ההתקנה מרגישה קצת כמו שלב 3 בג'נטו, רק בלי לקמפל. אני בטוח שאם תכתוב ממשק NCURSES לסקריפטי ההתקנה הם ישמחו… 🙂
    ברוך שובך!

    1. ik_5 מאת

      תודה 🙂
      אם היה לי זמן, הייתי כותב ממשקי התקנה שעובדים ב ncurses, Qt ו GTK 🙂
      יש כל כך הרבה דברים שהייתי רוצה לבנות להפצה הזו שיגרמו לה להיות עוד יותר פשוטה וידידותית, בלי לאבד את הכוח והפשטות שלה.

      1. Assaf Sapir

        סתם בשביל העניין: כמו מה למשל?
        מספיק ממשק בNCURSES… יש לי 0 ידע בתכנות, ואני מפחד קצת לנסות להתחיל את זה בעצמי..

        1. ik_5 מאת

          מערכת להגדיר את המערכת, רשת, וכו' במקום שאתה תעשה את זה ידנית, יהיה לך כלי גרפי לזה.
          לכתוב ממשק עם ncurses דווקא יותר מסובך (יחסית) מאשר לכתוב בGUI.

כתיבת תגובה

