מצגות בעולם הרחב של הרשת

מאז 2007, התחלתי להעביר הרצאות, חלקם ללקוחות בתשלום, ורובם קהילתיים לגמרי.

אני מאוד אוהב ונהנה להעביר את ההרצאות, היות ומי שהכיר אותי במציאות לפני 7-8 שנים, ידע כי אני אדם מאוד סגור ומפונם, ואחת הדרכים להתמודד עם זה, היה לקום ולהעיז לעלות על במה ולהעביר תוכן. וגם גיליתי שזה מאוד מהנה לפעמים🙂

עד היום הייתי במידת הצורך יוצר שקפים באמצעות Impress של Libre/Open Office (בהתאם לקיומם בעולם), וכבר הרבה זמן שאני חושב להתחיל לעשות את זה קצת אחרת.

ראיתי הרבה גרסאות של כלים להעביר הרצאות, והחלטתי כי עולם הweb הוא העולם שאנחנו חיים בו כרגע, אז למה לא להשתמש בו על מנת להעביר תוכן ? הרי את הדברים האלו אתם קוראים על גבי הרשת, אז למה לא הרצאות ?

התחלתי לחפש מערכות ליצור מצגות בhtml5, ומצאתי רשימה די מכובדת. החל מגוגל, אשר מציעים בקוד פתוח מערכת להצגת שקופיות.ועד למערכות כדוגמת impress.js אשר באמת מדהימות, אבל גורמות לי לתכנת הרצאה, במקום להתמקד רק בתוכן שלה.

אז החלטתי ללכת על משהו בין מה שגוגל מציעים לבין impress.js, ומצאתי את reveal.js.
המערכת מציעה להעביר מצגות, עם תמיכה ב html5, css3 ו javascript. אבל אינה דורשת ממני לתכנת דברים, אלא להתמקד בתוכן, וכיצד אני רוצה שהוא יוצג. למעשה התכנות שלי זה html הכי מינימליסטי בעולם. המפתח שלה אפילו חשב על תמיכה בשפות כמו עברית, ולאפשר לנו להציג הרצאה מימין לשמאל לפי בחירה.

בנוסף היא תומכת באפשרות של תוספות שונים, ואפילו ניסיון לזהות את התחביר של קוד למשל שאני שם לה (לא הצליח לה במיוחד בחלק גדול מהניסויים שלי).

אם זה לא מספיק, אז היא יודעת גם להתמודד עם טקסט בתצורת markdown, כך שניתן ליצור תוכן ממש נחמד באמצעותו.

הכנתי הדגמה נחמדה של כיצד להשתמש בreveal.js. אצלי על המחשב, היא יושבת במקום אחד, וההדגמה במקום אחר, ולכן אתם רואים את הקבצים שהם בעצם symlink למיקום שאצלי.

May the source be with you🙂

כתיבת תגובה

