outlook – אוייב הציבור

בחודשים האחרונים יש לי הרבה בעיות עם אנשים אשר עושים שימוש בתוכנת דוא"ל (וניהול) של מיקרוסופט בשם Outlook. אחרי בירור הבעיות, תמיד נגלה בפני עובדה בה הבעיה היא בOutlook, ולא אצלי !

הנה כמה מקרים שיש לי כוח לשחזר:

שלחתי דוא"ל למשהו שסיפק לי שירות על כך שאני עדיין חייב לו כסף (מוזר אה, ישראלי שלא אוהב להיות חייב כסף לאנשים), ואני לא מצליח ליצור איתו קשר בשביל לשלוח לו את התשלום. הדוא"ל ששלחתי הכיל קידוד של UTF-8, וגם הראש של הדוא"ל ציין זאת במפורש. התשובה של אותו אדם הגיע ב iso8859-8 קרי קוד אנסי עם פונטים עבריים םיכופה. לקח לי כמה דקות למצוא את הקידוד ואז הצלחתי לקרוא את הדוא"ל.

מקרה שני, היה של אדם אשר סיפר לי על התחרות האקינג (ועל כך שטיפינגפוינט מחפשת חוקרי אבטחת מידע, בגלל שהוא ידע שהתעסקתי בזה בעברי, הוא חשב שאולי אהיה מעוניין). הסברתי לאותו אדם את פרטי התחרות (כל התקשורת היתה בעברית). אותו אדם פתח ב outlook את הדוא"ל בקידוד של us-ascii (למרות שהקידוד של הדוא"ל היה ב UTF-8), והוא התלונן שבגלל שאני משתמש בלינוקס, בטח משהו השתבש. צפייה מהירה ב"ראש" הדוא"ל, הראתה שהבעיה היא אצלו, ה outlook שלו שלח לי את התשובה בתור us-ascii, כלומר הקידוד שלו בתוכנה לא היה נכון (ועוד מאשימים את לינוקס), ויותר מזה, התוכנת דוא"ל היתה הדפדפן אינטרנט שלי, ושירות הדוא"ל (בניגוד למעלה) היה Gmail.

היום מתקשר אלי לקוח, ואומר שהתוכנה שהוא קיבל ממני שולחת לו קישורים לא נכונים בדוא"ל, אשר מפנים למקום אחר בשרת. ביקשתי ממנו שיעשה לי foreward לדוא"ל, וכאשר קיבלתי אותו, לחצתי על הקישור בkmail שלי, והפלא ופלא, קונקי פתח לי את הקישור הנכון ! בקשה שלי שהוא יבצע copy paste לקישור בצורה ידנית, ויפתח אותו בדפדפן, גרמה לכך שהוא ניגש לכתובת הנכונה. שוב פעם ה outlook לא עבד נכון עם הדוא"ל.

הבעיה עם Outlook היא שהוא מפלצתי מצד אחד, ומצד שני הוא היחיד שעובד עם exchange כמו שצריך בWindows. אז יש לנו בעיה של נעילה לספק אחד, ואז במקום לדבר עם כולם באותה שפה, כולם צריכים לדבר בשפת exchange, אחרת דברים לא תמיד עובדים כמו שצריך.

הבעיה היא אתם, לא אנחנו ! אל תעבדו עם outlook, זה לא בריא, יעיל או יאפשר לארגון שלכם לעבור לשירותים טובים יותר או פחות. אתם פשוט נעולים על מיקרוסופט. מה יקרה אם ה Outlook הבא לא יתמוך בגרסאות הישנות של השרתים ? אם זה יגרום לכל הארגון לשדרג את השרתים שלו רק בגלל שמיקרוסופט החליטה ? מה זה לא הוצאה גבוהה מידי ולדעתי לא מוצדקת ?

עוד חומר למחשבה…

4 מחשבות על “outlook – אוייב הציבור

  1. ארתיום

    הבעיה הנוספת של Outlook היא העדר תמיכה סבירה בעברית (כן פשוטו כמשמעו)

    כמה פעמים יצא לי לכתוב מייל עם טקסט באנגלית המשולב בתוכו ולגלות שהוא קפץ לתחילת המשפט. זה הופך את השימוש ב־Outlook לסיוט בארגונים טכנולוגיים בהם יש שימוש נרחב במושגים באנגלית, אבל עדיין כל התכתבות היא בעברית.

    אגב, בלי שום קשר, אני לא ממש אוהב את האופנה של כל מיני חברות Hi-Tech להשתמש באנגלית בכל ההתכתבות הפנימית שלהם.

  2. Xslf

    ארתיום: אאוטלוק כאן אשם רק חלקית. בדואר plain text אין ממש דרך טובה להגדיר כיווניות (אלא אם אתה רוצה להתחיל לדחוף תווי יוניקוד בכל מקום), ככה שהוא משתמש בברירת המחדל שלו. CTRL+Shift יסדר את הבעייה (זמנית) בזמן העריכה, או שאפשר לעבור ולכתוב ב-rich text שם יש שליטה על כיווניות.

    ולגבי השימוש באנגלית בתכתובות פנימיות בחברות הייטק: יש לזה הגיון כלשהו- אני אמנם עובדת בחברה בינלאומית שבה מן הסתם התכתובות הפנימיות הן באנגלית, אבל יצא לי לקבל תכתובות טכניות בעברית משותפים/לקוחות, וזה די מבאס שצריך להעביר אותן למישהו בחו"ל, כי אז בנוסף להעברה אני צריכה גם לשבת ולתרגם את התכתובת.
    ולצערי זה קורה לא מעט.

    כשכל התכתובות הטכניות באנגלית זה חוסך את שלב התרגום בהעברת התכתובת לשותפים (או במקרה בה החברה נמכרת לחברה בחו"ל…)

  3. פינגבק: כללים למשלוח דואר אלקטרוני « לראות שונה

  4. פינגבק: לאן הרוח הטכנולוגית נושבת ? « לראות שונה

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.