לאן פרל נעלמה אצלי ?

לפני שבוע חבר ביקש ממני סיוע במיון סוגי אימלים שיש לו בלוג (שרת SMTP).
הוא היה צריך לקחת מידע ממספר שורות ולאחד אותם לפי מזהה מסויים שנמצא בלוג (מספר מזהה השליחה), אבל רק כאשר מתקיים משהו מסויים שם. חיפשתי בהתחלה עבורו כלי שאולי קיים לנושא, וכאשר גיליתי שאין ולו אחד כזה, הבנתי שצריך לכתוב אחד.

אז הוא שאל אותי אם אוכל לסייע לו ולהראות לו איך לעשות את זה בפרל, וכאשר הבנתי שאין הגבלה של טכנולוגיה (אלא הוא דיבר על פרל בזכות יכולות הניתוח של השפה), המחשבה הראשונה שלי היתה לכתוב את זה ברובי.

אחרי שסיפקתי לחבר הדגמה על קובץ לוג אחד לדוגמא ששלח לי, הוא אמר לי שהמערכת שלי לא עובדת. מסתבר שהקובץ אצלו הוא עם gzip בגלל ה logrotate. שינוי של 2 שורות בלבד ברובי גרמו לקוד שלי לעבוד. אפילו לא היה צורך להתקין gem מסויים, זה היה פשוט מידי ועבד עם ה stdlib של רובי:

...
require 'zlib'
...
Zlib::GzipReader.open(file).each do |line|
...
end
...

הקוד עצמו לקח לי משהו כמו 40 שורות קוד בגלל שעשיתי את זה בדרך הקריאה, כולל אפשרות לדבג את הנעשה בקוד, ולא בדרך הקצרה לכתיבה (אשר היתה הופכת את זה בערך ל15-20 שורות קוד).

הבחירה של רובי עבור ניהול מערכת אינה נראת להרבה אנשים כמו משהו אפשרי, כי רובם חושבים על רובי כשפה לפיתוח ווב, ולא כשפת פיתוח דינאמית לכל דבר ועניין.
ואם להוסיף חטא על פשע, אז רובי נחשבת בעיני רבים לאיטית מאוד, אבל זו לא השפה אלא אחד המפרשים שלה – MRI, אשר הוא המפרש הראשי, אך לא היחיד לשפה, אך כאשר מהירות אינה חשובה, המפרש הזה של רובי עושה עבודה מצויינת, כל עוד עבודה עם threads אינה חשובה.

אם פעם כאשר היו מבקשים ממני לנתח ככה מידע, אז פרל היה קופץ לי מיד לראש, והייתי מדמיין איך זה נעשה בשפה, כיום לוקח לי זמן לחשוב איך לממש את זה בשפה, בו בזמן שאני יכול לחשוב על מספר דרכים לממש את זה ברובי בלי להשקיע מאמץ.

מדהים להתעורר יום אחד ולגלות שהטכנולוגיות שאתה מחובר ואוהב השתנו ואתה אפילו לא שמת לב לכך.

2 מחשבות על “לאן פרל נעלמה אצלי ?

  1. פינגבק: רובי לאן ? | לראות שונה

  2. פינגבק: פיתון מול רובי, לא מה שחשבתם | לראות שונה

כתיבת תגובה

