עייפות הIT

אנשים בישראל, אשר שרתו בצבא, בייחוד בקרבי, זכו לקבל אימונים להתמודד עם עייפות. כלומר למרות שהם עייפים מאוד, הם עדיין זקוקים לתפקד ולהתנהג כאילו אין להם בעיה שכזו.
הבעיה היא, שכאשר עייפים, הגוף מכבה את עצמו, הוא מתקשה לחשוב, ואחרי עודף שעות עירות, הוא מגיב בצורה זהה, לצורה שאדם שיכור מגיב. מצב קיצון של מחסור בשינה, גם מסוגל לגרום בסופו של דבר למוות.

הסיבה שהצבא מכריח אותך להתמודד עם מצב קיצון שכזה, היא היות ואתה צריך להתמודד עם מצבים של חיים ומוות. הצבא, ובכלל במצבי קיצון, יש צורך להימנע משינה, ולהמשיך לתפקד כאילו אנחנו בשיא העירנות.
אך מצבי הקיצון האלו, אינם קיימים כמעט בכלל בעולמינו הנוכחי, למעט איזורי לחימה ואיזורים מוכי אסון ששם יש צורך להישרד בכל דרך אפשרית.

עולם העסקים, נחשב אצל המון אנשים כשדה קרב שבו כל יום הוא מאבק אין סופי, אך אפילו בצבא, יש מנוחה, והניסיון לחלץ אנשים משדה קרב כאשר רק ניתן, ולא להמשיך ולתת לחייל להיות בתוך המלחמה 24/7 במשך כל השנה ללא הפוגות שיאפשרו להם להתאושש, דבר שאינו באמת מתרחש בעולם העסקי של ימנו.
כאשר מדובר בארגונים, לפעמים שעה של אי זמינות, מתפרשת כאסון כאילו היקום קרס, וצריך בשניה הזו ממש מענה להכל.

הבעיה היא שהמון ארגונים בארץ ובעולם, משתמשים במניעת מנוחה ושינה, כדרך עבודה. אני נתקל בזה המון עם אנשי IT, אשר לא משנה כמה הם עייפים, הם צריכים לתת מענה כרגע לארגון כי אחרת העולם יקרוס.
אבל כאשר איש IT עייף, הוא עושה טעויות, וכל משימה לוקחת לו הרבה יותר זמן, ולא תמיד בצורה הטובה ביותר, אלא לפעמים דווקא הוא יצור נזק, ולא בגלל הרצון לכך, אלא בגלל שזה נבע מעייפות.

תארו לכם מצב בו אתם צריכים לעשות ניתוב בשרת שלכם לשרת אחר (כי מי שמנהל את הראוטר אינו מסוגל לעשות זאת עבורכם מאיזושהי סיבה), כאשר עייפים, הסיכוי שתצליחו במשימה תקטן מאוד.

לא רק זה, הסיכוי כי תפגעו בכל הרשת הארגונית במידה ויש לכם גישה אליה, כל כך גבוהה, עד שעדיף לא לאפשר לאיש IT להמשיך ולתפקד במקרה קיצון שכזה. למעשה המשך תפקוד שכזה יכול לעלות יותר כסף לארגון, מאשר הפסקה של הפעילות למשך מספר שעות, שיוקדשו למנוחה, אך השירות לא יהיה זמין.

הבעיה של זמינות של 24/7 מחלחלת למטה, עד שאם כרגע יש תקלה ברשת כלשהי שכלל הציבור משתמש בה (למשל שרתי דוא"ל לא מגיבים, אתר מסויים למטה, רשת סלולרית אינה מגיבה), זה נחשב באותה מידה לאסון עולמי. למרות שרשת תקשורת אולי כן חיונית למענה של חיים ומוות, מרבית השירותים אינם כאלו, למשל שידורי תוכנית טלויזיה אהובה שמתפספסים בגלל תקלה, אך עדיין הגישה מכריחה את כולם לתת מענה מיידי, או שהשמים יפלו ומלחמת העולמות תתחיל בלעדינו.

מוקדש כחומר למחשבה

3 מחשבות על “עייפות הIT

  1. נדב

    אין שום בעיה עם דאגה לאחריות 24 שעות, ולהיפך זה טוב ללקוחות, אבל ברגע שמפילים על אדם אחד ולא עושים משמרות, אז גם זה לא מוסרי וגם זה בעצם פוגע באחריות והם מקווים שבשותף לא יהיו בעיות מיוחדות, ופעם ב"מפריעים" למישהו בשנתו או בארוחת הצהריים, כי יש משבר וכו.

    אבל הרי יותר כלכלי להפיל אחריות על אנשים עייפים מאשר באמת להקים מערך של משמרות או שיתופי פעולה למשמרות.

  2. husm

    זה פשוט לא מקצועי לעבוד בצורה כזו . אפשר להעביר את העבודה למישהו אחר
    או לדרוש תשלום פי 3 ואם הלקוח משלם אז לוקחים OUT SOURCE

להשאיר תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s