אנטגוניזם מקצועי

יוצא לי המון פעמים לשמוע תלונות של מפתחי ווב, כמה המקצוע שלהם קשה ומסובך, כי הם צריכים לדעת Javascript, CSS, HTML, DOM, XML ובנוסף יש גם את צד השרת עם שלל הדברים שלו (וזו רק רשימה חלקית ולא מכסה את העולם).

אני יושב ולרוב צוחק לי בשקט מתחת לשפם, ולפעמים גם בטעות בקול רם. אני מנסה לא לעשות השוואה בין מה שאני עושה לבין מה שממתכנתי ווב עושים, כי פשוט אי אפשר להשוות, היות ואחד הדברים שאני עושה, הוא בנית מערכות מבוססת ווב, לשליטה על מערכות אחרות. אני כותב את הצד של השרת, את הצד של הלקוח, ואת המערכות שבהם צריך לשלוט, מה שאומר שקודם כל אני צריך לשלוט בכל מה שהם שולטים, אבל יש לי עוד המון דברים אחרים שהם אפילו לא מתקרבים אליהם.

בשלב הזה, המון אנטגוניזם נכנס ותגובות שליליות שנכנסות כאמצעי הגנה מצד מתכנתי הווב (במידה ואני צחקתי בקול ומתפתח על כך דיון).

המטרה שלי בפוסט זה היא להסביר כי מה שנראה כמשהו נורא בצד אחד, יכול לצד אחר להראות כמשהו לגמרי שולי ופעוט לצד אחר לגמרי.

אינני מבין את ה"בכי" בכך שנדרשים ידע ויכולות שליטה בטכנולוגיות מצד אנשי המקצוע. פשוט – זה המקצוע. לא תחרות למי יש הכי הרבה סבל, אלא להדגיש את החשיבות ללמוד ולהכיר את העולם הרחב, ולא רק את זה שנדרש מעצם המקצוע.

אני מוצא כי ככול שאני לומד יותר עולמות, גם שלא קשורים ישירות לשלי, אני מצליח להפיק יותר גם במקצוע שלי.

כך למשל, אני למדתי מעט את עולם חלוקת הקשב של אנשים, וגיליתי ככה, מה הדרך הפשוטה יותר להשמיע תפריטים קוליים לאנשים. המטרה היתה לימוד כללי, אבל זה עזר לי להגיע בכלל למשהו שקשור למקצוע שלי.

אינני מגיע לפרוש כאן מה נדרש לבצע את העבודה שלי, כי זה אינו חשוב, אלא כי להכיר ולשלוט בהרבה טכנולוגיות, ובכלל בעולמות שונים זה דבר מאוד חשוב וממליץ עליו בחום. במקום לראות בו כעונש, יש לראות בו כאתגר, וביכולת להיות יותר מקצועיים במה שבחרתם לעצמכם לעסוק בו.

2 מחשבות על “אנטגוניזם מקצועי

  1. א

    אינני מבין מה מקום לבכיינות יש כאן.
    זהו המקצוע.
    כפי שציינת, ישנם מקצועות שדורשים יותר. ישנם מקצועות שדורשים פחות.
    תמיד אפשר להיות "ראש קטן", ופשוט לא ללמוד מסביב – וזו בחירה שהיא בסדר גמור מבחינתי – אבל אל תתבכין על כך!
    בקיצור, אני מסכים איתך לגמרי, אם כי מעולם לא פגשתי בתופעה זו.

  2. Yair Eshel

    כמפתח ווב, אני חושב שהיית שומע ממני את אותם דברים, אבל אני בספק אם היית שומע אותם כתלונה, וקשה לי להאמין שיש אנשים שמתלוננים על כך. יש רגעים שהמקצוע מאתגר אותי, אבל אלה הרגעים היפים בעבודה שלי. בד"כ הם חושפים משהו עמוק ומרתק.
    בכל מקרה, כל מקצוע יכול להגיע למקום שהוא מאתגר, כאשר העוסקים בו ממצים את מה שהוא יכול להציע. יש אנשים שקשה להם עם זה. יש אנשים שזה מה שעושה להם את זה.מי שמתלונן על כך שהמקצוע שלו קשה לו, כנראה אינו בנוי לעסוק בו

כתיבת תגובה

