ניסויים בתורי הודעות

יש מערכת שאחרי load test הבנתי כי אני חייב לבזר את המערכות שבה. אז התחלתי לבצע מחקר על סוגים שונים של message queue בשביל לבזר את המערכת. עשיתי ניסויים עם המון מערכות שונות, כולל התייעצות עם אנשים שממשים כבר מערכות המשתמשות בהם, והגעתי להבנה כי כנראה ש RabbitMQ מתאים לצרכים שלי.

התחלתי לממש את המערכת ותוך כדי, מצאתי את הפוסט הזה של חברת קפריזה.
קשה לי עם מה שכתוב שם. מצד אחד זה מפחיד מה שנכתב, מצד שני, מה שנכתב לא רציני באמת.

למשל כתוב שם שהם לא ניסו להתאים את Rabbit לצרכים שלהם, ואחד הדברים שאני למדתי בדרך הקשה, היא שאפילו המערכת הידידותית ביותר, במידה ולא מותאמת לצרכים ולמשאבים שיש לי, לא תשתמש בהם נכון. אבל הם העדיפו להשקיע יותר זמן בלכתוב ספרייה חדשה מאשר בללמוד קצת את ההגדרות של Rabbit, אשר בקריאה די מהירה מראה שהוא מסביר איך תכנון המשאבים שלו עובד.

למשל אני עשיתי 2 הגדרות בלבד לRabbit להתאים למכונת הפיתוח החלשה שלי, והגעתי ללמעלה מ7 מליון בקשות בשניה אחת, עד שרוחב הפס נחנק, אבל ה load היה על 0.02 לאורך זמן רב. כלומר לא הגעתי ל load שהם דיברו עליו. אבל יכולתי לבדוק לאורך זמן, רק כאשר ירדתי בערך ל5 מליון בקשות בשניה, ואז הרוחב פס כבר לא נחנק לי.

מצד שני, כתבתי את המערכת שלי בגו, ויותר מזה, מי שמדווח ובנוסף מי שמקבל את העבודה לא היו על אותה המכונה, אלא בכלל על הדסקטופ שלי בו זמנית, והload במכונה שלי, לא היה יותר מאחוז (כשהמכונה שלי עוד עשתה הרבה דברים נוספים).

יותר מזה, בתיעוד של Rabbit, כתוב שאפשר להגביל את ה load על המכונה, במידה ועוברים כמות מסויימת של שימוש במשאבים, היא מפסיקה לקבל עבודות, דבר שגם לא הוסבר אם נכנס לבדיקה שלהם, אך אני בכלל לא הגדרתי אותו.

כך שלי חסר מאוד מידע איך ומה בוצע בפוסט, אבל אני לא מצליח לשחזר את מה שהם כן מזכירים.
העניין הוא, שאני לא בוטח ברדיס לפעולות ה mq שאני צריך, כי אני צריך מחסנית יציבה של worker..
אם חלילה וחס הוא נפל, אסור שהמידע יאבד, ויותר מזה, במידה ואני צריך להוסיף workers, אני צריך מצב של ביזור המידע, בלי שworker אחד ידרוך על השני, ואני מקבל את זה בצורה טבעית ב Rabbit, (ועוד מספר סוגים של MQ שבדקתי), אבל רדיס מעולם לא תוכנן לזה. הוא נמצא בזיכרון, אני כמובן שיכול להכריח אותו לכתוב לדיסק (איטי מאוד, אבל זה מה שקורה עם persistence queue בRabbit), אבל בשביל לעשות תורים בגישה של Round Robin, ובכן, בלי לכתוב משהו ב lua, אני לא מכיר תמיכה לזה ברדיס, למרות שאשמח לגלות שיש.

ככול שאני עובד כרגע (אמנם עדיין בפיתוח) עם MQ, ככה אני אוהב יותר את הרעיון של השימוש ב Rabbit.
במערכת שאני בונה, יש לי מערכת חיצונית שהיא של ספק אחר שמדברת עם HorentQ, דרך הפרוטוקול שנקרא STOMP (בניגוד לRabbit שברירת המחדל שלו היא AMQP אך תומך גם ב STOMP), והיתרונות של מערכת כזו שהיא robust מאוד, מאפשרת להתמודד עם בעיות שונות, כדוגמת קריסת מערכת, ניתוק התקשורת, התנהלות של load balance של מספר שרתים וכיוב'…

כך שלדעתי, אחרי הרבה ניסויים, אני חושב שRabbit זו הגישה המתאימה לי, ובמידה ולא, תמיד אפשר לעבור בלי להחליף קוד🙂

 

 

כתיבת תגובה

