פודקאסטים שאני מקשיב להם

בעקבות הפוסט של דיאגו, החלטתי גם אני לכתוב על פודקאסטים שאני מקשיב להם.

משנת 2007, התחלתי לשמוע פודקאסטים שונים, ואם פעם היה מאוד קשה להשיג חומר, עכשיו נראה שיש אין סוף.
רובו מעניין, מאוד, ואני מוצא את עצמי במצב שיש יותר מידע ותוכן שאני מעוניין לדעת עליו, מאשר את הזמן והיכולת לשמוע.

את השמיעה אני עושה בנהיגה, בישול, ספורט או סתם כאשר אני רוצה לעשות "כלום", וכפי שניתן לראות ברשימה שלי, יש לי הרבה יותר מידי חומר לשמוע, ומעט מידי זמן.

אני מחלק אותם למספר סוגים (אין חשיבות לסדר):

פודקאסטים טכניים:

  • AWS – פודקאסט המלמד על המוצרים של אמזון ל"ענן".
  • BSD Now – פודקאסט על קוד פתוח בדגש על עולם ה BSD.
  • Go Time – פודקאסט על שפת גו, פרוייקטים מעניינים, ראיונות עם מפתחים וכיוב'.
  • The Changelog – פודקאסט על תוכנה חופשית, קוד פתוח וראיונות עם אנשים מעניינים.
    הפודקאסט הוא בחסות Changelog.
  • The Linux Action Show!‎ – פודקאסט על טכנולוגיה, תוכנה חופשית וקוד פתוח, בעיקר על לינוקס.
  • מפתחים חסרי תרבות – פודקאסט חדש וצעיר על עולם התוכנה, בעברית.
  • רברס עם פלטפורמה – פודקאסט על עולם התוכנה והטכנולוגיה, בעברית, עם רן תבורי, אורי להב, ואחרים. יש גם ראיונות עם אנשים. אני גם הופעתי באחד הפרקים שלהם בעבר.
  •  Malicious Life – פודקאסט חדש בנושאי אבטחת מידע.
    פודקאסט באנגלית, אבל מבית הפודקאסטים של רן לוי.

פודקאסטים בהיסטוריה:

  • Revisionist History – פודקאסט המדבר על נושאים שונים בהיסטוריה, פוליטיקה כללית וכיוב'.
  • The Ancient World – היסטוריה עתיקה, כדוגמת מה קרה במצריים, כאן, בדרום אמריקה וכיוב', באותם הזמנים. הרבה לפני היוונים והרומאים.
  • The China History – ההידטוריה של סין, כולל הגישה הפוליטית ואפילו קצת מיתולוגיה בנושא.
  • The History of Rome – ההיסטוריה של רומא, כניסה לאירועים שונים, לוחות זמנים, סקירות כלליות וגם יסודיות על רומא, מכיצד היא נוסדה והסיפור על האחים, דרך כל המלחמות, ההבדלים בין התקופות ולימוד על כל קיסר שהיה ואירועים שונים.
  • המשחק הגדול – פודקאסט ובלוג מדהים, הוא למען האמת יותר בנושא של גיאו פוליטיקה, אבל זה חופף עם לימוד היסטוריה.
  • קטעים בהיסטוריה – פודקאסט מדהים של יובל מלחי.

פודקאסטים בכלכלה ועסקים:

