סיכום אוגוסט פנגווין 2010

רשמי:

גם השנה התקיים לו אירוע קוד הפתוח הגדול ביותר בישראל המאורגן על ידי מתנדבים ולא על ידי חברה(ות) בשם אוגוסט פנגווין.

השנה העברתי הרצאה על מסד הנתונים בקוד פתוח MongoDB שכבר דיברתי עליו כאן בבלוג שלי בעבר. העלתי את המצגת שתוכלו להנות וגם להשתמש בה במידת הצורך לאתר SlideShare תחת רישיון Creative Commons בייחוס זהה.

כמו כן, נחשפה הן על ידי ליאור קפלן וכן על ידי זוהר תוכנית שאני מנסה להריץ מזה כחצי שנה, בה אני (ומסתבר שלפחות גם קפלן) מעוניין שתהיה חשיפה רבה יותר לעסקי קוד פתוח, ולהביא בעצם למצב בו הקוד הפתוח יקבל חשיפה גבוהה יותר בצד העסקי, ובמקום להסתכל על ה"תחלופה החינמית והלא איכותית" שהרבה פעמים מגיעה, למצב בו אפשר לראות טוב יותר עסקים כאלו ולגלות בעצם שזה לא משהו סוג ב' או גרוע מכך, אלא מענה כלכלי לכל דבר ועניין.

לצערי עדיין הקוד הפתוח נחשב לבעיה במקומות שונים, ואף כאשר שאלו אותי איך הם מצליחים לקבל דברים ללא DRM למינהם, והסברתי שזה בזכות הקוד הפתוח הפסדתי עסקאות בשל כך, כי פשוט עסקים מפחדים ללא הצדקה מהנושא, וזו הדרך שהתפשרתי עליה שתעזור בנושא לכולנו.

חשוב לי להדגיש כי זה לא המצב בכל מקרה ובכל עסקה ועסקה, אבל זה עדיין קיים והמטרה היא בסופו של דבר להציג שהקוד הפתוח לגיטימי באותה מידה אם לא יותר מקוד סגור, והוא אינו סוג ב' או בעייתי מבחינה משפטית ללקוח הקצה בכלל.

זו בעצם הסיבה שאני הגעתי לנושא הזה, והסיבה מדוע ניסיתי לקדם את היוזמה הזו בייחד עם הקנטינה, אשר מדברת על כך שהיא עוזרת בעצם לעסקי קוד פתוח בישראל, אבל לצערי זוהר אינו מאמין ביוזמה הזו, אלא הוא מאמין בדרכים אחרות, וזה בסדר גמור, הרי תמיד יש יותר מדרך אחת לעשות דברים, ואף אחד לא אמר שהדרך שלי היא הדרך הטובה לעשות אותם.

כך שהיוזמה יצאה לדרך בעזרת "המקור" והאמונה של קפלן בנושא, ואני רוצה להודות לקפלן וגם לשלומי ישראלי (שאותו ליאור ואני שיגענו לגבי הגרפיקה בנושא) על העזרה. במידה שאתם גם עסק התומך בקוד פתוח, תוכלו להוריד מהאתר שלי (זמנית בלבד) את התווים (כקובץ ZIP או כקובץ TAR.GZ), ויש לקשר לדף נותני השירות בוויקי של המקור את התו. בתקווה שבקרוב נפתח בוויקי של המקור (ונעלה לשם את הקבצים עצמם) מידע כמו שצריך בנושא. לא עשינו את זה עד עכשיו, כי רצינו לשמור את היוזמה הזו לפילוט שעשינו לפני אוגוסט פנגווין ולראות אם בכלל יש רצון והענות לנושא. אני חייב לציין שהופתענו מאוד מההענות שהיו לכמה מהעסקים שפנינו אליהם אשר העלו את התו כמעט מייד עם הפנייה שלנו בנושא.

לא רשמי:

באירוע עצמו, פגשתי המון אנשים שחלקם מעולם לא פגשתי מעבר לשיחות מחשב, פגשתי גם כמה לקוחות שלי ובעיקר את ה"קהילה" של הקוד הפתוח ותוכנה חופשית בארץ. לצערי לא הצלחתי לפגוש את כולם, וגם הפגישות עם אנשים שונים היו בצורה קצרה מידי, ולצערי גם הייתי מוגבל בלענות על שאלות בהקשר ההרצאה שלי ואני מצטער אם מישהו נפגע מכך.

אחד הדברים הכי משמחים שקרו הוא שלפני 3 שנים פגשתי את אורי מוסינזון ברכבת עם חולצה של תוכנה חופשית, והתחלנו לדבר והכרתי לו את העובדה שיש פעילות של קוד פתוח ותוכנה חופשית בישראל, והכרתי לו את אוגוסט פנגווין, ובכנס השנה הוא אפילו הגיע למצב שהוא מרצה בכנס, דבר שמאוד שימח אותי, והוא סוג של סגירת מעגל משמחת לדעתי.

9 מחשבות על “סיכום אוגוסט פנגווין 2010

  1. אורי מוסנזון

    עידו, זו הזדמנות טובה להודות לך על שהבאת אותי לקהילה המעולה הזאת.

    זו גם דוגמה טובה לתועלת שיש בניצול שטח הפרסום הפנוי על החזה ועל הגב למטרות טובות.

    להתראות!

  2. ik_5 מאת

    אין על מה, אני שמח לראות שיש יותר אנשים משנה לשנה, אני עוד זוכר את המפגשים בסיוון ששם היינו ממלאים עד 0 מקום כיתה אבל לא מעבר, ועכשיו אנחנו בדרך למלא אולם הרצאות שלם.

    ד"א זה רק מראה שהפרסום על חולצות עובד, אבל רק אם זה או משהי סקסית, או משהו שאנחנו מאמינים בו (בעצם אני לא בטוח בקשר למשהי סקסית, אם יתרכזו בפרסום או באישה עצמה) 🙂

  3. פינגבק: הבאנרים של "גם אני תומך בקוד פתוח" עברו עוד עדכון | לראות שונה

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.