סיכום אוגוסט פנגווין 2012

כמו בכל שנה במהלך חמש שנים אחרונות, אני מסכם את אוגוסט פנגווין.

השנה אוגוסט פנגווין היה בבירת הצפון – חיפה.

אני חייב לציין כי די התלבטתי השנה אם ללכת או לא, כי היו רק 3 נושאים אשר נראו לי מעניינים, ואחד מהם בוטל ברגע האחרון (יופי רם-און תבריז, למה לא).

אבל בפועל גיליתי כי גם הנושאים שחשבתי שלא יהיו מעניינים היו מעניינים, ואני שמח בכך שלא הערכתי נכון את הכנס.

הכניסה לכנס היתה מעט בעייתית. מיקמו שולחן קרוב מידי לכניסה והיה קשה יחסית לבוא ולהירשם/לשלם והיה תור ארוך מידי בנושא שמנע מאנשים להיכנס למתחם עצמו.

גם השנה לא היו חולצות לכנס (שנה שנייה ברציפות. אסור להפוך את זה להרגל !).

היה מצד אחד כיף לפגוש הרבה אנשים שחלקם לא ראיתי מספר שנים (למשל את עירא), אבל היו חסרים לי מספר חברים כדוגמת מאיר שהחליט להבריז השנה (תתבייש לך).עקרונות תרומה לפרוייקט קוד פתוח

היו בערך כ150 אנשים בכנס, ו100 הצביעו ברגליים שלהם מסיבות השמורות להם, וחבל.

סיכום השנה של קפלן היה נחמד. ואחריה ההרצאה של גלעד בן יוסף היתה כרגיל טובה (תסלחו לי על הצרפתית כמובן).

לאחר מכן היתה הרצאה שלא כל כך הבנתי אותה. היא היתה לגבי שימוש במערכות CMS קוד פתוח הקיימות בעולם כיום.

היות ומשה שימש גם כמעביר השקופיות הרשמי של ההתחלה, וכן צלם, הוא לא עמד בקצב של שקופית לכל 2 מילים, דבר שגם פגע לדעתי ביכולת להתמקד בהרצאה עצמה.

אני במרבית הכנס, בחרתי במסלול א' אשר מאוד עניין אותי. וסליחה ארתיום שלא נכנסתי לכנס שלך למרות בקשותך בנושא.

שחר שמש, העביר הרצאה מאוד מעניינת על הקשיים בעצם להיות עצמאי, ומאוד הזדהתי עם מה שהוא דיבר עליו. אני גם חווה הרבה מאוד ממה שהוא כתב, אם כי בצורות קצת אחרות (אני עוסק מורשה, ולא חברה בע"מ).

גיליתי פרוייקט מעניין בשם Foreman, אשר מאפשר לעשות התקנות אוטומטיות מ0 של הפצות לינוקס, הרצה אוטומטית של כלים כדוגמת chef וכו', ובעצם ליצור פריסה לגמרי אוטומטית של מערכות מרמת הברזל והלאה. אה, ואוטומציה היא לא מילה גסה !

לאחר מכן, גיליתי כי יש יותר מידי תנועות בישראל אשר מתעסקות בפרטיות. זה מצויין שמתעסקים בפרטיות, אבל לדעתי הגיע הזמן לאחד קצת כוחות בנושא. זה נושא חשוב מידי בשביל שיהיה מבוזר ואפילו יתבצעו פעולות כפולות.

לאחר מכן, הלכתי לשמוע איך מתכנתים עם Qt בשפת רובי (אחת השפות האהובות עלי). אני חייב לציין כי Qt בנויה מבחינת API (בניגוד ל GTK למשל) לVCL של דלפי (אשר הקדים את הפרוייקט עד כמה שאני יודע). למעשה הAPI כל כך דומה, שאולי השם של המתודה שונה, אבל הפעולות זהות כמעט לחלוטין בתפיסת העולם שלהם. לצערי בגלל הכירות שלי עם החומר, השתעממתי, ועזבתי את הרצאתו של ינון באמצע. למרות שהוא מרצה מצויין אני חייב לציין, אם כי הצילום היה לא משהו (הצלם ישב לדעתי קרוב מידי).

לאחר מכן, ניהלנו שיחה בחוץ עם מספר אנשים, ובאיזשהו שלב עירבנו גם את עו"ד חיים רביה לגבי שאלות של שימוש ב GPL .

נכנסתי להרצאה על 0AD ומשם חזרתי חזרה הביתה.

סה"כ אני חייב לציין שהופתעתי מאוד לטובה מהכנס. ציפיתי שהוא יהיה פחות מעניין ממה שהיה בסופו של דבר. כך שמי שלא הגיע מהסיבות האלו. ובכן הפסדתם כנס ממש טוב !

כמו תמיד, תודה למארגנים, בניהם נדב ויניק, המתנדבים השונים וכמובן איך לא, קפלן ה"מישהו" האחד והיחיד של הקהילה.

כתיבת תגובה

אתר זו עושה שימוש ב-Akismet כדי לסנן תגובות זבל. פרטים נוספים אודות איך המידע מהתגובה שלך יעובד.