לימוד שפת רובי

מזה זמן רב שאני רואה כי ישנו מחסור רב במפתחי רובי בשוק, ומצד שני, אני רואה אנשים אשר הולכים לקורס וחצי על Rails ולא מבינים כלום ממה שקורה בשפה.

כבר שמעתי משפטים כמו "עד כמה שהבנתי ברובי אין משתנים, אלא הכל זה מערכים", מאדם אשר עבר קורס בRails.

אז התחלתי לברר האם אנשים מעוניינים ללמוד רובי. הכוונה היא ללמוד את בסיס השפה, להבין מה נגד מה, מי נגד מי, ובעיקר את הלך הרוח והחשיבה של השפה, הרבה לפני השימוש בה בפריימוורקים כדוגמת Rails.

הבעיה שגיליתי היא כי אנשים העוסקים הרבה ברובי בעד הרעיון (אך אינם זקוקים לקורס), בעוד אנשים אשר מחפשים עבודה רוצים רק קורסים על Rails ולא ללמוד את הבסיס להכל.

העניין הוא ששוכחים כי רובי היא לא רק Rails. יש כלים מאוד נפוצים כמו שף ו Puppet, ועוד מספר טכנולוגיות שונות שיש בהם שימוש מעבר לשפה עצמה, אבל משום מה, כולם עשו חיבור כי Ruby = Rails,

וכך יש לנו בעיה שבה יש רצון בשוק למפתחי רובי, אבל נוצרה בעיה כי הרבה מאלו ההולכיות להיות מפתחי רובי, לרוב אינם מכירים או מבינים את השפה, ורק רוצים להיות "ראש קטן" ולהתמודד עם מה שאמור להכניס להם משכורת, אך צעד זה פוגע במעסיק בסופו של דבר, ולכן גם פוגע בביקוש לתכנות ברובי בשורה התחתונה.

5 מחשבות על “לימוד שפת רובי

  1. aharoni

    רק שתדע שלא כולם ככה.

    אני מתעקש להמשיך לראות את עצמי פרליסט, למרות שבעבודה הנוכחית אני כותב בעיקר JS ו-PHP.

    כמה פעמים התחלתי ללמוד רובי. לא בהקשר של ריילס, אלא סתם כי בא לי. אבל מכיוון שלא היה לי שום דבר מעשי לעשות עם זה, לא הגעתי רחוק.

    ועכשיו התחלנו בעבודה להשתמש ברובי לצורך בדיקות, עם Cucumber ו-PageObject. אז למדתי את ה-koans ואת ספר הגרזן. זה נחשב ללימוד השפה, נכון?🙂

    על ריילס אני עדיין לא יודע שום דבר. זה כנראה שימושי, אם כי אין לי סיבה מידית ללמוד ריילס.

    אשמח לקבל עוד הפניות למקורות שלדעתך מלמדים טוב את השפה.

    1. ik_5 מאת

      בעיקרון אני רוצה להקים מערך לימודים בלתי תלוי בגוף מסויים שילמד את השפה. הכוונה היא גם התחלה וגם דברים מתקדמים בשפה עצמה בצורה יסודית.

      בגלל זה התחלתי לחקור את הנושא. אני עדיין לא הרמתי ידיים רק בודק כיוונים בצורה אחרת.

כתיבת תגובה

