האקינג לראוטר, או איך להפוך ראוטר לקוד פתוח

לפני מספר שנים, רכשתי מדורון OpenMoko, ועשיתי עליו מספר פעולות האקינג די נחמדות בשביל לשלוט בטלפון כמו שאני רוצה, או למעשה במודם סלולרי, ושאר הרכיבים, כולל כתיבה של מספר תוכנות ממש קטנות לעצמי, רק כהוכחת יכולת ולא מעבר.

מאז לא היו לי אתגרים באמת מעניינים בנושא ההאקינג של מכשירים, עד שרכשתי את WDR4300 של TP-Link והחלטתי שאני לא אוהב את הרעיון שאין לי שליטה על הראוטר שלי.

גיליתי שאני מוגבל, היות ובמדינת ישראל יש הגבלת תדרים על ידי משרד הביטחון (ולא משרד התקשורת) – WTF ?!
אז בגלל זה אני למשל לא הייתי יכול לעדכן את הראוטר לגרסה חדשה יותר של TP-Link, כי אין להם הורדה של גרסה "ישראלית" המגבילה תדרים (מצטער אבל זה הזוי).

אז התקנתי openwrt, ופתאום נזכרתי לטובה במוקו, אשר דרש ממני קצת האקינג בשביל לגרום לו לעבוד.
מצאתי את עצמי ב7 בערב עד 1 לפנות בוקר מתאים אותו לצרכים שלי.

זה כיף להיכנס למכשיר דרך telnet ולהתחיל להגדיר את הפצת הלינוקס כפי שאתה רוצה. וזה עוד יותר כיף, כשמערכת החבילות זהה למוקו🙂 .
אחרי שאתה מגדיר סיסמה ל root, ה telnet מתבטל, ואתה חייב לעבוד עם ssh, שגם עברה מספר שיפצורים על ידי.

אני קיבלתי את הראוטר עם חומרה v1.7, שזה השיפצור האחרון של tplink (נכון לכתיבת הפוסט הזה) בנושא החומרה, ונראה שהכל עובד מהקופסא, אחרי שאפשרתי מספר דברים🙂

זו פעם ראשונה שאני עובד עם אחד מפרוייקטי wrt, ואת האמת, אני נהנה מכל שניה, עם המשחקים האלו, אבל בסופו של דבר, אם הראוטר לא עובד ועושה את העבודה, הוא לא שווה הרבה.

אבל כאן הוא עושה בדיוק מה שאני רוצה, כמו שאני רוצה, בלי שמתערבים לי בו.
המטרה של הראוטר להחליף את הראוטר שבזק מספקים, היות ואם אגיד שהוא זבל, אתן לזבל שם רע.

הראוטר של בזק מנתק את ה wifi כל כמה זמן לכמה שניות. כלומר את המכשירים המחוברים אליו.
מדפסת הרשת שלי, משום מה לא עובדת כמו שצריך עם הראוטר הזה, אבל הכי גרוע זה ה TR-069 שיש בראוטר ואני לא יכול לבטל אותו, הוא סוג של back-door  לכל הראוטרים האלו, המאפשרים לבזק לבצע provision מרחוק, אבל מסכנים את הראוטר לחלוטין.

אז אחרי הרבה התלבטויות, הגיע הזמן פשוט לעבוד עם ראוטר טוב ואיכותי במקום, שאני יכול להחליט עליו כל דבר שרק ארצה, וכמובן שזה מה ש open-wrt מאפשר לי.

אני יכול לבצע אפילו התקנת freeswitch עליו, מגרסת הפיתוח (משום מה), שלא לדבר על אסטריסק, או yate.
התקנה של מרכזיה כדוגמת freeswitch למשל, מאפשרת אם מתבצעת נכון, להעביר את הכוח לסוג של DMZ, שמוגן מתקיפות למינהן, אבל כן מסוגל לבצע שיחות.
אך אין לי כוונה להתקין מרכזיה כלשהי על הראוטר.
אם זה לא מספיק, אני יכול גם להתקין את Kamailio מסדרת שלוש וסדרת ארבע, מה שאומר שאני גם יכול לקבל SIP Proxy שאני יכול לתכנת כפי שאני רוצה, אך גם כאן, זה לא יהיה מה שאעשה.

פשוט כיף הכוח שאתה מקבל חזרה לציוד שאתה רוכש לעצמך, ואמנם אינני אוהב שיש ריבוי חוקים, למעט חוקים שנועדו לאזן את החיים, אך לדעתי חוק אשר מחייב כל יצרן חומרה בסגנון ראוטרים, טלפונים וכיוב', לאפשר לבצע מה שרוצים על החומרה עצמה, יעשה רק טוב.

בכל מקרה, אני מאוד נהנה🙂

2 מחשבות על “האקינג לראוטר, או איך להפוך ראוטר לקוד פתוח

    1. ik_5 מאת

      כן,איתחלתי את הראוטר של בזק להגדרות ברירת מחדל, כיביתי הכל ויצרתי אותו כ bridge ללא חיוג.
      כשלא איתחלתי את ההגדרות הוא התעלם מה bridge.

כתיבת תגובה

