התוסף הראשון שלי חלק ראשון

שנה חדשה, התחלות חדשות, כדוגמת פרסום ה gem שדיברתי עליו, וגם החלטתי לעשות משהו שכבר מספר שנים אני חושב עליו: לכתוב תוסף ללזרוס שיאפשר לעשות split view על עורך טקסט.split_view

כאשר שאלתי אם תהיה התעניינות בנושא, הרבה אנשים בגוגל+ וגם ברשימת הדיוור מאוד אהבו את הרעיון, וגם הם, כמוני לא מבינים מדוע זה לא קיים כבר כחלק מהסביבה, אבל תוסף זה גם טוב🙂

זו פעם ראשונה שאני כותב תוסף לאיזושהי תוכנה קיימת. עד היום הדבר הכי קרוב לזה היה רק ליצור רכיבים עבור דלפי ולזרוס, אבל כאן אני נוגע בIDE עצמו, ומשנה או מוסיף לו דברים.

אז נכון לשלב הזה, אני עדיין מבצע הרבה ניסויים שונים.
הניסוי הראשון שיצרתי הוא בעצם לראות איך יוצרים את האפקט של split. הניסוי צריך לקחת בחשבון הרבה דברים, למשל להקפיד כי לא יהיה מיקום זהה של הסמנים, עדכון הבאפרים באותו פרק הזמן, וגם להעתיק תכונות של העורך טקסט, למשל צביעה, bookmarks והגדרות שונות.

ואז מסתבר כי לפחות החלק של הבאפר, זה הדבר הקל ביותר בסיפור, ולקח לי כחצי שעmy first pluginsה כולל מחקר (שלקח את רוב הזמן) ליצור כמו שצריך את הבדיקה, ואז לשפצר אותה להיות נכונה תכנותית (למשל DRY).

הניסוי השני, היה לקבל מידע של הIDE, למשל מה העורך הנוכחי המאופשר, ולמצוא איזה תפריט אני צריך לערוך.
בניסוי הזה בעצם יצרתי את התוסף הראשון שלי, כי בשביל לקבל את המידע מהIDE, אני חייב להיות תוסף שלו.
אחרי מחקר, וקריאה של הוויקי, וכן התייעצות קלה, זה נראה קל מידי, וגם הקוד פשוט מידי.

השלב הבא בניסוי יהיה לרשום גם קיצור מקשים למקלדת על אותו תוסף.

מחשבה אחת על “התוסף הראשון שלי חלק ראשון

  1. פינגבק: Split Lazarus v0.0.1 build 2 | לראות שונה

כתיבת תגובה

