אז אתם יכולים לנייד את מספר הטלפון שלכם 20 פעם ביום תודות למשרד התקשורת. אממה, עם הניוד באו הצרות.
כיום אין קשר בין מספר חד חד ערכי כדוגמת קידומת, לספק טלפון. על מנת להתמודד עם הבעיה, כל ספק טלפוניה הקים לעצמו מערך מסדי נתונים, במקום להקים מערך אחד לכולם, אשר תפקיד מסדי הנתונים הוא לקבל את המספר שחויג, לבדוק לאן הוא שייך ולפנות לאותו ספק עם המספר הלאה.
אבל יש כמה בעיות עם זה. למשל לא כל מסדי הנתונים מעודכנים כמו שצריך, לפעמים יש מידע שלא מגיע מספק אחד לספק שני, או מגיע באיחור של מספר שעות (אפילו יום או יומיים).
לפעמים מרכזייה מסויימת של ספק אחד שאתם מגיעים אליה מקבלת עותק ישן של המידע, בעוד שמרכזייה אחרת של אותו ספק מקבלת את העותק העדכני, והרשימה של הבעיות עם מסדי הנתונים עוד ממשיכה.
בנוסף לכך, אם זה לא הספיק, הסטטוסים שהתחלנו לקבל על שיחות, מאוד בעייתיות. למשל קורה לי שעל המספר טלפון האישי שלי (אשר נמצא ברשותי מ2003 בערך), כבר ראיתי כי אני מקבל עליו במרכזיה שטיפלתי כאילו המספק איננו מחובר, רק בשביל לגלות כי היתה בעיה נקודתית אצל ספק סלולרי, שלקח שעה לפתור.
כלומר, אינני יכול לדעת בכלל האם מספר כלשהו הוא כיום מחובר או שייך למישהו, ולפעמים אני מקבל סטטוס לא נכון על המספר עצמו. רק ה"תקליט" (הודעה על חשבון הצלצול במקרה הזה), היא הדבר היחיד שמסביר מה קורה, אבל המערכות האלקטרוניות ממש לא יודעות לפענך את זה.
יותר מזה אם תעשו בדקה אחת 10 חיוגים לאותו מספר, קורה מצב בו תקבלו 10 סטטוסים שונים על אותו מספר (בהנחה כאמור שהוא מחובר ומסוגל לקבל אותם).
על כל בעיות הניוד, נוספו גם ספקים חדשים, אשר רוכבים על ציוד של חברות קיימות. חברה כדוגמת גולן טלקום, בנוסף גם פורסת אנטנות וציוד משלה, וכעמט כל יום יש תקלה כזו או אחרת שם. חלקם אפילו תקלה ארצית לפרק זמן של מספר שעות.
יוצא לי לראות עם גולן טלקום כי לפעמים הם מדווחים שיש בעיה בציוד שלהם, לפעמים יש בעיה במספר השייך אליהם, לפעמים מדווחים כי מספר אינו שייך אליהם (למרות שהוא כן מופיע במסדי הנתונים של הניוד ככזה) וכיוב'… ואני מדבר על מספר בודד שאני מנסה לחייג אליו, ובכל חיוג אני מקבל סטטוס שונה (כמו שהזכרתי למעלה).
אז מצטער לאחר שנה להרוס לכם את השמחה, אבל המפכה הזו היא בעיקר כאב ראש טכני, אשר פוגע גם במשתמשים הרגילים, ולא, אי אפשר באמת להתנייד 20 פעם ביום. אפילו פעם אחת בשנה היא לפעמים בעייתית בראש ובראשונה עבורכם.
בכיין….
פשוט מאמר מתקרצץ unudzo/ בתור מי שמתפרנס מטלפוניה ועושה עשרות ניודים בשנה' ברוב המקרים העסק עובר חלק. לפעמים באמת לוקח אצל חלק מהספקים עד יומיים לפני שהעדכון נקלט. זה לא בסדר אבל לא נורא.
יש בעייה פרטנית עם גולן טלקום שנמצאת בפריסה של מתקנים ובמקביל "רוכבת" על התשתיות של סלקום. יש עם זה בעיות ויש לעיתים מצב שאי אפשר לקבל או להוציא שיחה כשעוברים מגולן לסלקום וחzרה. אין לכך כל קשר עם ניוד המספרים.
יישום הניוד הוא ההישג הכי חשוב שנותר מימיו של אריאל אטיאס כשר התקשורת. בלי זה לא ניתן היה לייצר תחרות לא בטלפוניה הקווית ולא בטלפוניה הסלולרית.
הבעיה היא שכל הסיגנליג שאתה מקבל כיום הוא בעייתי. אני מתעסק עם ציוד קצה. לא הציוד שעושה את הניוד, אלא הציוד שמוציא את השיחות בפועל. ומאז עולם הניודים כמות הצרות עלתה, כמות החיווים השגויים עלתה.
וזה לא רק אצלי, זה אצל כולם ככה. אבל כנראה כשאתה עובד אצל ספק ורק עושה ניוד, אתה לא מסוגל לראות את זה, כי אתה את העבודה שלך עשית, אז מה אכפת לך מה קורה הלאה.
ניידתי היום שני מספרים מחברה X לחברה Y:
הם מחוברים כהלכה אבל לא אחד לשני (מייד תא קולי). בנוסף; הם עדיין פעילים אצל חברה X, מה שאומר שיש לי 'פלא-דו' עם שני סימים שונים.
מה בדיוק הבעיה הזאת ואיך אפשר לפתור אותה?