סיכום אוגוסט פנגווין 2011

השנה הסיפור של הכנס מתחיל עוד לפני הכנס עצמו. לפני הכנס, קיבלתי על הראש מצפריר על הערה שהערתי לגבי הכנס. ההערה שלי בכך שיש יותר מידי נושאים לא מעניינים אחד ליד השני (כלומר ++C מול MySQL). ההערה הזו כוונה לראשים של חברי המקור (ולא רצון לפגוע במרצים עצמם), לאחר שהוסבר לי כי הרצאות על שפות כמו פסקל לא מעניינות אף אחד וזה בנוסף לכך שהמקור לא כל כך ששו לתת לי תשתיות לקדם מספר דברים שניסיתי בארץ בנושא, ובכך עוד שנה מצאתי את עצמי לא מיוצג על ידי המקור, ועוד פעם אני מגלה כי אם אין ציבור גדול מאוד שמתעניין במשהו, המקור מתנהל ממש כמו הרבה גופים שהוא מבקר אותם ואת מי שהולך איתם, ובעצם זו התנהלות מאוד צבועה, ואת האמת מאוד נפגעתי והתעצבנתי מזה. גם על ההתנהגות של כמה מאנשי המקור על ההרצאה שלי לפני שנה היתה לי בטן מלאה, ובגלל זה הערתי בקול רם מה שהערתי, וגם השנה החלטתי לא לחדש את הידידות שלי עם המקור, היות ואין לי מקום בארגון הזה. אני לא מתנהל כמו אלעד (אשר גם הוא לא מצא במה, וכשהוא כן נכנס לועד, הוא ראה שהוא לא יכול היה להזיז דברים) ומה שהוא עשה לארגון (לא משהו חיובי), אבל עדיין, אני מתקשה לתמוך בארגון הזה, ולהעזר בו לשם מה שהוא מתיימר להיות בשבילו, ולכן אינני מוצא איך הוא בדיוק מסוגל לייצג אותי, וזו הפעם הראשונה שאין לי בעיה להוציא את הכביסה המלוכלכת הזו החוצה. המטרה של הביקורת הזו היא לא לבעוט או לירוק על אף אחד, והמטרה היא לא "לשרוף גשרים" אלא פשוט משהו שנמאס כבר לשתוק עליו.

בבוקר הכנס, נפגשתי עם אורי ברכבת, שמרתי לו מקום בקרון כמעט לגמרי פרטי והעברנו גם השנה נסיעה יחדיו לכנס. אני חייב לציין שהפעם הראשונה שפגשתי את אורי היתה גם ברכבת, כאשר הוא היה עם חולצת GNU והתחלתי לדבר איתו בקשר לקוד פתוח, וגיליתי שהוא מאסכולת "תכנה חופשית", וסיפרתי לו על אוגוסט פנגווין ומאז הוא מגיע כל שנה.

כאשר הגענו לרמת גן, הובלתי את אורי, ועוד 2 נשים נחמדות לכיוון שנקר (תודה ל xsawyer על ארגון כנסים בשנקר, כך שידעתי לאן להגיע), כאשר אחת פנתה לדרכה, והשנייה נשארה איתנו עבור הכנס עצמו. גם קיבלתי ממנה טיפ היכן לקנות טבעת אירוסין/נישואין, רק אין לי כרגע מה לעשות עם הטיפ הזה, אבל תודה.

הגענו לכנס והכניסה היתה עמוסה באנשים שאני מכיר, ונחמד לראות אותם כל פעם מחדש. התשלום ששלמתי מראש באמצעות Paypal קיצר מאוד את העמידה בכניסה, אבל מצד שני, היו חסרים לי החולצות הקבועות של הכנס. קפלן תתפטר (אנחנו רוצים להעניק לך בכלל פרס, שאדבר עליו בהמשך) !

