דברים מציקים בגו

לאחרונה אני כותב הרבה ב golang מספר actors או workers (אם תרצו) שעושים מספר דברים בצורה מאוד גמישה מצד אחד, ומצד שני מאוד מהירה.
השימוש שלי הוא בכך שאני יכול להריץ הרבה instance של אותו הדבר (בין אם זו אותה מכונה או מכונה נפרדת), לקבל אירועים מ AMQP ולבצע משימה.
עד כאן הכל יפה ונחמד.

הבעיה היא שבשביל שאהיה גמיש, אני מקבל כחלק מהמידע הוראות ב json. כלומר המידע עצמו מכיל כבר הוראות כיצד צריך להתייחס אליו.
ולמימוש הטבעי של golang עבור json יש בעיה "קטנה", בה החליטו כי slice של בתים ישמר כ base64. זה אפילו מתעד.

הסיבה לכך די ברורה, אבל שגויה ביסוד שלה – הם מניחים כי אם אתה שומר slice של בתים, אתה כנראה מנסה לשמור מידע בינארי או שונה ממה שצריך.
רצית רק לשמור סדרה של ערכים, שאף אחד מהם לא יהיה גדול מ255? לא, זה מידע אחר.

אם ההתנהגות הזו היתה זהה למשל ל uint16, אז הייתי אומר "אוקי, כל slice שהוא מספרי, ייחשב כמידע". אבל כאן רק אם זה byte, או uint8 אשר הם למעשה זהים אני אקבל המרה ל base64.

ההחלטה הזו עבור המשתמש מה נכון עבורו היא בעייתית.
בראש ובראשונה כי אני למשל במקרה הזה עובד עם API חיצוני שאני לא שולט בו, והדרישה היא "מערך של מספרים היכולים להיות בין 0 ל255". מן הסתם יש להם משמעות מסויימת, אבל לא בהכרח מה ש go חושב שהיא.

דבר שני, נגיד והיתה לי על כך שליטה. האם אני כמתכנת, לא צריך לשלוט במידע שהוא שומר?
נכון, אין הגדרה בjson למידע בינארי, אבל לא כל סדרה של מספרים היא בהכרח "מידע בינארי". אך עצם ההחלטה עבורי שזה כך, פוגעת בי כמפתח.

הפתרון שאני מצאתי, היה פשוט שה struct יהיה uint16, כלומר שני בתים, למרות שאני צריך לשמור רק בית בודד בכל איבר. וזה מאוד בזבזני, אבל הדרך היחידה שהצלחתי לגרום לזה לתפקד כמו שאני צריך.

אני יודע שיהיו כאלו אשר יבואו ויסבירו כי המחשבים של היום מכילים המון משאבים, ושslice של 16 ביט (כלומר 2 בתים), זה לא כזה סיפור.
אבל למעשה זה חלק מהבעיה – אני מאתחל מידע שאני בהכרח יודע שאין לי צורך בו. זו בזבזנות של משאבים שיכולה ללכת לדברים אחרים.

זה שיש לי למשל 2 פטה בית של RAM, לא אומר שאני צריך לכתוב מערכת שתתפוס את כל הזיכרון. למעשה אם אכתוב מערכת שתתפוס רק את כמות הזיכרון שהיא חייבת ולא מילמטר מעבר, אני לא אגיע למצב שאני צריך 2 פטה בית של זיכרון.

וזה כרגע הדבר הכי מעצבן שמצאתי ב golang. זה לא מונע ממני להמשיך לעבוד, אבל זה בעיני מאוד מעצבן.

2 מחשבות על “דברים מציקים בגו

    1. ik_5 מאת

      למה ליצור משהו שמראש צריך לתקן?
      ומשום מה אצלי הוא לא לקח את זה, כי היה לי פתרון די דומה והוא אפילו לא נכנס לשם.

כתיבת תגובה

הזינו את פרטיכם בטופס, או לחצו על אחד מהאייקונים כדי להשתמש בחשבון קיים:

הלוגו של WordPress.com

אתה מגיב באמצעות חשבון WordPress.com שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Twitter

אתה מגיב באמצעות חשבון Twitter שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת Facebook

אתה מגיב באמצעות חשבון Facebook שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

תמונת גוגל פלוס

אתה מגיב באמצעות חשבון Google+ שלך. לצאת מהמערכת / לשנות )

מתחבר ל-%s