אוגוסט פנגווין 2009

הייתי באוגוסט פנגווין (גם) השנה, והשנה זו היתה הפעם הראשונה שהרצאתי שם, למרות שבשנים קודמות גם יצא לי לעזור קצת עם ארגון הכנס (בניית האתר ויצירת הפעלות מחוץ להרצאות).

קמתי ב5 בבוקר בשביל להצליח להגיע בסביבות 8:30 בבוקר אל אוגוסט פנגווין באדיבותה של רכבת ישראל, שגם איחרה ב10 דקות ב7 בבוקר (היא היתה צריכה לצאת ב10 ל7 בבוקר לפי האתר).

אני רוצה להודות לכל האנשים שעבדו ועמלו בשביל לגרום לכנס לעלות לאויר, ובלעדיו זה לא היה מתקיים בכלל:

ביקשו ממני ליצור הרצאה על אסטריסק ושיהיה משהו קהילתי ולא טכני, ויצרתי משהו שהצלחתי לחשוב עליו בפרק זמן יחסית קצר, ובעצם עד אמצע השבוע עוד שיכתבתי דברים בשביל לנסות לעשות מצגת כמה שיותר נורמאלית.

מישהו (ליאור קפלן), ביקש ממני לקצר לפחות ב3 דקות את ההרצאה, וכך מצאתי את עצמי מוחק בראש (אני לומד את ההרצאה בעל פה, למרות הדפים שאני מביא איתי) קצת דברים שרציתי לדבר עליהם, וקצת התבלבלתי בסדר של סעיפים בגלל זה, נו שוין 🙂

סה"כ מאוד נהנתי, אם כי לא יצא לי לדבר עם הרבה אנשים, אבל גם כמה חברים הגיעו במיוחד בשביל לשמוע אותי מדבר, ולמרות ששנים אני מציע להם לבוא לכנס, רק הרצאה שלי כיתתה את רגליהם להגיע לממש את בקשתי, ואני רוצה מאוד להודות להם על כך, היות וכמה מהם לא ראיתי שנים, פרט לשיחות טלפון וכמובן דרך האינטרנט.

לצערי נאלצתי לברוח להרצאה של תומר כהן ולהצפין חזרה לפני השעה 4.  למזלי בזכות טרמפ מחבר עד למכונית שלי ברכבת הצלחתי להגיע שעה לפני התכנון המקורי לאותו מקום, וטוב שכך 🙂

מאוד שמחתי לפגוש את דורון שדי "התחמק" ממני (בשל חוסר זמן עוד הרבה לפני הזיהוי הביומטרי) בחודשים האחרונים, ובכלל את מי שכן הצלחתי לפגוש ולדבר איתו. צריך לעשות יותר מפגשים חברתיים נטו עם אנשי הקוד הפתוח בארץ ובכלל.

ההרצאות היו מאוד מעניינות (מה שיכולתי לשמוע לפחות), ולצערי פרק הזמן שיום שישי "מאפשר" לא מספיק ולכן ההרצאות היו צריכות להיות מאוד ממצות וכמה שפחות טכניות בשביל שידברו לקהל כמה שיותר גדול. ניסו פעם לעשות את זה ביום חמישי, אבל בגלל עבודה של אנשים, פחות אנשים יכלו להגיע לכנס, ולכן זה חזר לימי שישי.

לפי מקורות חצי רשמיים (ד. א. השם המלא שמור במקום אחר בפוסט), נרשמו כ350 איש לכנס שזה מדהים, יחסית לשנה שעברה שהיו "רק" 250 איש, מה שאומר שהקהילה שלנו גדלה כל הזמן, ובסוף נצליח גם לקבל מעמד של מפלגה (כמות החתימות שצריך בשביל להקים מפלגה לפחות, בתקווה שלא מפלגה עצמה) של קוד פתוח בישראל ואנטי מאגרים ממשלתיים בישראל (אלא אם זה לספק מענה הפוך של גרימת שקיפות של הכנסת).

עדכון: מקורות יותר רשמיים (ל. ק. הידוע גם בכינוי מישהו), היו כ200 איש "בלבד" 😦

הבנתי ממיטל שהמצגות יועלו רשמית לאתר המקור (?). אם כך מדובר, אז תוכלו למצוא את זה שם, במידה ולא, אתן קישור להוריד את ההרצאה שלי לכל דורש (כמובן ב creative commons).

מצפה לראותכם שנה הבאה בכנס

עידו

7 מחשבות על “אוגוסט פנגווין 2009

  1. פינגבק: סיכום אוגוסט פינגווין 2009 « תוכנה חופשית בעברית

  2. דורון

    אני מתחמק … ?
    🙂

    תחזור בך מהאשמה הפרועה הזו ..

    היה לי כנס אוגוסט פינגווין, פעילות לא פשוטה בחוק הביומטרי .. ביקשו שאצטרף גם ל IFIS (העמותה הישארלית לאבטחת מידע) .. ומידי פעם , אני צריך גם לעבוד ..
    בקיצור לא היו מזיקות לי עוד 5-6 שעות ביממה ..

    בכל מקרה, שמחתי לראות אותך, ומקווה לראות אותך יותר ..

    – דורון

  3. Ddorda

    היה מאוד נעים להכיר אותך, וההרצאה שלך הייתה ממש טובה.
    אותי אישית הצלחת להרשים, כתבתי לי בצד את השם – וכבר נראה איפה אני אוכל לדחוף את זה 🙂

  4. Boris Shtrasman

    היה אחלה של הרצאה , ולמעשה היא הייתה ה"הרצאה" שבשבילה הגעתי (עיניין נושא הגריד אבל הרבה פחות).

    בכל מקרה כל הכבוד , אולי בשנה הבאה (לפי דבריך I have a dream) נדבר על רשת של שרתי אסטריסק ישראלים ? …

    אני כבר עובד על הצעה לISOC.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.