אוגוסט פנגווין 2008 חלק ב'

חזרתי מ AP2008. גם השנה הכנס היה מעניין, והיה מאוד קשה לבחור מסלול, למשל עניין אותי לשמוע את מיקרוסופט, וגם דו כיווניות, והחלטתי בסוף לבחור בשושנה, בגלל שהיא שייכת לקהילה. רק בשביל שתבינו איך עושים הגרלות במצבים כאלו 🙂

עוד הרצאה שממש היה לי קשה לבחור היתה hocr מול OpenOffice. שניהן נתנו ע"י חברים שאני מאוד מעריך, אבל החלטתי ללכת ל hocr, כי הנושא בסופו של דבר יותר מעניין אותי, ועשיתי הרבה ניסיונות להשתמש ב API של הספרייה, אבל קובי כל הזמן שובר אותה. הוא מבטיח שכשהוא יהיה מרוצה, אז הAPI כבר לא יישבר (מעניין מתי זה יקרה). העניין הוא שכתבתי כמה גרסאות binding לפסקל, וכל פעם מחדש קובי שבר לי אותם ופשוט נמאס לי לרדוף אחריו 😦 גם התחלתי לכתוב ממשק בלזרוס אליו שמשתמש בתמיכה המובנת של HTML 3.2 ברכיב של לזרוס, אבל איך אפשר אם כל הזמן שוברים לך את הקוד ?!

פגשתי הרבה אנשים, חלקם עוד פגשתי ביום ראשון בהרצאה שלי, חלקם אני מכיר הרבה מלפני כן. כמו כן, אני גם פגשתי כמה אנשים שאני מדבר איתם הרבה באינטרנט, וזו היתה הפעם הראשונה שהגעתי למקום שאפשר לפגוש אותם פנים מול פנים. לצערי כמה מהחברים כמו דותן קמבר אשר מסיבות השמורות להם לא יכלו להגיע וחבל.

היה מאוד נחמד לפגוש את דיאגו פנים מול פנים. כשאני קורא את מה שהוא כותב, אני מוצא הרבה דברים מעניינים, ואני חייב לציין שהוא מאוד מעניין גם בשיחה פנים מול פנים. לדעתי יש הרבה מה ללמוד ממנו, ואני מקווה שנראה שוב את תרומתו בקהילה גם אם לא ל KDE, אז בצורות אחרות (פרט לתחזוקת ממשק ה hocr כמובן).

בתחילת הכנס ליאור קפלן נתן לי חבילה עטופה בעיתונים, כאשר כל אחד פותח שיכבה, ומעביר את החבילה לבן אדם שלדעתו הכי מתאים לנושא שכתוב. אני לא מבין איך, אבל ליאור החליט שהבלוג שלי מאוד מעניין ובזכות זה, הוא הגיש לי את החבילה. אני מקווה לא לאכזב אותו 🙂

כמו כן, לשמחתי השנה היו הרבה אנשים ראויים שהיו מעומדים לפרס המקור, ולצערי רק אחד היה יכול לזכות, אבל אני מאוד שמח שזה היה מאיר קרחילי. אני אישית מאוד התלבטתי בין מאיר לבין גאבור, שפועלם מורגש כבר הרבה שנים. עכשיו אני חושב שגם ארתיום, קובי ורן היו ראויים, ככה שאיך שאני לא אגיד את זה, זה אולי לא ישמע טוב, אבל אני באמת לא רוצה לפגוע באף אחד. שמחתי שאתם הייתם המועמדים (וגם העלתי חלק משימכם כאשר חיפשו מועמדים לפרס המקור).

לסיכום: מאוד נהנתי ואני חושב שלמרות שחצי שעה זה קצר מידי להרצאות טכניות (כמו ההרצאה של מאיר, כאשר הוא לא הצליח להתחיל אפילו להציג את מה שהוא רצה וכבר נגמר לו הזמן), אבל אני שמח שהיתה יכולת בחירה. כאשר בשנה הבאה דורון יארגן את הכנס, יהיה שבוע שלם באילת, כאשר הוא יטיס את כולנו לשם 😉 (כמובן שזה הועלה בצחוק).

אני רוצה להודות לעמותת המקור על עוד הפקה מוצלחת של אוגוסט פנגווין, ואני מקווה ששנה הבאה כבר יהיה צריך איצטדיון בשביל להפיק את האירוע כי בית ציוני אמריקה לא יהיה מספיק, אבל לצערי צריך להיות מציאותיים.

4 מחשבות על “אוגוסט פנגווין 2008 חלק ב'

  1. ik_5 מאת

    אילן: דיברנו הרבה בבלוג שלך 🙂 וחוצמזה אני יודע הרבה יותר דברים מסתם FPC, נגיד רובי 🙂

    Xself: החלפנו חצי מילה של "מאוד נהנתי מהמצגת שלך" וזהו. היו כמה דברים שהסברת לי שלא הבנתי אותם כשקראתי את הספק (תפקיד PDF למשל), וחיזקת כמה הסברים שהסברתי לאנשים בעבר על יוניקוד שהם לא הבינו שיש הרבה מעבר ללהגדיר פיסקה בתור ימין לשמאל וכו'…
    אז תודה על ההרצאה.

  2. פינגבק: סיכום אוגוסט פינגווין 2008 « תוכנה חופשית בעברית

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.