כמה זה 2 מגה מתוך 4 גיגה ?

בחודשיים האחרונים, כאשר יש לי זמן, או סתם צריך לנקות את הראש, אני מממש את msgpack בשפת פסקל (כן, עוד מימוש אחד, רק שעובד עם FPC  ולא מיועד רק עבור גרסאות דלפי חדשות.,פתחו לי די בהתחלה באג, לגרום לזה לעבוד עם דלפי ישנים יותר).

אם אתם לא מכירים את msgpack, אז זה תקן המאפשר לייצג בצורה הקצרה ביותר מידע, כאשר הרעיון הוא להצליח לשדר JSON בבינארית שהכי קלה למחשב לשמור, ולא לבני אדם. ב JSON לעומת זאת, זה בנוי לכך שהמידע יהיה פשוט עבור בני אדם לפרש ולערוך.

יש מספר דרכים להתמודד עם זה, כאשר הדרך המסובכת יותר היא לממש את הספסיפיקציה של הפרוייקט. וזו הדרך שאני בחרתי לעצמי, בעוד שהרבה מאוד פשוט ביצעו binding מספרית ה ++C.

לקח לי הרבה זמן לחזור חזרה לעולם הביטים ולהבין כיצד עושים דברים (תודה אורי, מאיר, בוריס ותומר על העזרה בהטרדות שלי בנושא), ותוך כדי, גם יצרתי ספרייה אשר מבצעת פעולות אשר בדיעבד אין לי צורך בהן, היות וזה יחסית פשוט לעשות דברים בפסקל, ובמקום לחשוב כמתכנת C, התחלתי להתעסק בעיקר, וגיליתי כי הפעולות לגמרי מיותרות.

מה שמצחיק הוא, שהצלחתי לבצע מידי פעם ללא תשומת לב buffer overflow (כי אפשר אתם יודעים, יש לכם את הכוח). היות וכרגע אני הולך לממש מערכים, אני בטוח כי עדיין זה לא הסתיים.

בנוסף, כמו שכתבתי בעבר, יש מספר סוגי מחרוזות בפסקל (ובדלפי יש עוד מספר מחרוזות שיכנסו לFPC 2.8.0), והתעמקתי בעבודה על AnsiString. המחרוזת בעצם מסוגלת לשמור כל אורך תו אפשרי, כל עוד מערכת ההפעלה מסוגלת לספק לך את הזיכרון. אבל החל מגרסה 2.8.0, אם לא תשנה בתוכנה שלך את ה Code Page למחרוזת ספציפית, היא תמיד תהיה בקידוד שהריצו את התוכנה שלך, וכל המרה שתבצע בין מחרוזות, יעשה מאחורי הקלעים המרה מהקידוד המקורי, לקידוד הנוכחי.

ובכן, לכל המימוש שלי עד עכשיו יש בדיקות אוטומטית, אבל תוך כדי כתיבה, עשיתי טעות, ובמקום לחשב 2 מגה, חישבתי את זה כ2 גיגה. בהתחלה רציתי בכלל 512 מגה (וירדתי מזה מהר), אבל אחרי הטעות של החישוב, ובכלל לאחר שהסוואפ אצלי בלפטופ התחיל לעבוד שעות נוספות, וכן הRAM שלי היה אשר היה עם פחות מגיגה פנוי (פיירפוקס הזה גם כן), הבנתי שעשיתי טעות, ושצריך להיות פחות גרידיים עם הזיכרון (והחלטתי על 8 מגה במקום :)).

לאחר חצי שעה שבה ראיתי כי המחשב פשוט ממשיך להציג לי את נורת הדיסק פועלת, ניסיתי להגיע לטרמינל (CTRL+ALT+F1), ובכן זה עבד, אבל כל פעולה לקחה מספר דקות, ומהרגע שכתבתי את המשתמש root בשביל לבצע login ועד הרגע בו login ביקש סיסמה, עברו כחמש דקות. ואז עוד כחמש דקות עד שהוא נכנס לטרמינל, והבנתי כי זו לא הדרך להמשיך.
אז השתמשתי בקסם של SysRq, וגם זה לקח מספר דקות להשפיע.

מה שמצחיק הוא, שדווקא ב C זה היה יכול להיות ברור הרבה יותר כי אגיע למצב הזה, אבל פסקל לא מתעסקת בתפל, אז היה קל מידי להגיע למצב הזהשעשיתי לעצמי DoS רציני🙂

ב Brainfuck זה לא היה קורה (ללא פואטנה את האמת🙂 )

כתיבת תגובה

