סיכום שנה – 2015

כרגע כפי שניתן לראות, הבלוג שלי כמעט ולא זוכה לעדכון, וזאת בשל כך ששנת 2015 הייתה שנה מאוד עמוסה ומאתגרת עבורי מבחינה מקצועית.

לצערי לא אוכל לדבר בהרחבה על הרבה מהדברים שהתבצעו, לפחות בינתיים, אך אני מקווה כי שנה מהיום כבר אוכל לחשוף את העיסוקים השונים.

ב2014 "זכיתי" באלימות, ניסיון סחיטה לאחר אלימות הזו, ואז גם מימוש הסחיטה בפועל, כאשר מישהו לא רצה לסדר דברים אצלו ברשת, והחליט שאלימות זו הדרך לפתור דברים.

אך הרבה לפני כן, התחלתי לבצע פרויקטים שהגיעו לאט לאט למשהו גדול יותר, שב 2015 מצאתי את עצמי שקוע רק בהם, ולמעשה גם כרגע אני עדיין עסוק באותם הפרויקטים.

הגעתי למשל למצב שבו אני יושב עם אנשי מתג של חברת תקשורת מוכרת בישראל, והם צוחקים עלי שאני ילד, כי אני "רק" תשע שנים בתחום התקשורת. כאשר אני התחלתי (ועדיין אפילו לא מתקרב לחיתולים)  ללמוד קצת על SS7 ו SIGTAN עבור אחד הפרויקטים.

פרויקט של גוף ממשלתי שהשורשים שלו נטעו בסוף 2012, הגיע למצב של פיילוט ב2015, שעכשיו ב2016 כנראה שיכנס להיות בכל הארץ אצל אותו גוף ממשלתי.

מספר פרויקטים נוספים גם הם נמצאים בשימוש של מספר גופים בארץ שלהם משתמשים רבים התחיל ב2015 ועכשיו מתחיל להתרחב לשימוש גדול עוד יותר.

התחלתי לבצע הרבה ניתוח של דרישות ומימושים קיימים בשביל לשפר אותם וחלקם אפילו לשכתב, ואפילו ליצור סוג של roadmap לפרויקטים שונים, דבר שהתגלה כאתגר מאוד מעניין, אך עדיין אני מוצא כי כתיבת קוד מהנה הרבה יותר מאשר תחזוקה או תכנון ללא מימוש שלי של אותו התכנון.

דברים נוספים שהתחילו ב2013, התפתחו יותר ב2015, כאשר אני מקווה שעד 2017 אוכל כבר להציג ולדבר עליהם בחופשיות יותר, היות והם הולכים לשנות מספר גישות שאנחנו מכירים כיום, במידה ויישארו בכיוון שנכנס כרגע, והיו כמובן משוחררים בקוד פתוח.

בכלל, חשוב לי להדגיש כי כל הדברים האלו מבוססי קוד פתוח שהיה קל מאוד להכניס אותם לפרויקטים האלו, משהו שלפני רק שלוש שלא לדבר על חמש שנים, היה על סף בלתי אפשרי. עכשיו זה אפילו כמעט מתבקש וכבר לא סוג של מילה גסה.

יש אצלי למה לחכות, ואנסה לעדכן יותר את הבלוג תוך כדי.

כתיבת תגובה