לצערי כמו כל שנה, אני מגלה כי הדור הוותיק של ה"קהילה" (אשר לא קיימת לפי מספר אנשים שלא אנקוב בשמם [דיאגו]) כמעט ולא נמצא. ישנם מעט מאוד מהקהילה הוותיקה שעדיין אפשר לראות בכנסים וחבל שזה המצב. אורנה למשל מאוד חסרה שם (ראו מקרה אלעד שהזכרתי למעלה), ועוד מספר אנשים שאני מעוד מעריך.

פגשתי את דורון (המתחמק) אשר אוהב להתאים את ה"לוק" שלו למצב בו הוא נמצא, וכרגע הוא נראה כמו אחד מחבורות האופנוענים האמריקאיים.החלטתי לא לעשות לו אאוטינג למראה, ואתם לחפש לבד את התמונות שלו 🙂

כאשר נכנסנו להתחלת ההרצאות עלה קפלן לבמה והתחיל להציג כמו כל שנה את הסיכום של השנה (מהכנס הקודם), ודיבר על העתיד וכו'… ההרצאה על תקציב פתוח היתה מעניינת, ולשאלה של "זוכרים את השריפה בכרמל ?" עדי ואני ענינו בייחד "כן, ראינו אותה מהבית שלנו", ואת האמת אנחנו כולנו ידעים שלא השתנה מאז כלום. הבנו כי ניהול התקציב הלאומי שלנו מנוהל בצורה די הזויה ומוזרה, ראו את ההרצאה של ד"ר ירון זליכה בטכניון מ2009 בנושא. ההרצאה של איש מוזילה, אשר הגיע לארץ בשביל להרצות באוגוסט פנגווין היתה בסדר, ולמדנו קצת יותר על מוזילה ולאן היא רוצה לקדם אותנו.

לאחר מכן, יצאתי לשתות מים (מה יש לכם עם מים בטעמים ?!), ופגשתי עוד אנשים ונשארתי בחוץ עד שהגענו לפרס המקור. ירון הפתיע את קפלן ונתן לו פרס אשר לא מהמקור (וליאור אמר "אירוני שנותנים למתחזק חבילות חבילה כפרס") ויצאנו להפסקה.

יצא לי לפגוש כמו שצריך את יהודה, וגם לדבר איתו, ואת האמת הוא אדם מאוד מעניין, וטוב להכיר מקרוב את הבעלים של whatsup , למרות שהוא חושב שהוא מאריו (הוא אומר שהוא שרברב ולא מתכנת -> כלומר רק מרכיב רכיבים ולא כותב כלום), עדיין יש לו המון ידע והוא איש מאוד מעניין 🙂

ניסיתי להציק לשלומי קצת, אבל הוא היה עסוק מאוד עם סינטל, אז וויתרתי על הרעיון (תגיד תודה). לאחר שחזרנו מההפסקה, הלכתי בהתחלה לחדר ה"פוליטי" על המחאה, אבל 2 דקות שם, הבנתי שזה יותר משהו סגור של מספר חברים מאוד מסויימים, אז הלכתי לשמוע איך כותבים מודול קרנל ב ++C. פרט לזה שהצטערתי שאכלתי משהו לפני שנכנסתי לחדר הזה, את האמת מצאתי את עצמי מתקשה להקשיב להרצאה. מסתבר שזה רעיון מאוד הזוי ולא הגיוני ליצור מודול קרנל ב ++C. כמות האנרגייה והעבודה פשוט לא הגיונית. מצטער, אבל ++C עם כל הכבוד לא מתאים לזה ותגידו תודה יפה ללינוס שלא אוהב את השפה (עוד יותר ממני). צפריר לדברי הביקורת (לפני הכנס), אז כן, בפסקל זה יותר פשוט לעשות את מה שהוא עשה עם ++C, אבל לא, אני לא הולך ליצור את זה ובטח לא להסביר איך אפשר כן ליצור את זה בשפה.

