שלום גנום שלוש

הרבה שנים שאני עובד עם KDE 4. בגדול מאוד, זו אחת הסביבות הכי נהדרות שנבנו לעבודה.

אבל גרסה 4.9, הכניסה המון באגים מעצבנים לסביבה, ואם זה לא מספיק, אז ארץ' לאחרונה גם הכניסו עוד באגים משל עצמם לכל עולם ה systemd, כך עם כל הבעיות בייחד, הסביבה הפסיקה לתפקד (בצורה שנוחה לי).
אז נמאס לי, והחלטתי כי הגיע הזמן לנסות את גנום 3 כמו שצריך.

התקנתי ביום חמישי בלילה את גנום 3, ואני חייב לציין כי אני ממש לא מבין על מה אנשים מתלוננים כאשר מדובר בסביבה הזו. הסביבה באמת בנויה טוב עם המון חשיבה מאחוריה, ולא משהו שהגיע "בשלוף".

התפיסה הכללית של גנום 3 אומרת כי כל virtual desktop (אם נקרא לזה ככה), הוא עבור חלון או תוכנה אחת, ובכך לאפשר את ההתמקדות שלנו למשימה ספציפית, במקום להיות עם המון חלונות אחד מתחת לשני.

החיסרון העיקרי של גנום 3, אלא אם יש לכם לפחות שני מסכים, הוא בכך שאם העבודה שלכם דורשת פוקוס של 2 חלונות, למשל תעוד (בדפדפן) מול עורך טקסט, אז זה קצת מעצבן, לפחות כרגע בהתחלת השימוש בסביבה.
הגישה של שני מסכים, היא שהמסך הראשי מתנהג רגיל, בעוד שהמסך השני, נשאר קבוע ממש כמו בגישה הישנה של דברים.

אבל דווקא לאנשים שגולשים הרבה, או משתמשים ב IM (שגם כאן ארץ' שברו דברים בייחד עם עוד כמה דברים הקשורים לגנום 3), הגישה הנוכחית לדעתי הרבה יותר נוחה, מאשר הגישה הקלאסית. לפחות עבורי.

לקח לי יום וקצת להפנים את החשיבה שהסביבה מגיעה איתה. אך עדיין אני עם הרגל של גישה אחרת, אבל אני כאמור, ממש לא מבין על מה אנשים מתלוננים.

ארץ' קצת הרסו את חווית השימש של גנום 3 (שברו מקשים, ה IM לא שומר את הסיסמה ותמיד צריך להזין אותה ידנית פר חיבור, ועוד מספר דברים אחרים), אבל למרות זאת, עדיין אני מאוד נהנה מהסביבה.

הסביבה גם יודעת לקחת למשל את פיירפוקס, ולהתקין דרכו הרחבות לסביבה עצמה, דרך הדפדפן. גישה באמת יפה לדעתי.

סה"כ בשורה התחתונה אני מאוד מרוצה מגנום 3. צריך באמת להשתמש בו חודש חודשיים בשביל אולי לשנות את ההרגל אשר בו אני עובד עם תעוד מול דברים אחרים, אבל סה"כ, לא רק שאין תלונות, אני ממש מופתע לטובה ממנה.

4 מחשבות על “שלום גנום שלוש

  1. ארתיום

    זה באמת, אחד הדברים המרגיזים ביותר – לשנות הרגלי עבודה. תחשוב שאתה רגיל לעבוד עם QWERTY אבל מביאים לך Dvorak כי אומרים שזה יותר טוב (כנראה באמת) אבל למה לעזאזל אני צריך להתרגל ל-Dvorak? אל תגידו לי "יותר טוב" תציעו לי אבל תנו לי אופציה לעבוד איך שאני רוצה. בגלל זה ברחתי מ-Gnome 3 כי הם שברו את כל הרגלי העבודה בשילוב שולחן עבודה/חלונות.

    זה משהו בלתי נסלח – אתה לא מאלץ משתמשים לעשות כך או אחרת (אלא אם כן אתה Apple ואז כל המשתמשים יהריעו לך). בחינה הזו Microsoft עושים עבודה מעולה ב"לא לשבור" דברים. בגלל זה אני עם KDE ובהתחלה אפילו עבדתי עם XFCE עד שהבנתי כיצד להתאים את KDE אליי.

    אגב הערה קטנה: אם זה מה ש-Arch עושים לך אולי כדאי לשקול הפצה אחרת? הדבר האחרון שאני בתור משתמש רוצה להתמודד איתו זה יישומים שבורים.

    1. ik_5 מאת

      אתה חצי צודק לדעתי.
      הרגלים הם בסה"כ הרגלים.
      נגיד ועד היום אני רגיל ללכת 10 ק"מ להגיע למקום מסויים, ואז מישהו אומר לי "שמע יש דרך שתקצר לך את זה לחצי ק"מ ותגיע לאותו מקום", אם מדובר עבורך באימון, אז מן הסתם לא תשנה כלום, אבל אם מדובר באמצעי לחסוך זמן, אתה ברור שתשנה.

      מיקרוסופט עכשיו שברה (שוב פעם) את כל הגישה וצורת עבודה עם Windows 8.
      אני לא יודע אם אתה שם לב, אבל הבלוג הזה מלא בפוסטים על כך שאני בוחר את הכלים שמתאימים לי, במקום שאני אתאים את עצמי לכלים. זה לא דבר של מה בכך.

      אבל לא לתת לגנום 3, או אפילו KDE 4 סיכוי רק בגלל שהם שונים ממה שהתרגלת אליהם זו סתם מקובעות ואתה לא תתקדם לשום מקום אף פעם.
      זה בסדר אם זה לא מתאים לך, אבל רק אם אתה באמת נותן לזה סיכוי אמיתי ולא מחליט מראש להיכשל.

      1. ארתיום

        אגב כפי שציינתי היום אני משתמש ב-KDE 4 וזה עובד בסדר גמור. לגבי חלונות 8 עוד לא ראיתי כך שאין לי דעה. תראה ההשוואה שלך לא תמיד נכונה. הכלי שהוא טוב עבורך לא תמיד טוב לי.

        1. ik_5 מאת

          זו בדיוק הנקודה🙂
          הבעיה היא שרוב האנשים לא בוחרים מה שטוב עבורם, אלא מה שכל האחרים בוחרים, וזה יוצר וגורם להמון בעיות

כתיבת תגובה