  • Founders Talk – פודקאסט בנושא עסקים ובעיקר סטארטאפים, כיצד הסטארטאפ קם, אילו בעיות מתמודדים וכיוב'.
    פודקאסט זה הוא מבית Changelog.
  • Masters of Scale with Reid Hoffman – פודקאסט על עסקים, סטארטאפים ומה נדרש בשביל להקים עסקים טובים. סיפורים הצלחה וכישלון.
  • Spartan Up! – A Spartan Race for the Mind!‎ – פודקאסט שמעודד לחשוב חיובי ולהתמיד עם דברים. המקימים שלו הם אנשים אשר הקימו מירוץ שנקרא Spartan Race, הוא מירוץ שדורש מזוגות ויחידים להתמודד בתנאים מאוד קשים בשביל להגיע לפסגה. הפודקאסט עצמו, אבל לוקח כל פעם מישהו אחר שהשיג מטרה כלשהי בחיים שלו, בלי קשר למירוץ.
  • 30 דקות או פחות – פודקאסט של האקסלרטור במיקרוסופט, הלוקח כל פעם יזם ישראלי אחר ומדבר עליו, על המסלול שהוא הגיע וכיוב', בנוסף גם מנהלי קרנות הון סיכון נמצאים בראיון שם.
    הפודקאסט לוקח כל פרק עד 30 דקות, במטרה שיהיה ניתן לשמוע אותו בפעם אחת, ולא בהמשכים.
  • השבוע: פודקאסט על סטארטאפים – פודקאסט המדבר על סטארטאפים שונים, על הצלחות, וכישלונות וכיוב'.
  • חיות כיס – פודקאסט המדבר על עולם הכלכלה בצורה די קלה ופשוטה להבנה.
    הפודקאסט מבית "כאן", תאגיד השידור.
  • עושים עסקים -ראיונות מעוד מעניינים עם מנהלים של עסקים, אקסלרטורים ועוד.
    הפודקאסט מבית "עושים היסטוריה" של רן לוי.
  • עושים שיווק באינטרנט – פודקאסט בנושא העולם העסקי באינטרנט, וכיצד מבצעים דברים ורעיונות לסוגי הכנסה שונים.
    הפודקאסט מבית "עושים היסטוריה" של רן לוי.

פודקאסטים בתזונה:

  • Keto Talk With Jimmy Moore & The Doc – פודקאסט בנושאי תזונה קיטוגנית, מציג נושאים שונים וטיפים ואזהרות שונות.
  • Robb Wolf – The Paleo Solution – פודקאסט בנושאי תזונה פליאוליטית, של רוב וולף – ביו כימאי, המדבר על עולם הפליאו, ומסייע לאנשים להתמודד עם דברים שונים בנושא התזונה, והגוף שלהם בכלל, ביחד עם עוד אנשי מקצוע שונים.
  • The Livin' La Vida Low-Carb Show With Jimmy Moore – פודקאסט על תזונה קיטוגנית או דלת פחממות בכלל, עם ג'ימו מור.

פודקאסטים בידע כללי:

  • Curiosity Podcast – פודקאסט חדש על ידע כללי כמעט בכל נושא בעולם, כולל מחקרים אחרונים או פחות מוכרים.
  • Geekonomy – פודקאסט על כל דבר שזז בערך, וגם כאלו שכבר לא.
  • Invisibilia – פודקאסט על המוח האנושי מבחינה פסיכולוגית.
  • S-Town – פודקאסט החוקר פרשת רצח אחת! שהייתה בבית המשפט .
  • Serial – פודקאסט בנושא חקירת רצח אחת! שהיתה בבית המשפט.
  • Stuff You Should Know – פודקאסט בנושא של ידע כללי.
    מהבית של How Stuff Works
  • Sworn – פודקאסט בנושאי בתי משפט בארה"ב וחקירות רצח.
  • לא סופי – פודקאסט בנושאים פילוסופיים עם פרופסור אושי שוהם קראוס ויובל מלחי. פודקאסט המשך ל"קטע פילוסופי".
    מבית היוצר של "קטעים בהיסטוריה", ומתארח ב"כאן", תאגיד השידור.
  • עושים היסטוריה – פודקאסט מדהים בידע כללי של רן לוי.
  • פה ושם בארץ ישראל – פודקאסט מעניין של יפתח מזור.

 

 

4 מחשבות על “פודקאסטים שאני מקשיב להם

  1. יובל

    אני יובל, מתכנת בעיקר, אבל גם עוסק בדברים אחרים, למדתי קולנוע ועבדתי קצת בטלוויזיה –
    ואני מאוד אוהב מוזיקה וגם טריוויה – אז שילבתי בין השניים –
    יצרתי פודקאסט מוזיקלי. בפודקאסט אני מגיש שישה שירים – ומספר עליהם כל מיניי אנקדוטות ופרטי טריוויה מעניינים על הרקע וההיסטוריה שלהם ושל יוצריהם. לפניי כל שיר אני גם שואל שאלה שקשורה אליו, או מציב אתגר כלשהו, ואז עונה עליה אחריו.
    מומלץ למי שאוהב מוזיקה טובה, ולמי שאוהב לדעת "דברים שמעבר" על שירים וכו'

    http://nooapodcast.co.il/

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.