דרך קצרה שהיא ארוכה ודרך ארוכה שהיא קצרה

ישנו סיפור על אדם אשר רצה לדעת מה היא הדרך להיכנס לעיר. בדרך הוא פוגש ילד, ושואל אותו בנושא.
הילד מספר לו כי ישנם שני דרכים: דרך קצרה שהיא ארוכה, ודרך ארוכה שהיא קצרה.
האדם ביקש ממנו את הדרך הקצרה, והילד אמר לו: "תמשיך ישר בדרך הזו ועוד 100 מטרים תגיע לעיר"
האיש נפרד מן הילד, וממשיך בדרך, אך הוא ניתקל בצמחיה, שדות ופרדסים אשר מפריעים לו להמשיך בדרכו.
האדם מתעצבן וחוזר אל הילד, ומטיח בו כי הוא אמר לו כי זו הדרך הקצרה. אז הילד לא נבהל, ואמר "והוספתי כי היא הארוכה".

הבלוג הזה הרבה פעמים עוסק בדברים ובגישות מאוד לא מקובלות בשוק ובתעשייה, והרבה פעמים צוחקים עלי ואף תוקפים (בעיקר בפרטי, גם כאלו שהיו פעם מוגדרים כחברים לפעמים) על דברי. למשל עד לפני שנה הייתי כותב על שפה שמשום מה נראת לכולם חסרת משמעות (כן, אפילו אני עזבתי אותה בשנה הזו, אבל לא מאותם סיבות). אנשים סירבו להשתמש בה, למרות שיש לה בדיוק את אותו הכוח כמו שפה שנבנתה רק ליצירת מערכות הפעלה, אך היא מאפשרת בדרך להתעמק בעיקר ולא בתפל, כפי שהשפה השניה מספקת.
אך אינני מתעסק בה כבר, היות ואין לי צורך אמיתי בה, ויש בי הרבה זעם על צורת הקהילה שבה, אך במידה וזו תתאים לי לדבר מה שאני עושה, אין לי מניעה לעבוד בה, בניגוד למרבית האנשים בתעשייה.

מרבית התעשייה מתמודדת תמיד עם אותן הבעיות ואותן הכשלים באותן המקומות, ובמקום לשנות תפיסה וגישה, הם חושבים כי הדרך הקצרה והארוכה היא הדרך הנכונה, אך בסופו של דבר כמות האנרגיה המושקעת בדברים שונים כל כך נוראית שלמרות שכולם נוגעים בזה, ותמיד יש את המילים "בטוח שאתה לא היחיד שנתקל בבעיה הזו", מעולם לא עוצרים וחושבים אולי יש דרכים אחרות לגמרי. אולי ללמוד אותם לוקח יותר זמן, אבל אחרי הלימוד הן חוסכות זמן, עבודה קשה ובעיות, ובכך הן הופכות לדרכים ארוכות וקצרות.

מוזר שהשוק תמיד הולך בדרך הקשה ביותר להשיג משהו, רק בגלל שכולם עושים זאת, בלי לעצור ולחשוב אולי יש דרך טובה יותר. ואני ? ובכן אני משתמש בכלים שמתאימים עבור המשימה שאני צריך, במקום להשקיע במאמץ של מה כולם משתמשים. לא תמיכת חכמת ההמון היא הנכונה, לפעמים היא רק ללכת בעקבות העדר

כתיבת תגובה

