דרושים: מתכנתי רובי בישראל

אתמול היה אירוע מדהים שארגנה חברת fiverr הישראלית, לאנשי רובי (ובעיקר rails) בישראל. בין האנשים שהגיעו היו גם אנשי SAP, אשר גם הם מפתחים בארץ ב Rails, ועוד מספר אנשים מחברות שונות כולל LINESIP כמובן (אני) 🙂

אחד הדברים העצובים לשמוע מכל השיחות שלי עם האנשים אשר דיברתי איתם, הוא שמאוד קשה עד כמעט בלתי אפשרי למצוא מתכנתי רובי בארץ, שלא לדבר על rails. יש חברות שמחפשות בנרות בישראל מתכנתי רובי וRails וכמעט בלתי אפשרי למצוא אותם.

בSAP למשל יש בסביבות 30 מפתחי Rails בישראל (כמות המפתחים הגדולה ביותר בישראל עבור Rails במקום בודד) במספר צוותים והם מחפשים עוד עובדים. גם שאר החברות מחפשות עוד עובדים שיודעים לעבוד ב Rails, וכולם מתחרים על אותו משאב של מתכנתים קטן שיש. משיחות עם אנשי SAP למינהם, הבנתי שאני צודק בכך שאני אומר שיש יותר מידי באזז על פיתון ובכלל לא שומעים רובי, למרות שרובי נמצאת בהמון מקומות בעולם הגדול (כמובן שאי אפשר להשוות את הבאז של פיתון מול .NET). למעשה כולכם כאן מכירים אתרים שכתובים ברובי ו Rails גם אם אתם לא יודעים שזו הטכנולוגיה מאחורה – עדיין אין את הקישור לכך שיש הרבה עבודה עם רובי ו Rails בעולם ויש ביקוש לשפה ולאנשים שמכירים את Rails – גם בארץ. וכרגע בארץ זה עובד יותר על "חבר מביא חבר", ופחות פרסום רשמי, אבל בעולם יש הרבה מודעות דרושים למתכנתי רובי ו Rails.

המצב הוא כל כך חמור שלמשל ב SAP התחילו להמיר אנשי Java לרובי, וזה בערך כמו לקחת אנשים שעובדים בבניין שיעבדו ביצור מכוניות. הדרישות הן שונות מבחינת תפיסת עולם והבנה של מה שצריך, ולא בגלל שהאנשים לא מסוגלים לעשות את זה. פשוט תפיסת העולם שונה לגמרי בין השפות. כך ששמעתי משפטים כמו "רובי זו שפה מאוד איטית" מאיש שעבד במקור עם ג'אווה. העניין הוא שרובי היא שפה, ואין לה קשר למהירות, אלא רק למימוש של המפרשים השונים יש הבדל. למשל MRI בגרסה 1.8 ומטה מאוד איטית, וMRI 1.9.2 מהירה הרבה יותר, וJRuby עם bootstrap מאוד איטי בגלל JVM, אבל היא מהירה יותר מ MRI 1.8, כך שזו לא השפה, אלא המימוש של המפרש.

עוד דבר שגיליתי, הוא שרוב האנשים בישראל שמתכנתים ברובי, למעשה כל אדם שאני דיברתי איתו אתמול באירוע לא מכיר את ה"קהילה" בארץ של הקוד הפתוח ולא מכיר אתרים כמו whatsup ושיש בכלל אנשים שמתעניינים בקוד פתוח בארץ, וחבל.

SAP החליטו לקיים במאי יום פתוח בנושא רובי ובעיקר Rails לכל מי שמעוניין (כלומר אין קשר אם אתם קשורים לחברה או לא), אבל זה עדיין רק בחיתולים, ואין תאריך מסויים. אני כבר התנדבתי להעביר שם הרצאה. גם fiverr החליטו לקיים מפגשים שונים בנושא אצלהם, וגם הם פתוחים לכולם, רק צריך להירשם (לא הבנתי כרגע איפה), וגם שם אני ב"מגעים" להעביר הרצאה על רובי כשפה ולא על דברים בRails.

השורה התחתונה היא, שהאינטרס של כולנו כאנשי קוד פתוח הוא שיהיו פחות מפתחי #C ו .NET ויותר משתמשים בכלי קוד פתוח ותכונה חופשית, אז אני בעד עידוד השימוש בשפת רובי.

חבל שאני לא יכול לכתוב משהו יותר חיובי מזה, למעט שהאירוע היה ממש נחמד וממש אשמח שיהיו עוד אירועים כאלו, ותודה רבה ל fiverr על הארגון המדהים.

6 מחשבות על “דרושים: מתכנתי רובי בישראל

  1. שושו

    אפשר להחליף את המילה "רובי" במילה "פרל" ועדיין הפוסט יהיה מדויק…
    צריך לזכור שבסופו של דבר מדובר במדינה קטנה ושוק הייטק קטן, ואנשים שרוצים להרגיש בטוחים עם הפרנסה שלהם…
    למה אנשים קונים מאזדה ? נכון, רכב אמין, אבל בעיקר – כי יש לה "שוק" – אפשר יהיה למכור אותה…
    למה אנשים מעדיפים JAVA או .NET – כי מחר כשיסגרו את העסק, יהיה להם קל למצוא עבודה.

    אני אישית הייתי איש Perl מובהק, אבל מהרגע שהפכתי להיות עצמאי, אפשר לספור על יד אחת את כמות הפרויקטים שעשיתי ב-Perl בשש השנים האחרונות, ועל יד שניה את כמות הפרויקטים ב-Perl שבכלל פורסמו…

    1. ik_5 מאת

      תודה אלעד. אני כרגע התחלתי להעלות רעיון של להקים מועדון רובי בישראל, ואני בהחלט שוקל בחיוב לפנות אליכם בנושא.

      תודה

  2. פינגבק: מועדון רובי « לראות שונה

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.