ארכיון יומי: 6 נובמבר, 2007

חופש מזמינות – האם אתם מוכנים לזה ?

כבר כמה שנים טובות שאני מתנדנד בין ה"צורך" המאולץ הזה להיות בקשר מתמיד לבין החשיבה שאני לא באמת צריך וזקוק לטלפון סלולרי.

אני לא באמת אוהב לדבר… אבל מה לעשות שהעולם שלנו אוהב שיחות בין אנשים… ואנשים בטוחים שאני חייב להיות זמין 24/7, הרי זה טבעי נכון ?

למשל לפני כחודש כשהתקלחתי היה משהו שחיפש אותי, אבל מה לעשות שאני לא לוקח את הטלפון שלי למקלחת, אז אחרי 2 נסיונות, הוא השאיר לי הודעה על כך שאני מסנן אותו והוא לא מבין למה, ושאני גם אחזור אליו בהקדם, רק בשביל שהוא ישאל אותי שאלה לא באמת כזו חשובה להטרדה הזו. אפשר לחשוב שהעולם מת ואם בשנייה אני לא אענה לטלפון, היקום יושמד… חזרתי לאותו אדם ד"א אחרי רבע שעה… אבל זה גרם לו להיות עצבני "מה לחכות לך רבע שעה שלמה שתדבר איתי ?!"

היה לי גם טלפון סלולרי מהעבודה במקום האחרון שעבדתי בו, שבו הוא כמובן בשביל לתת ללקוחות (ובעיקר לבוסים) אפשרות למצוא אותי זמין 24/7. אבל אחרי שלקוח של החברה צלצל אלי ב3 לפנות בוקר רק בשביל לגלות שאני האדם הלא נכון לעזור לו, הבנתי שאני חייב לסגור את הטלפון כאשר אני הולך לישון, ולפתוח אותו שוב רק כאשר אני מגיע לעבודה ! אבל גם זה לא היה מספיק טוב, כי היו לי כמה ימים שאחרי שיצאתי ב9 בערב מהעבודה (12 שעות אחרי שהגעתי אליה) עוד מצאתי את עצמי עובד עוד קרוב ל5 שעות רק בגלל הטלפון… מה אי אפשר לנוח לישון, לנקות את הראש ? מה אני חייב להיות זמין כל הזמן ?!

ואם זה לא מספיק, אז חברות הסלולר כל הזמן מעלות מחירים, והשר אטיאס כל הזמן "נלחם" בחברות, ומנסה לגרום להן להוריד את הסכום. אבל הבעיה היא שהוא לא עושה את זה נכון… כלומר הוא כופה עליהם להוריד במקומות היותר אסטרטגיים שלהם, דבר שגורם להם להכניס חזרה את המחיר, רק בצורה אחרת, פלוס איזה שהו "ריבית" על זה שהוא נאלץ לעשות את זה…

לאחרונה יצא לי לטפל בבעיות של לקוח, והדבר דרש ממני להיות בקשר רב עם חברת HOT עסקים ומחלקת הPRI שלהם. אני לא אספר בדיוק מה קרה ואיך.. אבל מצאתי את עצמי מחייג הרבה מאוד למספר 1-800 של החברה… מספר חינם נכון ? אז זהו שבטלפון הסלולרי לפחות בחברת פרטנר, זה מחוייב במחיר "מוזל" של 0.25 אגורות לדקה. אותו מספר שHOT משלמת עליו, גם אני משלם עליו "מחיר מוזל". פשוט לא הגיוני…
אני באמת שוקל פעם אחת ולתמיד פשוט להתנתק. לרכוש קו "פשוט" מבזק ושזו תהיה הדרך להשיג אותי בלבד. עכשיו רק צריך לגרום לניידות מספרים, ולהעביר אותם לכל מערך הטלפוניה בארץ ולא רק בין חברות הסלולר, וזהו, אנחנו מסודרים.

A whiter shade of pale

השיר הבא מבוצע ע"י הלהקה הבריטית Procol Harum. הלהקה היא להקת רוק מתקדם, וזהו לדעתי השיר הכי מוכר של הלקה.

השיר הגיח בשמיני ליוני לאוויר העולם, ושאר מקום ראשון במצעד הפזמונים למשך 6 שבועות רצופים.

בשיר מוזכרות vestal virgins. המושג לקוח מהאמונה הרומית בה היו נשים אשר היו כוהנות של אלת האש, בית והמשפחה Vesta.

השיר עצמו זכה להרבה גרסאות כיסוי כאשר בארץ הגרסה הכי מוכרת היא של Annie Lennox.