אתה קראת לי גנב

תארו לכם שאתם נכנסים לחנות. בוחרים מוצר, משלמים עליו, אבל הדרך היחידה שלכם לצאת מהחנות היא שיעשו עליכם חיפוש גופני בעירום מלא מול כולם לוודא שאתם לא גנבתם את המוצר.

אבל במידה ולא תשלמו עליו, ותשאירו על המדף תוכלו לצאת חופשי החוצה. האם עדיין תרצו לרכוש את המוצר ?

אז זה אפילו לא בערך, אלא בדיוק מה שקורה עם חוקי ה DRM הבאים לעולם לרעה.

החוקים אומרים שמי שרוכש בכספו מוצר, תוכן או שירות, הוא גנב, אבל אם לא תרכוש אתה גם גנב במידה וחליטו כי השתמשת בתוכן או בשירות בצורה כזו או אחרת (גם אם לא עשית זאת). ובכך לא משנה מה תעשה או לא תעשה, אתה למעשה עבריין כי ככה החליט החוק.

חץ וגם יונתן כתבו הרבה מאוד מלל בנושא, אבל החלטתי להסביר אותו במילים פשוטות הרבה יותר.

עכשיו אני לא יודע מה אתכם, אבל כאשר אני מוגדר כגנב למרות ששילמתי כסף עבור משהו, זה גורם לי לחשוב שאולי לא שווה לשלם כסף, ופשוט להנות מדברים "ככה", הרי אני גנב בגלל שאני קיים, אחרת איך תסבירו את החוקים האלו ?

מוקדש בתקווה כחומר למחשבה לאלו העושים רע עם החוקים הללו.

2 מחשבות על “אתה קראת לי גנב

  1. csl

    רגע והעובדה שכשאתה יוצא מחנות מזון ומבקשים לעשות עליך חיפוש או מסרבים לתת לך לצאת עם אתה זרקת את הקבלה/ דחפת אותה בתוך השקים זה בסדר ?

כתיבת תגובה

