Telegram – מימוש קוד פתוח דמוי WhatApp

הרבה זמן שאני מחפש תחליף לWhatsapp. הבעיה היא שמרבית האנשים שאני עובד מולם משתמשים בתוכנה המעצבנת הזו, ולמעשה הרבה שיחות עבודה מבוצעות דרכה, כך שאינני יכול להתחמק מהנושא.

לאחר שfacebook רכשו את Whatsapp, התחלתי לקרוא כתבות על תחליפים עבור תוכנה זו, ותוכנה אחת משכה לי את העין – Telegram.

ישנם מספר דברים שמשכו לי שם את העין:

  • הפרוטוקול מאובטח
  • הפרוטוקול מפורסם בצורה גלויה ופתוחה
  • יש API פתוח ומתועד לשרת
  • יש מימושים שונים לפרוטוקול, כולל כאלו שרצים בלינוקס, ווינדוז ומאק
  • התוכנה לאנדרואיד נמצאת ב github
  • התוכנה מסוגלת לרוץ גם אם אין לך מודם סלולרי, (בניגוד ל whatsapp)
  • אפשר למחוק לצמיתות הודעות, ולא לשמור אותן בשום מקום

וכך מצאתי תחליף נחמד וטוב לתוכנה.

אך אל טעו, זה לא שהכל בה טוב.
למשל בתוכנה יש פיטצ'ר מאוד מעצבן – כל איש קשר שלי שכן מצטרף אליה, אני מקבל אותו ישר לרשימת החברים, ומידע על כך שהצטרף. הייתי מצפה שאני אחפש לבד עם מי אני רוצה לשוחח ורק לראות האם יש לאותו איש קשר חשבון בטלגרם.

בנוסף, בתוכנה חסרים עדיין מספר פיטצ'רים שכמה אנשים שאני מכיר צריכים (הקלטת קול למשל), קצת קשה להעביר אנשים לא טכניים אליה, אבל אני מוצא כי זה הכיוון האמיתי שיש ללכת, אם חייבים ולא להשתמש ב whatsapp.
לפחות לדעתי כמובן.

בכל מקרה, ממליץ לכולם לעבור לתוכנה ולעזוב את פייסבוק במנוחה🙂

7 מחשבות על “Telegram – מימוש קוד פתוח דמוי WhatApp

  1. ירדן

    בהצלחה, דון קישוט..

    אם תרצה תקשורת עם אנשים במציאות, תאלץ להשתמש בפייסבוק, וואטסאפ, וכל שאר מפרי הפרטיות הקניינים ששולטים בעולם.

    1. ik_5 מאת

      ממש לא דון קישוט. הרבה אנשים טכניים כבר שאני מכיר כבר שם.
      ואצלי אם רוצים לדבר איתי בצורה הזו, אני שם, מי שלא רוצה לא צריך.
      זה כמו שגוגל פלוס כיום היא מפגש רק של אנשים טכניים, אולי זה גם עתיד התוכנה.

  2. צפריר כהן

    אני מציע להתייחס בספקנות להצפנה של טלגרם. הם פיתחו אלגוריתם הצפנה חדש משלהם, וזה כבר לא סימן טוב במיוחד. ר' כמה מאמרי ביקורת עליהם שמקושרים מהערך בוויקיפדיה על התוכנה.

  3. צפריר כהן

    כמוכן, יש פרוטוקול ידוע ומוכר להצפנת שיחות טקסט: OTR. הוא נתמך בידי לא מעט תוכנות. למה לא להשתמש בלקוח XMPP שתומך בזה במקום להתחיל לחפש תוכנה שממציאה את הגלגל עם פרוטוקול קנייני משלה?

    1. ik_5 מאת

      אני לא נציג של טלגרהם, לא באמת מנסה להגן עליהם, אבל כן אנסה להגיב כאן בנושא מהצד השני.

      כיום יש לך מספר בעיות בגישות הנוכחיות של ההצפנה.
      דבר ראשון, ארה"ב הוכיחה כי היא מסוגלת לחבל בתעודות הצפנה.
      דבר שני, מרבית אלגוריתמי ההצפנה מתבססים על כך שקשה לבצע חישובים למספרים גבוהים, אבל בעיה זו לאט לאט נעלמת לגמרי.

      זו הסיבה שהגיע הזמן לחפש גישה חדשה לדברים.

      כנראה שהגישה של טלגרהם אינה מאובטחת בשיט, אבל לא ליצר מערכות הצפנה חדשות רק בגלל שהן חדשות וזה לא מקובל בעולם ההצפנה, זו לא בדיוק התשובה הנכונה.

      עכשיו נוסיף כרגע את XMPP, ונשאל האם הוא מתאים למה שצריך. אני לא יודע אם בשביל ליצור תוכנה כזו היא מתאימה, אבל מצד שני מעולם לא ניסיתי ליצור תוכנה כזו, אז אני יכול לשער שהיא כן מתאימה.

      אם אתה מוסיף את הבעיות הנוכחיות, אתה מבין שהגיע הזמן לגישה שונה. שימוש ב OTR כיום נחשב לבטוח, אבל לאט לאט אנחנו מגלים שsha1 לא כזה מאובטח וכנראה שRSA קיבלו תשלום מארה"ב לחבל בדברים.

      כמו שהצגתי בפוסט אחר, יש אפילו מסדי נתונים שמתעדים התנגשויות של דברים.

      כך ששוב, הגיע הזמן ליצור גישה חדשה של הצפנה, בתקווה שהיא לא תלויה בכוח המחשוב, אלא בדברים אחרים (כנראה).
      ישנם קריטוגרפים שעובדים גם 20 שנה על אלגוריתמים, ובסוף לוקח זמן לא רב לפתוח אותן. זה לא פשוט ליצור הצפנה שעובדת, אבל זה לא אומר שלא צריך להמשיך, ולפעמים חשיבה מחוץ לקופסה וממישהו שלא מגיע מהעולם הזה יכולה דווקא לתרום.

      אבל שוב, אני לא מגן עליהם, אבל כמוש כתבתי, מאוד לא פשוט להעביר אנשים לעבוד במערכות ש"כולם" משתמשים בהם (להזכיר לך את הפוסטים שלי עד לפני קצת יותר משנה, שכולכם התנגדתם על נושא מסויים), אנחנו צריכים למצוא דרך להעביר אנשים למה שקל להעביר אותם ולקחת את זה משם.

      התפקיד שלנו לקחת פרוייקט שהוא לפחות חצי קוד פתוח ולגרום לו להיות פתוח לגמרי ולסייע עם הצפנה חדשה וטובה יותר, כך כולנו נרוויח לדעתי.

כתיבת תגובה