היות וראיתי כי מצלמים את ההרצאות הטכניות, עזרו לי לבחור, והלכתי להקשיב להרצאה של בית חכם בקוד פתוח (לא צילמו את האולם הזה), אשר כבר מזמן רציתי לשמוע אותה. לצערי, לא שמעתי על חידושים בנושא (כל מה שדובר עליו עלה גם כאשר חקרתי את הנושא בעצמי לפני שנתיים), וחבל.

ההרצאה של אורון היתה מעניינת, אבל לדעתי איך שהוא העביר אותה היתה לדעתי לא נכונה. הוא ניסה לעשות שענטז בין הדברים ויצא בסוף שמי שלא מכיר את הנושא, היה יכול בקלות לאבד אותו, ומי שמכיר את הנושא, ובכן היו מעט חידושים שהוא הציג, ומעט דברים שאני וגיליתי כי גם יהודה עושים לגמרי אחרת (ללא קשר ל embedded). אבל ההרצאה לדעתי כן מעניינת בסופו של דבר.

ההרצאה על GNU Awk היתה נחמדה. כאחד אשר לא עבד עם השפה מאז 2003 (עברתי לפרל במקום), אני שמח לראות שהיא עדיין מתחוזקת, ועוד שהמתחזק שלה נמצא כאן בישראל.

לאחר מכן היה צילום קבוצתי (ביומטרי ?) של מרבית המשתתפים בכנס, וחזרנו הביתה.

היה מאוד נחמד לפגוש חברים ומכרים, למרות שכמה מהם היו חסרים לי, אבל המפגשים האלו צריכים להתבצע לעיתים דחופות יותר, והגיע הזמן שדיאגו לא יוכל להגיד כי אין בארץ קהילה !

14 מחשבות על “סיכום אוגוסט פנגווין 2011

  1. elcuco

    יש קהילת משתמשים, ויש קהילת "מדברים" (כל אלו שעוסקים ביענו פוליטיקה של קוד פתוח). חסרה לי עשייה, חסרה לי קהילת מפתחים בארץ.

    1. ik_5 מאת

      אני החלטתי להשקיע את המשאבים שלי איפה שאני יכול לתרום ולא איפה שאני צריך להילחם על הכרה. לא ההכרה מעניינת אותי, אלא העשייה. פשוט נמאס לי כבר, אתה רואה שמשהו פופלרי זוכה לתמיכה ודברים שהם פחות זוכים להתעלמות. אלו שמנסים לעשות מקבלים מקלחת צוננת כל פעם, אז כמה אפשר לנסות ?

      מעדיף לתרום במקום אחר, העברית בנינו לא כזו מעניינת או חשובה, אז הפסדתם עוד מישהו עם ניסיון וידע בתחום.

  2. תומר

    תיקון קטן: "האיש של מוזילה" לא הגיע לשום כנס של וורדקאמפ (שמתוכנן לחודש הבא) וגם לא היה בוויקימניה (שהתקיים שבוע לפני אוגוסט פינגווין); הוא הגיע מחו"ל במיוחד לאוגוסט פינגווין, ורק לאוגוסט פינגווין.

    1. ik_5 מאת

      כן, כי זה יוצא על חשבון העבודה. בשביל שאני אגיע למפגש פרל ב6, אני ב4 כבר צריך לצאת בשביל להגיע. אני בד"כ אבל מסיים לעבוד ב7 בערב.

      בימי שישי לרוב אני לא עובד. בנוסף יש הרבה מפגשים גם שמגיעים אולי 20 אנשים במקרה הכי אופטימלי.

  3. queency

    לא היו חולצות כששנתיים אחורה כן היו
    בשנה הבאה אם אף אחד לא מארגן חולצות (רק בשביל זה באתי)
    אני מוכן לארגן את החולצות בעצמי.

    רק תנו לי EMAIL והחולצות עלי .
    queency3@yahoo.com

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.