רובי לאן ?

ב 2006, ראיתי קוד של Metasploit שעבר מפרל לרובי, והיה לי קל מידי להבין אותו, אז החלטתי ללמוד את שפת התכנות.

מאז אני מאוד נהנה לתכנת ולפתח בשפה הזאת. אני מוצא אותה כשפת התכנות הכי קריאה שאני מתעסק בה כיום, ומצד שני, יש לה המון יכולות ומה להציע. אני למשל עובד איתה גם בתחום הטלפוניה וגם בפיתוח מערכות מבוססות REST.

זו לא שפת התכנות המהירה ביותר (בשביל מהירות ויעילות, אני משתמש ב go), אבל מאוד קל, מהיר ופשוט ליצור בה דברים.
עבורי היא שפה לצד הסיסטם, בה אני יוצר מערכות ניהול שונות, אבל גם מערכות טלפוניה שונות.
עבורי סינטרה הוא מעל ומעבר למה שאני זקוק לו. למעשה לרוב אני מרגיש שיש לו הרבה יותר מה להציע ממה שאני צריך.

מצד שני, עולם הווב, הוא עולם שעובר יותר ויותר לצד הקליינט. הרבה פעמים אפילו אין צורך כמעט בשרת, ואם יש אז כיום כבר משתמשים ב node.js. זה גורם לRails למשל, להרגיש מאוד מוזנחת אבל בעיקר לא רלוונטית.

בשל כך, אני שומע הרבה מאוד אנשים שמספידים את השפה. למעשה אני כל הזמן שומע על חוסר ההפרדה בין רובי לבי Rails, אבל כפי ש Metasploit כתוב בשפה, כך גם עוד הרבה מאוד כלים אחרים (כדוגמת fog, puppet, chef, capistrano ועוד).
כפי שכבר כתבתי בעבר, אפילו אצלי, היא מחליפה כבר מזמן את פרל (שגם את השפה הזו אני מאוד אוהב). אפילו YaST – הכלי הכי מזוהה עם סוזה, שוכתב לרובי.

השפה עצמה לא תעלם כל כך מהר לדעתי, ואני מקווה כי בכלל לא.
היא שפה מאוד קריאה, עם המון כוח, והיא מכריחה אותך לחשוב בתפיסה מסויימת, אבל בניגוד לפיתון למשל, יש יותר מדרך אחת לעשות דברים, ואין את ה"דיקטטור הנאור" שמכתיב לך דרך.
יש הרבה מימושים לרובי, בניהם MRI/CRuby, Rubinius, JRuby   ועוד מספר מימושים שונים של השפה עצמה.

אז רובי לאן ? ובכן אולי Rails תשתנה, ואולי ותעלם, אבל אני מאוד מקווה שלא השפה, כי יש לה המון מה להציע, וזה יהיה הפסד נוראי לעולם.

כתיבת תגובה

