הארץ סוגרת את התוכן, ללא מתן תמורה לקורא

עיתון הארץ הודיע כי יסגור את העיתון לקריאה מבחוץ, ויתן רק לרוכשי מנוי לקרוא את התוכן שלו.
על פניו אין לי שום בעיה עם הנושא. זכותו של עסק כלכלי להחליט כיצד הוא רוצה להרוויח את כספו.

הבעיה מתחילה שאני לא מצליח לראות שום רווח עבורי – הקורא במידה וארכוש מנוי. כלומר מה הוא מייחד לי במקום המידע הקיים לי באינטרנט בשביל שארצה לרכוש עבורו מנוי ?
האם יהיו לו ידיעות בלעדיות יותר ?
האם ידע לקלוע יותר לטעמי ופחות לטעם של מישהו אחר ?

כלומר אינני מצליח להבין מה היתרון של לרכוש מנוי ולקרוא את העיתון, וזו הטעות האמיתית של מר שוקן, בניגוד למה שהרבה אומרים. הבעיה אינה בדרישת התשלום, אלא בתמורה לתשלום.

הנה מספר רעיונות למר שוקן לגרום לאנשים (גם כאלו אשר לא קראו עד היום את העיתון) למצוא ערך מוסף ואף אולי להעדיף לשלם עליהם מספר מעות:

  1. תן לי להרכיב את הידיעות והנושאים שמעניינים אותי בלבד
  2. עזור לי להסביר לך מה באמת חשוב ומעניין אותי, ותן לי תוכן בכיוון הזה (כלומר קהל היעד העיקרי שלך הם מתכנתים כמוני, אז תן להם תוכן שקשור בזה בעולם הטכנולוגיה)
  3. תן לי לנהל דיונים אמיתיים על כתבות, כולל עם הכתבים שלך על מה שנכתב – סגנון slashdot ולא טמקא …
  4. אפשר לי לשלם על ידיעה בודדת שאולי תעניין אותי, ולא על מנוי, כך שבמקום שאשלם על מנוי כאשר פעם בחודש אתה מפרסם ידיעה שמעניינת אותי, אוכל לשלם רק על מה שמעניין אותי באותו הזמן
  5. תן לי לנהל ידיעות – כלומר לשמור ידיעות שפרוסמו, לדעת למצוא אותן וכו'
  6. תן טעימות קטנות גם למי שאינו מנוי – תן לי לקרוא רבע מאמר מעניין ולהחליט מה הלאה (זוכר את הרכישה של מאמר ספציפי ?)
  7. צור קהילה סביבך, כזו שתרגיש שאתה הבית שלה, נגיד תקרא לה קפה דה מארקר ?

אם תספקו ערך מוסף לרוכשי המנוי, יהיה שווה לשלם לך. אני הפסקתי לצרוך עיתונות, כי אני לא מוצא אותה רלוונטיות יותר. כבר כתבתי בעבר על זה.
הדרך שלך להצליח בנושא, היא שאלה של כדאיות הלקוח שלך, ולא רק הכדאיות שלך, ממליץ לך לזכור את זה.

4 מחשבות על “הארץ סוגרת את התוכן, ללא מתן תמורה לקורא

  1. goldy10

    המטרה שלו היא קודם להרוויח: "עיתון", "כתבות", "לקרוא", "גולשים", "תוכן", "עניין", "אתר" אלה המון מילים יפות שהוא כותב בטופס.
    'ידיעות חדשותיות' הוא עוד מושג שהוא כותב בטופס. *כל* מה שהוא כותב בטופס הוא *תירוץ בלבד* לצורך קבלת רווחים.

  2. ג'וני

    אתה סובל (או לא סובל, מה אני יודע?) מבעיה שמאפיינת הרבה מתכנתים: אתה חושב שמה שמאפיין מוצר זה הפיצ'רים הנוצצים שלו. עיתונות לא נהיית טובה יותר אם מוסיפים לה אינטראקטיביות או אפשרות של היוזר לעשות מניפולציות בתוכן. זה פשוט לא המוצר. המוצר הוא הדבר המשעמם הזה שאתה מקבל אחרי שגמרת לשחק עם הפידבקים והטוקבקים והגודל של הפונט… במונחים של פרודקט, המוצר הוא המידע והדרך שבה הוא מוגש. במונחים של עיתונות, זה התחקיר, או הידע המקצועי, או הפרשנות המעמיקה, ויכולת הכתיבה, והעריכה המוצלחת.

    עוד בעיה שמאפיינת הרבה מתכנתים היא שהם חושבים שהם קהל היעד. להבדיל ממה שכתבת בסעיף 2, אנשי הייטק מהווים מגזר קטן עד זעום בתוך קוראי הארץ.

    והבעיה הכי חמורה היא שלמרות שאף אחד מהסעיפים שלך לא נכון, למעט 4 שהוא רעיון טוב, אתה צודק במיליון אחוז. המוצר שמוגש לך מרחוב שוקן פשוט לא מספיק טוב. בחמש שנים האחרונות קרו להארץ בעיקר דברים רעים. דור שלם של עיתונאים מבריקים או מנוסים הוחלף בדור אחר, עילג יותר, משכיל הרבה פחות. הקו העריכתי השתנה והעיתון עושה מה שהוא יכול כדי לפנות לקהל מאוד מובחן, מאוד קטן, מאוד עסוק בעצמו. הצמצומים בכוח אדם, בתקנים ובמשכורות, שנמשכים עד הרגע הזה, רוקנו את העיתון מאנשיו הטובים. בהארץ של היום יש הרבה פחות טקסט והרבה פחות ידע מאשר באותו המוצר לפני עשר שנים. על המוצר הזה – זה שכל הזמן מצמצמים באיכות שלו – רוצים לגבות עכשיו כסף.

    1. ik_5 מאת

      העיתונות הורגת את עצמה בכל העולם, כי היא ממשיכה בקו שאתה מציג. הקו שאתה חושב שאתה מבין מה הכי טוב עבור מי שאתה רוצה שירכוש את המוצר שלך, אבל אתה לא.

      הצגתי כמתכנת, היתה הדגמה, אבל העניין הוא הרבה יותר גדול מזה. העניין הוא שאני הפסקתי לקרוא עיתון, וכבר הרבה שנים שאני לא רואה טלויזיה, ואני רואה איך ידיעות שמפורסמות בעיתון, הן בעצם הודעות PR שכמעט ולא נעשה להן שינוי בפורמט. אני רואה כתבות מתורגמות, אני רואה הרבה צהוב ומה שעושה טוב למכנה הנמוך ביותר.

      אם אתה רוצה שאני ארכוש את המוצר שלך, תן לי סיבה. אם הרעיונות שלי לא טובים, בבקשה תציע משהו.
      ביום ראשון יהיה אתר הארץ סגור, ואין לי שום סיבה בעולם לרכוש מנוי אליו, ואני כן מחפש תוכן איכותי, וכן חשוב לי לקבל מידע אמין ומקצועי, אבל זה כבר מזמן לא באמת קיים, אז גם אם מחר כל העיתונים יתחילו לדרוש תשלום לצפייה באתר שלהם, מה הטעם ?

להשאיר תגובה

